Musicalnet.cz

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Creative Commons License
Email Tisk

Dracula na nové scéně i v lehce novém zpracování

Dracula (Daniel Hůlka) se Stevnem (Marián Vojtko) ve verzi z roku 2003V pátek 13. 10. 1995 se konala v Kongresovém paláci v Praze celosvětová premiéra původního českého muzikálu Dracula. Hrál se zde po další čtyři roky a vidělo ho více jak 1,2 milionu diváků. Námět na motivy románu Brama Stockera Dracula volně zpracoval Richard Hes. Spoluautorem libreta a textů byl Zdeněk Borovec, hudbu složil Karel Svoboda. Podruhé se před české diváky a na stejné jeviště muzikál vrátil v roce 2003. Jeho úspěch však tehdy nebyl takový, jak se předpokládalo. Nyní přichází třetí, obnovená premiéra muzikálu Dracula, která v prostorách pražského Divadla Hybernia proběhla 5. února 2009.

Tvůrci muzikálu Dracula v roce 1996: Karel Svoboda (hudba), Zdeněk Borovec (texty), Richard Hes (choreografie) a Egon Kulhánek (producent)Bohužel, dva z autorů už toto nastudování neuvidí. Zdeněk Borovec, autor textů, podlehl v roce 2001 rakovině a Karel Svoboda, autor hudby, odešel dobrovolně ze života před dvěma lety. Od první premiéry uběhlo už dlouhých 14 let. Hudba a texty v tomto muzikálu však nezestárly ani o rok. Adriana (Kamila Nývltová) zpívá Vím že jsi se mnouNěkteří kritici jim sice vyčítají přílišnou jednoduchost a přímočarost, ale možná zapomínají na to, že jde o muzikál a ne o psychologické drama.

Podobné je to i se Svobodovou hudbou. Není možná novátorská ani avantgardní, ale je melodická a dobře zapamatovatelná. Dracula má totiž to, co mnohým jiným muzikálům chybí. Líbivé melodie, nosný hudební motiv a árie, které jsou už dnes nepopiratelnými hity. To bezesporu prověřil čas, protože např. píseň "Jsi můj pán" slýcháme z nejrůznějších rádií dnes stejně jako před lety. Dracula (Daniel Hůlka) vpadl do kláštera a trestá kněze (Jaromír Holub)Muzikál jako žánr se vždy prezentoval jako umění pro široké vrstvy diváků. Je tedy málo, když právě divák odchází z divadla spokojený a zpívá si některou z písní, kterou právě slyšel? Určitě ne.

Děj muzikálu se odehrává ve třech časových rovinách. Ve středověku, koncem 19. století a v daleké budoucnosti. Dracula (Daniel Hůlka) nad svojí zesnulou láskou Adrianou (Kamila Nývltová)Hrabě Dracula je mocný, avšak nesmírně krutý muž. Ve své pýše zabíjí  nevinné a právě za to je proklet a odsouzen k věčnému životu. Zpočátku to považuje za dar, později však už jen za těžký úděl a trest. Doufá, že dojde odpuštění a že se konečně setká se svou životní láskou manželkou Adrianou, která zemřela i s jejich dítětem při porodu.

Upír Dracula (D. Hůlka) poznává Lorraine (M. Absolonová) a doufá, že jejich láska překoná kletbu, která ho stihlaBěhem „života" potkává Dracula svou další osudovou ženu, anglickou dívku Lorraine. Domnívá se, že láska k ní by mu mohla přinést klid a vykoupení. Opak je však pravdou a je to Lorraine, která se časem stává další bytostí ze záhrobí. Ač už jen napůl člověk, přesto dál Draculu miluje a věří, že by spolu mohli být šťastní. Teprve krutý žert, kdy Dracula považuje dívku Sandru za svou mrtvou manželku Adrianu Dracula (Daniel Hůlka) v zajetí Krvinek chce očistit světa tragická smrt jeho jediného přítele Profesora způsobí, že Dracula je spasen a může konečně odejít na věčnost.

