První čtyři měsíce roku 2009 jsou za námi a my máme prostor k malému ohlédnutí a hodnocení chodu MusicalNetu na novém systému. Po "prvních 100 dnech" si přes 15 tisíc unikátních uživatelů otevřelo víc než 100 tisíckrát naše články, jejichž celkový počet se blíží 600. Postupně přicházely mnohé nápady na vylepšení našich stránek po obsahové i technické stránce, souběžně s tím samozřejmě vznikaly i další nové články. A věru bylo o čem psát: Dracula, Chicago, fanklubácká Kleopatra na Broadwayi i u Salesiánů, Mona Lisa, Bídníci a Evita v Brně, do Prahy dorazily show Abba a Thriller, vrací se Šachmat a Nikita, do Plzně dorazila Vévodkyně z Chicaga a proběhlo tradiční vyhlášení cen Thálie.
Bohužel nás od smysluplné činnosti zdržovaly slovní útoky a nařčení na veřejných fórech ze strany konkurenčního serveru Musical.cz, který od loňského roku vytvářejí Ondřej Doubrava a Pavel Košatka. Jako vyjádření našeho postoje k celé záležitosti vznikl editorial, který právě čtete.
Spouštěcím momentem byl pravděpodobně změněný úhel pohledu našich kolegů: zatímco dříve nám (oprávněně) vyčítali, že jsme pomalí s vystavováním článků, po přechodu na nový systém však sami zjistili, že začínají zaostávat a rychle otočili s tvrzením, že "nejde přeci o rychlost". Což je samozřejmě velký omyl (jejich), jde o kvalitu článků i jejich aktuálnost.
Ze začátku jsme se snažili domluvit se na určitých formách spolupráce. Bohužel kvůli nečestnému jednání Ondřeje Doubravy byla jednání ukončena. Poté následovala delší veřejná diskuse na fóru, kde jsme si se střídavými úspěchy zasazovali zásahy různé intenzity. Jediným pozitivním závěrem byl definitivní závěr, že se nechceme spojit pro názorovou rozdílnost a nefér jednání. Vždy jsme se o konkurenčním serveru vyjadřovali slušně (viz např. Editorial č. 6), informovali jsme o jejich úspěších (tedy vlastně jim dělali reklamu). Za to jsme se dočkali toho, že na nás veřejně hází špínu.
Připadá nám, že se Ondřej Doubrava velmi profesně i lidsky snížil. Kdysi jsme spolu vedli krátce komunikaci (ještě před spojením s Pavlem Košatkou), ze které posléze vyplynulo, že každý máme svůj úhel pohledu a styl práce, kterého se chceme držet. Ale zároveň jsme si řekli, že si práce toho druhého vážíme. Čas trhnul oponou a vše je jinak. Jeho jindy břitké recenze se změnily na chvalozpěvy všeho, co se v muzikálu vyskytuje. Jako by se rozhodl ignorovat úroveň ve světě, téměř vše v Čechách a na Moravě je výborné.
Tento úhel pohledu může být vnímán dvěma rozdílnými způsoby: buď je o tom, co píše, pevně přesvědčen (což při různorodé kvalitě různých částí muzikálové scény je přinejmenším podivné), nebo je to snaha zavděčit se všem najednou - divákům i realizátorům (pak je to pochopitelné, ale profesně tragické).
Pavla Košatku jsem na webu potkal, když hledal své vrstevníky na vytvoření nového muzikálu. Potud by bylo vše v pořádku nebýt několika věcí, které mě donutily reagovat. Prvním bylo defilé funkcí a úloh, které si přidělil, druhým fakt, že nepotřeboval mít na nic smlouvy a třetím skutečnost, že jeho projev byl... řekněme nevyzrálý a plný pravopisných chyb. Měl i další stránky, kde uveřejňoval články o muzikálech, a to opět s hrubkami. Jeho reakce na výtku, že psaní i/y musí ovládat již žáci 6. třídy ho vedla k arogantní reakci "když se ti to nelíbí, tak to nečti". Pak na scénu vstoupil Roman Janouch, který jediný dokázal Pavla Košatku přesvědčit, aby si ty hrubky a stylistické chyby opravil. Chyby se tak sice opravily, ale arogance zůstala.
