Casanova poodhalil svůj scénář a začal zkoušet

Zdeněk Pikl představuje scénář - v této podobě se jedná o rarituNelehké konkurzy a stres s nimi spojený mají již budoucí protagonisté muzikálu Casanova za sebou. Uskutečnilo se i první setkání všech účinkujících, kde producent Zdeněk Pikl a režisér David Cody nováčkům v souboru ukazovali nádvoří zámku, kde se bude dílo hrát. Zkoušet tam ovšem budou pouhý týden před premiérou. Dosud účinkující nevěděli, co přesně od muzikálu čekat. Ale 16. dubna se oficiálně začalo zkoušet. Konala se první čtená zkouška Casanovy a Casanova poodhalil svůj scénář.

Režisér David Cody vysvětluje funkčnost scényV hotelu Parkhotel se sešla téměř celá patra hereckého týmu. Zkoušku vedl režisér David Cody, který na Hluboké režíroval i muzikál Romeo a Julie. Od začátku setkání, kdy se protagonisté navzájem zdravili, či poprvé představovali svým spoluhercům, až do konce vládla v salónku příjemná a přátelská atmosféra. A i o pobavení občas nebyla nouze.

Poté co všechny zúčastněné přivítal režisér, dal slovo dramaturgovi Jihočeského divadla panu Františku Řehoutovi, aby přítomné více seznámil s osobou Casanovy. František Řehout velmi zasvěceně hovoří o CasanovoviGiacomo Girolamo Casanova de Seingalt nebyl jen černobílý, jak ho většina lidí vidí. Úvod pana Řehouta byl velmi pěkný a obsáhlý. Dokonce byly týmu doporučeny filmy a knihy, které by mohly zaujmout. Byly to filmy Vzpomínky Casanovy, Casanova di Federico Fellini, nebo starší český film Poslední růže od Casanovy, který se nejvíce podobá scénáři. Doporučení ohledně knih se týkalo titulu Casanova na Duchcovském zámku, Konec Casanovy či knihy Historie mého života, kterou sepsal ve francouzštině samotný Casanova (kniha je mimochodem považována za jeden z hlavních psaných historických pramenů, které reflektují život lidí a styl oblékání v 18. století). O Casanovovi pojednává i hra německého dramatika Karla Gassauera - Casanova na Duchcovském zámku. Inscenaci připravil režisér Otokar Kosek a byla vysílána i v Českém rozhlase.

O zábavu při čtení nebylo při některých pasážích nouzeScénář pro muzikál kromě replik postav obsahoval i popisy situací u jednotlivých scén. Uvidíte šermířské scény, hodně choreografie a samozřejmě nějaké ty Casanovovy radovánky. Většina protagonistů četla scénář poprvé, a proto bylo občas veselo, když herci schválně „laškovali“ s intonací při interpretaci textu, či když se například Zdeněk Pikl naoko znepokojeně zeptal: „Který Casanova tam poleze?“ Díky těmto oživením a přátelské atmosféře bylo z této čtené zkoušky poznat, že se opět sešla parta příjemných lidí, kteří budou tvořit skvělý tým a dozajista ze sebe vydají maximum.

Nerušit! Právě probíhá porada nad scénářemV muzikálu by zatím mělo zaznít spousta italských slov a výrazů. „Zatím“ říkám proto, že i scénář ještě není definitivní a může se stále pozměňovat, mohou být vyškrtnuty části jednotlivých dialogů, jako tomu bylo na zkoušce. Hlavní důraz na výslovnost se klade u jména hlavní postavy Giacoma Girolama Casanovy. Vyslovuje se „Džakomo Džirolámo Kasanova“. Ač pan režisér sám zmínil, že si nechce v představení hrát na přehnaný přízvuk či dokonce na jednotlivé dialekty, tato výslovnost musí být zachována, aby nevznikla situace, kdy každý bude jméno vyslovovat jinak. Scénář se prodiskutovával na všech frontáchZajímavostí je, že v představení uslyšíme i němčinu, kterou bude oplývat jedna z postav.