Richard Hes znovu nazkoušel a také nově upravil choreografii. Ze Slovenska neváhal a přijel Jozef Bednárik, který muzikál režíroval už před lety. Dracula (D. Hůlka) s Lorraine (M. Absolonová) a Sluhou (J. Langmajer) spějí k poznání nesmrtelnosti v Honu na zloAsi největší práci měl scénograf Daniel Dvořák, který se musel poprat s podstatně menším jevištěm. Scéna je tak úplně nová. Tvoří ji tři propadla (na rozdíl od jednoho v Kongresovém centru) a pracuje se hlavně s dlouhým schodištěm v zadní části jeviště.

To ale nevidím jako nejšťastnější řešení. Jeviště je poměrně hluboké, a tak divák už z prostřední části hlediště vidí v podstatě jen siluetu a má problémy s rozeznáním osob. Díky tomu např. Draculův příchod na scénu zdaleka není tak monumentální jako u první inscenace. Dracula (Daniel Hůlka) a Sandra (Iveta Bartošová) ve verzi z roku 2003Stejně tak Adrianu odcházející do záhrobí divák chvíli hledá, než zjistí, že stojí až úplně nahoře na schodišti. Diváci z bočních stran mají výhled také omezený. Stíní jim totiž většinou velké zrcadlo, které se jako vrata před schodištěm otvírá a zavírá.

Vůbec řešení scény je to, s čím mám při novém uvedení Draculy asi největší problém. Nacpat jeviště Kongresového centra na jeviště Hybernie prostě nejde. Markantní je to třeba v případě propadel, která prakticky neustále vyjíždějí a zajíždějí. Draculovo poznání nesmrtelnostiSice rychle navodí změnu prostředí, ale z neustálého nahoru a dolu jde člověku za chvíli hlava kolem. Navíc prostoru na nich není mnoho, takže při některých scénách jsem měla téměř strach, aby si herci neublížili.

Například postel, na které Dracula zabije svou první obět, Dracula (Daniel Hůlka) a jeho Nymfy (Hana Křížková, Renáta Drössler, Sylva Schneiderová)je spíš jak pro panenku než pro pořádného chlapa, takže při vraždění je chudák Dracula zkroucený jak paragraf, aby se tam vůbec vešel. Ke scéně ještě dvě malé poznámky. Strakatá látka na židlích v tajemném hradu působí jako pěst na oko a skutečně nevypadá jako z konce 19. století. Naopak kočka namalovaná u krbu je doopravdy krásná. Pro děj sice nemá pražádný význam, ale úplně obyčejně potěší.

Dracula (D. Hůlka) by někdy Šaška (J. Langmajer) nejraději zabilZbrusu nové jsou kostýmy Romana Šolce, o kterých jsme více psali již v našem předcházejícím článku. Ty historické jsou vskutku pompézní a dokonale vystihují to, že Dracula je mocný a bohatý muž, který může své okolí zahrnout přepychem. Bohužel kostýmy v druhé půli představení už tak přesvědčivé nejsou. Původní motorkáři, oblečení v černé kůži, byli určitě lepší než maskáčový dav. Kostýmy pro scénu v casinu považuji pak za vyloženě nepovedené. Příjezd Nicka (Martin Pošta), Sandry (Kamila Nývltová) a Stockers na začátku druhé polovinyBílý satén působí lacině a ve spojení s maskáčovými kalhotami a rudými květy na klopách sak pak víc než nevkusně.

Nelze se ubránit tomu porovnat původní verzi z roku 1995 s tou současnou, zvlášť pokud muzikál dobře znáte. Je jasné, že nejde udělat stejné představení ve zcela jiných prostorách a že nebylo pro tvůrce lehké vymyslet něco nového a originálního. První a ta pravá zeď, kterou vstoupil Dracula na jeviště Kongresového centraPřesto člověku nedá říci si, co bylo lepší tehdy a co je zase lepší teď.