V době činnosti původního webu jsem dlouho vysvětloval Jakubovi Zahradníkovi a Petru Košařovi, proč dávám do článků tolik fotek ("stačí přeci dvě až tři" říkali), až jsem je přesvědčil, a tak jsme byli první (minimálně v republice), kteří využili možností internetu a své články založili na fotkách a dalším multimediálním obsahu. Tento model (stejně jako copyright ve fotkách) jsem dále rozvíjel na našem serveru.
Když v roce 2008 Ondřej Doubrava a Pavel Košatka své muzikálové projekty spojili, nejprve dělali čistě textový obsah, poté malé galerie pod článkem a nakonec převzatý model z našeho serveru, tedy fotky "cik-cak" přímo v textu. Takovéto uznání vždy potěší! Stejně jako fakt, že když před půlrokem tvrdili, že vše zvládají sami dva, letos již začínají spolupracovat s dalšími přispěvateli.
Názor Ondřeje Doubravy, že by měl existovat jen jeden muzikálový server, je nejen směšný (zrušení konkurence?), ale navíc je od něj nefér, pokud jej vyslovuje obecně a neříká přímo, že tím má na mysli, že jediný by měl být ten jeho. Dva rozdílné přístupy k článkům umožňují našim čtenářům udělat si přesnější obraz o muzikálové scéně. O tom, že se při práci na stejné téma u dvou zpravodajských serverů dá jednat i slušně, je možno zmínit server Musical-opereta.cz, kde si především ceníme vysoké fundovanosti článků a velmi přátelského přístupu.
Dále bych si přál více slušnosti, trochu více respektu a méně vágních narážek - myslím, že doba existence našeho serveru, rozsah článků a rozsáhlý archiv fotografií si to zaslouží a mluví jasnou řečí. Stejně jako když píšeme my, tak se dokážeme přesně vyjádřit, proč se nám daná složka jeví jako méně povedená. Jestlipak se to naučí i konkurence, když má potřebu se o nás stále otírat?
Závěrem bych chtěl požádat naše čtenáře, aby nám dávali pod články najevo své názory. Jedině tak můžeme svůj přístup modifikovat tak, abyste vy, naši čtenáři, měli z našeho přístupu co nejvíce prospěchu. Pro zajímavost: server podobně širokého zaměření nemá ve světě obdoby. V zahraničí se dají najít spíše úzce zaměřené weby (na konkrétní muzikál, herce, produkci).
Na závěr se mi vybavila myšlenka, kterou lze v pozměněné formě vyjádřit takto: Každý web si zaslouží, aby existoval, pokud si najde své návštěvníky.
Komentáře k článku
Ve slově "přinejmeším" vám vypadlo N.
"Spouštecím", nevytratil se vám háček nad E?
Kdy dojde i Vám, že mýlit se je lidské?
děkuji za upozornění na překlepy a chyby z mé blbosti, jsem rád, že jsi všímavý alespoň při čtení druhých. Je to neomluvitelné, avšak myslím, že něco jiného je diskuze a článek samotný. Když jsem ještě při škole dělal novinařinu, články jsem si po sobě četl hodněkrát, aby se něco podobného nestalo. Naštěstí jsem od toho teď oproštěn a pracuji jen ve vydavatelství, které inkriminovaný deník vydává, s politováním musím říct, že dnešní novináři se prostě už češtinou nevzrušují. Ale přitom podle mne právě oni by se vzrušovat měli, vždyť přece působí na veřejnost a jen díky novinářům si čtenáři zdokonalují (nebo naopak podrývají) své rétorické a stylistické schopnosti. V době, kdy dopisy píšeme elektronicky, a to ještě sporadicky; kdy osobní kontakt nahrazují icq a podobné programy, je DLE mého názoru skutečně maximálně důležité, aby novináři tu odpovědnost za český jazyk a jeho další pilování vzali do svých rukou... Vem si, Pavle, jakou práci dalo našim obrozencům, aby znovu obrodili náš národní jazyk-češtinu... Ono totiž jestli to tak půjde dál, tak nehezky, tak zachvíli můžeme kromě Eura přijmout třeba úřadním jazykem angličtinu, co?