Zkouška odhalila textový scénář Petra Markova, zatím ale nepoodhalila hudbu Zdeňka Bartáka. Na té se totiž stále pilně pracuje. Company, nebo představitelé menších rolí si ještě musí počkat na seznámení se svými úlohami a choreografií Petry Parvoničové v jednotlivých scénách, společné čtení celého muzikálu bude totiž probíhat ještě přibližně měsíc, Čtení scénáře si vyžaduje velkou pozornost ode všech přítomnýchaby poté herci nemuseli při klasických zkouškách chodit s textem v ruce, který by stále neměli naučený.

První nástřely rokokových kostýmů od Mirely Tůmové a Zuzany Rubešové by měli účinkující vidět přibližně čtrnáct dnů po této zkoušce. V jedné scéně by se některé herečky nejspíš měly objevit ve spodním prádle, nepředstavujte si ale dnešní podobu, spíš si vzpomeňte na muzikál Tři mušketýři.

Kromě scénáře byla poodhalena ještě jedna věc, a to scéna od Jakuba Barana. Jakub Baran představuje svůj výtvorSvou propracovaností nejspíš předčí oba muzikály. Měla by se zde objevit menší točna, do představení by se měly nově doplnit i dokreslující projekce či stínohry, o kterých se ale zatím příliš nemluvilo. Zajímavostí také je, že prostor pro dění bude mít tři hlavní úrovně – jeviště, vystavěný balkón, kde budou probíhat hlavně rozhovory Casanovy s jeho mecenášem hrabětem Josefem Emanuelem Valdštejnem, a poté samotný balkón zámku, který byl využíván už předtím v minulých představeních, tentokrát se však – věřte nebo ne – až k němu budou vinout schody vedoucí z jeviště, což není úplně zanedbatelná výška. Osobně se tedy na scénu velmi těším.

Nejmladší nováčci muzikálu - účinkováním v něm se jim jistě splnil senVelkou zajímavostí a nejspíš skvělým nápadem je obsazení hned tří Giacomo Girolamo Casanovů do jednoho představení. První z nich bude označován jménem Giacomo. Bude to Casanova ve věku deseti let, který bude většinou vtipně komentovat dění. Bude vystupovat jako jakési alter ego třetího Casanovy a bude občas vtipně shazovat výpovědi svého staršího já. Druhým Casanovou bude Girolamo - Casanova v nejlepších letech, který bude zažívat i perné chvilky svého života – jako třeba souboje (choreografie Petr Nůsek). Třetí Casanova, bude již zkušený muž a jeho rozpravy s Valdštejnem budou fungovat i jako vyprávění příběhu.

Na fotografii vidíme Zdeňka Pikla - nebo samotného Casanovu?Casanova se narodil v Benátkách 2. dubna roku 1725 a měl pět sourozenců. Umírá v sedmdesáti třech letech roku 1798 a svůj život zakončuje na zámku Duchcov. A tam je také uspořádána jediná expozice na světě, věnovaná tomuto pánovi. Můžete se zde vydat na „Casanovský okruh“ – prohlídku, při které vám bude přiblížen život na zámku v době pobytu Casanovy a Valdštejna. Okruh zahrnuje i muzeum Giacoma Casanovy a na zámku se nachází i Galerie Giacomo. Pro více informací vyhledejte oficiální webové stránky zámku.Přejme při zkouškách všem mnoho štěstí, elánu a energie

Musicalnet o Casanovovi rozhodně nepíše naposled. Díky tomu, že je mediálním partnerem muzikálu Casanova, může sledovat vznik díla od jeho počátku až k premiéře. Členové týmu Musicalnet budou nadále velmi rádi jezdit na zámek Hluboká za netradičním a kvalitním dílem, hraným všemi účinkujícími od srdce. "Tým Hluboká" opět slibuje velkou podívanou. Držte mu spolu s námi palce a přejte mu štěstí, aby očekávaný výsledek ještě maličko předčil.