První část zůstala takřka nezměněna, když nepočítám úpravy na scéně. Podobná je jak režie, tak choreografie. Při příchodu do sálu nás nevítá zavřená opona, ale na jevišti je mapa Transylvánie. Dost mi to připomnělo muzikál Johanka z Arku, kde byla na plátnech promítána mapa Francie. Oltář s podobiznou se svatým, složený z mnoha dalších obrazů, připomíná pravoslavný ikonostasTa je s prvními tóny písně Smilování strhnuta Krvinkami. Poněkud rušivě působí to, že až téměř do poloviny předehry je v sále rozsvíceno. Jistě to uvítají opozdilci z řad diváků, ale atmosféře představení to nepřidá. Oltář a celé prostředí kláštera, včetně kostýmů, je v pravoslavném stylu, což určitě odpovídá víc realitě Balkánu než původní katolická stylizace.

Mapa Rumunska před stržením hned v úvoduJak už jsem psala výše, příchod Draculy není tak pompézní jako při prvním uvedení, kdy Dracula rozkopl zeď a prošel jí. To byl nezapomenutelný zážitek snad pro každého. Teď Dracula stojí na schodech a čeká na svůj výstup.  Adrianiny komnaty tvoří tři propadla. V prostředním je malé lože a ve dvou postranních jsou obrazy Draculy a Adriany. Tyto obrazy se otvírají a při písních do nich buď Dracula, Sluha (Jiří Langmajer) na upířím plesenebo Adriana vstupují (např. při písni Vím, že jsi se mnou).

Upíří ples je upraven trochu víc do strašidelna. Upíři vylézají z propadla a zastaví se u kraje jeviště a prohlíží si diváky v předních řadách. Jako roztomilá drobnost působí zahájení plesu Sluhou slovy La Walz a gestem jako by šlo nejméně o Ples v opeře a ne o rej příšer. Ve scéně Dokonáno nechybí původní krvavá vana. Poslední píseň první poloviny Hon na zlo, kde tančí a zpívá každý jako o životZde mi malinko zatrnulo, neboť vana je na vyvýšeném místě, a Dracula odstupující od Lorraine musí seskočit na zem. V dlouhé noční košili a jeho duševním rozpoložení je to výkon téměř kaskadérský.

Úpravy se dočkal i Hon na zlo, při němž Lorraine stojí na schodech místo houpání se nad jevištěm. Pokud se týká první poloviny představení, je asi největší škoda, že na jevišti nemůže být větší company. Šťastná Adriana (Kamila Nývltová) před porodem a Šašek (Jiří Langmajer) Kvůli tomu některé scény (např. napadení kláštera černými rytíři) nevyzní tak hrozivě, jak by měly.

Druhá polovina představení se odehrává v daleké budoucnosti v roce 2088. Čekala jsem cosi futuristického‚ objevila se však pomalovaná zeď, kterou dnes můžeme vidět na každém rohu. Stejně tak maskáčové kostýmy evokují spíš současnost než vzdálenou budoucnost. Scéna, kdy Profesora (Jiřího Langmajera) srazí trabantMyslím si, že by bylo daleko lepší neurčovat konkrétní dobu, ale prostě jen napsat, že děj pokračuje někdy v roce 20...

Místo původních motorek se na scéně objeví trabant. Motorky tu rozhodně dost chybí. Byly atraktivní a myslím, že jsou moderní a aktuální stále. Rozhodně víc než trabant. A co se týče prostoru, pokud se na jeviště vejde auto, rozhodně by se tam vešla i jedna motorka. Dracula (Daniel Hůlka), Lorraine (Monika Absolonová) a Steven (Bohuš Matuš) při posledním souduProspělo by to i scéně smrti Profesora, kde auto působí velmi těžkopádně. Jako absolutně zbytečné pak vidím pobíhání jakýchsi pseudorytířů na skákadlech po scéně při bitce mezi Draculou a Nickovým gangem.

Povedenou inovací prošel nástup Draculových obětí při Úplný závěr, kdy Sandra (Kamila Nývltová) z dlaně sype písekposledním soudu, kdy každá z nich s sebou přináší kus bílého plátna. Symbolice scény to dá další rozměr. Závěr, kdy Sandra otvírá Draculovu hrobku a pouští do ní světlo, by chtělo daleko víc rozsvítit. Neoslní tak, jako kdysi v Kongresovém centru. Tam, když se strhl závěs, byla to opravdu záře a šok.