Co už si ale troufnu porovnávat je morální kredit zmiňovaných aktérů. Tímto se omlouvám Ondřejovi, kterého jsem nikdy osobně nepotkala a tudíž se mé zamyšlení jeho osoby vůbec netýká. Možná si někdo řekne, že morální profil novináře nedělá – ale dovolím si nesouhlasit. Etika je neoddělitelnou součástí jakékoli branže a novinářské o to více, že je až příliš viditelná. Zatímco Michal pro mnohé z nás, kdo jsme měli tu čest spolupracovat – představuje vždy korektního a vstřícného profesionála na neměnné úrovni, nedá se totéž říci o protistraně. Možná je to i tím, že se zde srovnává nesrovnatelné – na jedné straně zkušený a uhlazený muž se schopností vždy vyslechnout názor druhé strany, byť by byl odlišný a snad i konkurenční, a na straně druhé - stále ještě nedospělý klouček (kolega Košatka promine termín), který jakoukoli kritiku a konkurenci považuje za osobní útok, který je třeba zlikvidovat jakýmikoliv prostředky bez ohledu na to, jakou úroveň a následky budou mít. Jinak řečeno tam, kde na jedné straně bez problémů zazní DĚKUJI a PARDON – UDĚLAL JSEM CHYBU, tam na straně druhé stojí rozmarné a rozmazlené dítě, které kope bezhlavě kolem a je přesvědčené o své neomylnosti a „velikosti“. Což by jistě mohl omluvit faktor věku, pokud by se daný mladý muž nerozhodl figurovat ve sféře veřejné (jakou novinařina jistě je) – pak už to omluvitelné není.
Michalovi a celému jeho týmu si dovolím závěrem popřát hodné zdaru a úspěchů na dlouhé cestě za zajímavými informacemi a protistraně jistě to samé, ale jako Bonus též přání dospět.
předem se omlouvám, že pravděpodobně naruším diskusi poněkud jiným pohledem na věc. Jelikož nejsem pravidelnou návštěvnicí těch ani oněch stránek, tak se na diskuzních fórech zjevuji velmi sporadicky, nemám nastudovanou problematiku vývoje vztahů výše jmenovaných, ani nejsem schopna zhodnotit literární (a už vůbec ne charakterové) pokroky či úpadky jednotlivých autorů. Má vášeň pro divadlo mě ovšem čas od času zavane na nějaký ten muzikálový web a pak se musím přiznat, že mě mrzí, když narazím na článek, jako je tenhle. Copak nemáme kolem sebe dost neustálého obviňování, osočování a žabomyších válek? Omlouvám se za bagatelizaci, chápu, že pro hlouběji zasvěcené je to závažný problém, ale řadového čtenáře (jako jsem já) to s prominutím nezajímá. Nabízí se otázka, proč to tedy čtu? Stalo se to náhodou - prostě jsem si otevřela editorial na MusicalNetu... Chtěla jsem si přečíst, co nového na muzikálové scéně...
Závěrem bych tedy poděkovala všem, kteří píší o muzikálech (ať už na jakémkoliv webu), protože si ráda přečtu různé názory na představení, podívám se na fotky, dozvím se novinky, ale nikoliv ohledně třenic mezi jednotlivými autory stránek.
Nikdo z nás snad nenutí autory konkurenčních webů, aby spolu chodili ruku v ruce parkem, nemějte se rádi, konec konců, je to lidské, ale prosím Vás, kritizujte se v soukromí nebo se alespoň držte profesionální stránky věci!
Co nového na muzikálové scéně se dočteš jinde na našich stránkách, editorialy jsou spíše prostorem pro glosování událostí a místem pro shrnutí. I přesto si myslím, že se snažíme držet profesionální kvalitu i tvář.
Já jen tak blbě prezentovanou sebechválu a recenze na úrovni slohové práce na ŽŠ neoznačím za neprofesionální, ale za přístup bez špetky soudnosti, za sebeexpedici do žumpy. Dobrý divadelní web by si měl hlídat svou úroveň a nabízet opravdu zajímavé články, které jinde prostě nejsou, styl, který nevodí lidi za nos. Není to o fotkách s hrdým copyrightem, o editorialských kecech a hierarchii funkcí. Nevyzrálý čtenář to sice sežere i s navijákem, ale jsou tady jiné ukazatele, které jste mimoděk přiznal. Návštěvnost, kterou uvádíte, je poměrně slabá. Tedy proti jiným. Zřejmě vyzrálejší čtenář jde jinam - myslím to obecně bez narážek na Musical.cz nebo Musical-operetu.cz.
A kolik z těch článků jsou jen překopírované tiskové zprávy?
Co když to "céčko" je na těch fotkách tak samolibě dominantní a otravné, že se přiště nepodívám?