Dracula v podání Daniela Hůlky velmi vyspěl. 14 let odžitých od první premiéry mu vyloženě prospělo. Je vidět, že Hůlka ví, o čem hraje a zpívá. Jeho herecký výkon byl bravurní a po pěvecké stránce dal do role vše. Dracula (Daniel Hůlka) odmítá žítMonika Absolonová coby Lorraine zazpívala bez chyby a asi nejtěžší píseň Lorraine v podzemí zvládla na jedničku. Myslím, že v tu chvíli dýchal málokdo. Absolonová je však především zpěvačka, a tak v jejím hereckém projevu občas ještě chybí ty správné emoce.

Novou posilou muzikálu je Jiří Langmajer, který opět potvrdil, že je velký profesionál. Skvělý herecký výkon Profesora (Jiřího Langmajera)Možná nevyzpívá „vysoké cé", což mu ráda odpustím, ale na jeho hraní je radost se dívat. Jeho Šašek je roztomilý, zamilovaný, veselý, starostlivý. Sluha správně podlézavý a jako Profesor opravdu pobaví. Myslím, že tato část role mu i nejvíc sedí.

Dvojroli Adriany a Sandry si zahrála Kamila Nývltová, která se zpěvem větší problémy neměla (i když na předpremiérách byla lepší). Sandra (Kamila Nývltová) a Nick (Martin Pošta) odcházejí do casinaJeště by měla ale hodně zapracovat na herecké stránce. Působí nepřirozeně a je vidět, že pohyby má naučené. Jsou to všechno jen jakési pózy. Zvlášť patrné je to ve druhé části, kdy Sandra má být akční dračice, ale vypadá spíš jak strnulá panenka Barbie.

Steven (Bohuš Matuš) umírá v náruči své sestry Lorraine (Monika Absolonová)Bohuš Matuš (Steven) na nevelké ploše své role dokázal, že má nádherný hlas a že vyzrál i po herecké stránce. Je velká škoda, že ho tuzemské muzikálové produkce nevyužívají daleko víc. Tak výjimečných hlasů jako má Matuš u nás skutečně mnoho není. Standardně dobrý výkon podaly nymfy (Hana Křížková, Renáta Drössler, Sylva Schneiderová) a Nick (Martin Pošta).

Richard Hes je znám jako přísný choreograf, Rej Krvinek v casinutentokrát však byl na své svěřence asi příliš mírný. Největší mínus v rámci účinkujících totiž vidím u Krvinek a company. Asi nikdo nezapomene na skvělé výkony Krvinek, jako byli Adéla Šeďová nebo Ladislav Beran. Dnešní krvinky proti nim působí těžkopádně. I když ze sebe vydají hodně energie, stále to vypadá, že nejedou na 100%.

Sexy tanečnice a Nick (Martin Pošta)Několikrát jsem se bála, aby se nepokopali nebo nesrazili. Myslím, že je to částečně dáno i podstatně menším pódiem, kam jako by se tři tanečníci ani nevešli. Jovanka Skrčeská přesto dokázala, že do tance opravdu dává maximum. S mužskými představiteli už je to trochu horší. Rozhodně lepší je Zbyněk Šporc, Tanec v casinu, Jean Piere se servírkou (Libuše Vojtková)ten k tanci přidává i mimická gesta a hrají i jeho výrazné oči. Dmitrij Dudnik netančí špatně, ale mohl by působit rozhodně lehčeji.

Company zachraňovala Libuše Vojtková, která měla sice zraněný kotník, ale věděla, co má tančit. Ostatní děvčata mi připadala, jako když nevědí, kde jsou a co mají dělat. Velmi často se po sobě dívaly a výkony nebyly rozhodně takové, jaké bych od nich očekávala. Casino ovládly Nymfy (Sylva Schneiderová, Renata Drössler, Hanka Křížková)Jejich vystoupení v písni Sexy den co den rozhodně sexy nebylo. Pánská část company byla určitě lepší, přesto ani oni zcela nepřesvědčili. Věřím však, že s počtem odehraných repríz se tanečníci výrazně zlepší.

Premiéra se neobešla bez menších nehod. V první polovině, kdy sjíždí dolů propadlo, spadl jeden z obrazů, ale naštěstí se nezasekl. Lorraine (Monika Absolonová) a Profesor (Jiří Langmajer) v podzemíPotom šašek zapomněl na svoji čepici a nechal ji na jevišti. Všimla si jí ale jedna z tanečnic a nenápadně ji vzala a dala ke straně.

V druhé polovině na Kamilu Nývltovou (Sandra) spadla kulisa a poranila jí rameno. Naštěstí ne nijak vážně. Bylo to ve scéně, kdy spolu s Nickem vyjíždí trabantem na scénu a současně dolů sjíždí zeď, To není Ježíš, ale Dracula (Daniel Hůlka)u které se Nickova parta schází.

Se zraněním odehrál premiéru i Daniel Hůlka. Při pondělní generálce se bolestivě zranil na ruce. Ač zpívá „stokrát bodnut čepelí a jizva nikde žádná", neplatilo to tentokrát tak úplně doslova. Daniel je přece jen člověk a ne nesmrtelný upír, takže stačila malá neopatrnost a jeho ruku „zdobí" 8 stehů. Během předpremiér i premiéry si ruku chránil obvazem a speciální koženou rukavicí. Závěrečná píseň při děkovačce (Monika Absolonová, Daniel Hůlka, Kamila Nývltová, Jiří Langmajer)Na jeho výkonu však tento handicap vůbec nebyl znát.

Po představení a bouřlivých ovacích diváků ve stoje přišla na podium Kristina Kloubková. Ujala se role moderátorky a jednotlivě představila jak sponzory tak i všechny lidi, kteří se na přípravách muzikálu podíleli. Závěrečná děkovačka. Slova se ujal Oldřich LichtenbergVyjmenovala všechny od garderobiérek, maskérek, přes asistentku choreografa, osvětlovače, až po zvukaře a další profese, bez kterých by muzikál nebyl.

Na podiu jako jediný autor promluvil Richard Hes. Ten poděkoval své ženě, ale i Egonu Kulhánkovi, se kterým na muzikálu v roce 1995 začínal. Jako poslední vystoupil producent Oldřich Lichtenberg. Monika Absolonová po premiéře byla zahrnuta květinamiPopřál muzikálu hodně povedených představení a spokojených diváků. Pak už se všichni přesunuli k rautovým stolům, kde mohla začít zábava a to pravé uvolnění.

Premiéra Draculy přilákala do hlediště mnohé známé osobnosti. Mezi hosty jsme zahlédly např. Vendulu Svobodovou s přítelem, Petra Svobodu, Šťastní a uvolnění po premiéře Monika Absolonová a Daniel HůlkaJanise Sidovského s Pavlem Vítkem, Jiřinu Bohdalovou, Petra Jandu s manželkou a dcerou Martou, Filipa Renče nebo Egona Kulhánka. Na své kolegy se také přišli podívat Leona Machálková s přítelem Bořkem Šípkem, Pepa Vojtek, Marián Vojtko, Olga Lounová, Míša Nosková, Juraj Bernáth, Tomáš Savka s přítelkyní.

Muzikál Dracula si zcela jistě najde své diváky. Hana Křížková s krásnou kyticíJiž teď je o vstupenky mimořádný zájem. Skalní fanoušci sice budou asi vždycky nostalgicky vzpomínat na první verzi, přesto věřím, že i je a především pak ty, kteří uvidí muzikál poprvé, nové nastudování zaujme. Přes všechny drobné výhrady je to inscenace, kterou určitě stojí za to vidět. A co zcela jistě nikdy nezklame, je vynikající hudba Karla Svobody, kterou je už dnes možno považovat za nesmrtelnou.

 

Sexy den co den v minulosti (Kateřina Mátlová) ... ... a v roce 2009 Dracula (Daniel Hůlka) a Šašek (Jiří Korn)
Draculova smrt v Paláci kultury (Iveta Bartošová) ... ... a závěr v Hybernii Hon na zlo v původní verzi
Kněz (Karel Černoch) a věřící Nymfy Sexy den co den (Iveta Bartošová) ...

 

Rozhovory s účinkujícími i inscenačním týmem najdete zde:
Monika Absolonová, Kamila Nývltová, Leona Machálková a Richard Hes a Daniel Hůlka

 

Pro zajímavost

V edici Muzikály s Bleskem vyšlo 2. února CD s výběrem 15 písní z muzikálu Dracula.

Je to mix obou starších verzí – titulní roli zpívá Daniel Hůlka, Loraine Lucie Bílá, Adrianu/Sandru jak Leona Machálková, tak Iveta Bartošová. V dalších rolích můžeme slyšet Jiřího Korna, Tomáše Trapla, Pavla Vítka a Zbyňka Frice.

Uslyšíte tyto písně: Předehra, Džber a kord, Šašek a Adriana, Nespravedlivý Bůh, Jsi můj pán, Stevenův monolog, Hon na zlo, Vím, že jsi se mnou, Upíří ples, Smrt, Stockers, Prázdné casino, Snový soud, Draculova smrt, Draculův monolog.

Fotografie Michal Škvor a Martin J. Polák, text Petra Gregorová a Michal Škvor

Komentáře k článku

avatar Romča
0
 
 
Jak už jsem psala výše...? Peťulko... Nešlo se tomu vyhnout?
Teď budu trochu eaný, ju? Není to rýpání, jak by jistě okamžitě přiběhla vytknout Jitka, je to prostě diskuse, komentář - což si myslím do komentářů patří...:)
Je to napsané velmi slušně, líbí se mi, jakých všech drobných detailů si Péťa všimla - ač - když už píše i o děkovačce, tak jí vypadlo, že se zapomnělo poděkovat jedné důležité osobě... Ale opravdu mě fascinuje Petřein přehled pro detail, líbí se mi i její srovnávání s první verzí. Líbí se mi i kritika ofiko kritiků... Přesto mám 2 připomínky. Je to celé stráááááááááááááášně dlouhé. Dokonce delší než vedle od Pavla. Chápu, že nejste limitováni prostorem, jako kritici v tištěných periodikách či v audiovizuálních médiích, že struktura čtenářů těchto specializovaných webů je jiná, tj., že muzikáloví nadšenci se tou 200řádkovou litanií v poho jedním dechem proletí, ale muzikálové nadšence přesvědčovat o tom, aby se na představení třeba vydali, nepotřebujeme. Já bych při psaní recenze myslel i na náhodné kolemjdoucí, které chceme k muzikálu jako žánru naopak přilákat. A ti tak dlouhý materiál nepřečtou ani za nic. Volil bych rozdělení článku do dvou nebo tří pasáží - tematicky. Například podrobný děj považuju za úplně zbytečný u recenze - obzvlášť na muzikál, který 90 % lidí v zemi velmi dobře zná, no a detailní popis představení také není z jedné strany věci nejšťastnější. Spousta zarytých Draculomanů první verze si to přečte, řekne si, fuj fuj, já chci KCP a nepůjde. Nevyzrazoval bych všechno, snažil bych se je naopak stručnějši tajemně navnadit, že za vidění to i přes menší jeviště stojí:)
Nebudu polemizovat s Petřiným hodnocením, na několika věcech se shodneme (třeba Langmajer), jinde zase určitě ne (kostýmy 2. půle a vůbec příliš kritické hodnocení 2. půle, která mně naopak přijde dokonale svižná, rychlá a přitom našlapaná - včetně tuningového trabantu), ale zastavím se u jednoho - přijde mi legrační, že část recenzentů Monice ABS vytýká nedostatečné herectví, druhá zase, že přehrává - a ona je pravda uprostřed - je prostě v této roli dokonalá:))
Každopádně dík za recenzi, Peťa je nejen krásná baba, ale i šikulka! R.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
A omlouvám se za 2 přesklepy a jednu čárku před jako navíc:) R.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
Ahoj Romane,
máš pravdu, je to dlouhé..... až mě to samotnou zarazilo. Myslela jsem, že mi to Michal zkrátí, ale k mému údivu to nechal celé. Děj jsem tam dávat nechtěla, ale na druhou stranu ho máme myslím u každé recenze, takže by tady zase chyběl.
K Monice Absolonové. Myslím, že tato role jí sedí víc než Kleopatra. Je tady křehčí a rozhodně tak neřve :-) Netvrdím, že Monika hrát neumí, ale jsou místa, kdy by to šlo zmáknout trošku líp :-)
Jinak Ti děkuji za kompliment!
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Antonín Krása
0
 
 
Také jsem si při prvním pohledu na článek řekl, že je neúnosně dlouhý, ale už někde po třetím odstavci mne to tak pohltilo, že mi na konci článku bylo líto, že není delší. Neboli těším se na další.:-)
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Michal Škvor
0
 
 
Dlouhé to je, to je fakt. Snad delší než psaní článku bylo nahazování fotek, a ve spolupráci 2 lidí trvalo skorem 12 hodin vcelku. Nicméně souhlasím s Tondou, že je tam spousta podrobností, které čtenáře můžou oslovit a pohltit. Druhá věc je ta, že si to dle mého názoru Dracula opravdu zaslouží. Aspoň je vidět, že každý člen našeho týmu nese na trh vlastní kůži (téměř) bez cenzury. Myslím si, že je to opravdu dobrý článek, profesionálně napsaný a v čase, který je vzhledem k záběru a hloubce skoro neskutečný. Petro, díky.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Romča
0
 
 
To nezpochybňuju, jen říkám, že bych radši byl rozpůlil či roztrojil a dal ve třech dnech za sebou jako seriál... R.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Alena
0
 
 
No, to je pořádná recenze! :-) Hezky jsem si početla.
Dracula me pred lety taky pohltil a ted se těším na nové uvedení. I když se taky i trochu bojím, nemám moc ráda změny ve známých věcech, které máme většinou rádi původní. No já to alespoň tak mám. A že ubrali ty části, které byly moc krásné, to fakt nechápu, proč to produkce? dělá a proč jim to vadí, když všichni diváci toho litují. Nešlo by to kvůli "vox populi" nějak vrátit? Přimluvte se :-) Díky
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Michal Škvor
0
 
 
Alenko, děkujeme za chválu, té slýcháme opravdu málo. Ale myslím si, že v tomto případě hlas lidu nezafunguje.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Antonín Krása
0
 
 
Moc děkujeme, jsme rádi, že se článek líbí.
Bohužel žádné změny v hudebních číslech pravděpodobně nebudou, byť nás není málo, kteří nostalgicky vzpomínáme na Lorrainino "Kam jsi mě to větře..." a "Nemohla jsem dospat..."
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Jen
0
 
 
Ahoj, připojuji se k tomu, že Lorraine je ochuzena o super kousky, zároveň mě mezí, že narozdíl od původního neni kostým Lorraine ve 3.dějtsví stylizován jako nymfa, což mi přšlo o smyslu a velice chytré. Bílé šatičky na skoro 300 let mrtvé Lorraine mi přijdou trapné.
Co se týče onoho "kousni fest" nebo "co mu tedy schází..." zajděte ještě jednou a zjistěte jestli to nebylo trémou. Já nic takového nesylšel...
A jinak k recenzím. Lidi! Berte to, že ti kdo sem píšou jsou amatéři, dělají to ve volném čase a není to tedy zkrátka srovnatelné a někdy je to i docela hodně blbý...
Ale buďme rádi za takový server!
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
K textům "kousni fest" a "co mu tedy schází" - zpívali jak na veřejných generálkách, tak i na premiéře..
Také s tebou souhlasím, že v druhé polovině Lorraine trošku nesmyslně přijde v bílých šatech. Kdyby zvolili fialové líčení nebo nějaký doplněk v této barvě, tak by to nebylo špatné. Smysl by se asi nevytratil..
K našemu týmu se vyjádřil Tonda, se kterým naprosto souhlasím a myslím, že bych těžko hledala nějaký špatný článek.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Antonín Krása
0
 
 
Jene, jsme rádi, že oceňujete naši práci, kterou skutečně děláme z radosti a s radostí ve svém volném čase (což s sebou přináší pochopitelné
nedostatky). Děkujeme za shovívavost, pochopení a za to, že nemáte přehnaná očekávání.:-)
Navíc většina z nás má opravdu zcela jinou profesi i vzdělání. Pouze náš externí spolupracovník Roman Janouch je novinářem a Petra Gregorová, autorka právě této recenze, má odpovídající vzdělání (a osobně její články považuji za nejlepší, které na MusicalNetu jsou), takže mi přijde paradoxní, že zrovna u této recenze píšete, že "někdy je to i docela hodně blbý". Ale možná jsem Vám jen neporozuměl a Vaše poznámka se týkala jiných článků. Můžu Vás tedy požádat o upřesnění, o alespoň jeden konkrétní příklad?
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Antonín Krása
0
 
 
to Jen: Ještě pro úplnost dodávám, že samozřejmě Michal Škvor i Martin Polák jsou profesionální fotografové.
Jinak bych si chtěl ještě ujasnit, v jakém smyslu jste použil slovo "amatéři". Je možné použít jej ve dvou významech. Jednak jako ty, kteří něco dělají ze záliby a nikoliv z povolání, jednak jako ty, kteří něco dělají nekvalitně.
Jak jsem již napsal, nikdo z nás nemá MusicalNet jako zaměstnání (stejně jako kolegové na Musical.cz), nicméně někteří členové jsou profesionálové a jejich práci považuji za velmi kvalitní. Ale ani kvalita příspěvků těch z nás, kteří příslušné vzdělání nemají, není "amatérská". Pokud si myslíte opak, prosím o uvedení konkrétních případů, abych Vám mohl lépe oponovat.;-)
Samozřejmě nedosahujeme úrovně kritiků s vystudovanou divadelní vědou, ale zároveň doufám, že publikujeme recenze na výrazně vyšší úrovni než běžné blogy. Pokud bych to takto necítil, těžko bych mohl MusicalNetu věnovat tolik svého času a úsilí. Tudíž bych Vás ještě poprosil o upřesnění, s čím "to tedy zkrátka není srovnatelné"?
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar draculak
0
 
 
Novou posilou muzikálu je Jiří Langmajer, který opět potvrdil, že je velký profesionál. Možná nevyzpívá „vysoké cé", což mu ráda odpustím, ale na jeho hraní je radost se dívat. Jeho Šašek je roztomilý, zamilovaný, veselý, starostlivý. Sluha správně podlézavý a jako Profesor opravdu pobaví. Myslím, že tato část role mu i nejvíc sedí.... panebože, byl autor tohoto článku na tomto muzikálu... Langmajer předvádí otřesné výkony, hraničící s pohybem živé mrtvoly na jevišti
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Petra Gregorová
0
 
 
Na premiéře se opravdu snažil a jeho výkon byl opravdu výborný. V součastné době se možná situace již změnila.....
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar PajulQa
0
 
 
Já když sem byla na Draculovi tak byl kouzelnej tak nevim kdy to autor recenze viděl
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Petra Gregorová
0
 
 
Nevím, jestli vám rozumím dobře, PajulQo. O panu Langmajerovi jsem psala v recenzi pouze kladně..
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
 
Sdílej na Facebooku

Reklama

Banner

Creative Commons

Creative Commons License
Photo & text by Michal Škvor & team Musicalnet.cz is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. Based on a work at www.musicalnet.cz

Certifikace

Tyto stránky jsou archivovány v systému Národní Knihovny v projektu

 STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR


Musicalnet.cz

Copyright © Michal Škvor & team, 2004 - 2017 pro Musicalnet.cz. Všechna práva vyhrazena. Fotografie ani články nelze používat na jiných webech bez písemného svolení autorů.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.