Na druhou stranu, dnes si jdeš koupit značkové triko, a přes celou hruď je velký nápis ADIDAS - kolik ti firma platí, že na svém těle nosíš jejich reklamu? Jejich volba je, že ten nápis tam dali a tak velký, a tvoje volba je, že si to na sebe vezměš, a ještě jim za tu značku platíš. To samé je v mých fotografiích. Můj podpis je dobrá značka.
Aneb, jak se říká, na blba narazíš dneska všude...
Michale, přeji mnoho zdaru a nenechte si své úsilí zkazit kdejakým niemandem..
Kam se ta debata vyšinula :-))) Mně jenom na začátku vytočilo, jak trapně stihomamsky útočil autor editorialu č. 8 na někoho jiného (aniž bych ho znal, podotýkám), čímž se - aspoň pro mě - zařadil do žumpy internetové publicistiky.
Značku podpisu mistru Škvorovi neberu, ale proč to musí zabírat takový flák fotky? Nešlo by to decentněji? Ať se "prodá" dobrá fotka, ne její značka. TZ beru zpět.
Lukáši Pohořalíku, nápodobně, se srážkami s blbci a nýmandy mám také další zkušenost. Ale i tak díky za kompliment.
Tento případ je touto výjimkou. Za prvé se domníváme, že kolega Škvor má legitimní právo popsat situaci v redakci v občasném editorialu. Za lichou považujeme i výtku, že čtenáře tato problematika nezajímá, neboť historicky nejvyšší počet komentářů jednoznačně svědčí o opaku. Spíš je třeba se zamyslet, kdo tuto nesmyslnou nevraživost zavinil. Naším názorem je, že viníkem je pan Ondřej Doubrava ze serveru musical.cz, který sám sebe pasoval do role jakéhosi arbitra všech internetový divadelních publicistů a formou častých narážek na nejrůznějších fórech hodnotil práci redaktorů ostatních webů, přestože oni si úrovně jeho práce povětšinou nevšímali. Své útoky vystupňoval po premiérách Bídníků a Evity, kdy dokonce obtěžoval nesmyslnými maily spolupracovníky cizích redakcí, o přetahování členů týmů nemluvě. Pokud se někdo ozval, trapně sváděl tyto incidenty na osobní antipatie, nevraživost nebo nadřazené chování, přičemž kupříkladu já jej znám pouze z mailové komunikace více než rok staré a nikdy jsme spolu osobně nehovořili. Ti, kdo kolegu Doubravu znají lépe a déle, jeho proměnu v ukřivděného pomlouvače nechápou a dokonce vyjádřili domněnku, zda takto neeticky nejedná na něčí objednávku.
Jeho ničím nepodložené domněnky o spojování serverů, které na diskusích šířil, důrazně vyvracíme. Máme pocit, že zcela schizofrenně touží po tom, abychom se všichni milovali, zdravili, objímali a spojovali, ale přitom působí v tomto ohledu cíleně kontraproduktivně. Ukázkou jeho „starostlivosti“ může být jeho komentář, kde vyjádřil podiv, že se mi chce jet do HdK na patnáctiminutovou tiskovou konferenci. Jednak jsem v Karlíně strávil přes dvě hodiny a pořídil řadu zajímavých rozhovorů pro prázdninové měsíce, druhak naše redakce funguje standardním způsobem. To znamená, že nezáleží čistě na mém chtění – vypracuji harmonogram akcí, o kterých si myslím, že by mohly naše čtenáře zajímat a vydavatel pak tyto služební cesty buď schválí, nebo zkoriguje. To je zcela běžný postup a fungoval zatím ve všech redakcích, s nimiž jsem spolupracoval.
Když tento kritik kritiků /během dvacetileté spolupráce s tištěnými periodiky jsem se s nikým podobným nesetkal/ dostatečně zhodnotil práci konkurenčních webů, vzal si na paškál média tištěná, v konkrétním případě recenzi paní doktorky Radmily Hrdinové na Kladivo na čarodějnice. O této velmi vzdělané a respektované publicistce napsal, že svým recenzím nevěnuje dostatečný čas a píše je jen z důvodu splnění zadaného úkolu /zřejmě pro peníze??/. Zřejmě vůbec nic neví o její nezištné práci pro Jednotu hudebního divadla a jejím působení v rámci Burzy mladých zpěváků, o nesrovnatelných znalostech nemluvě. Byť se nás tento útok netýká, považuji jej za vrchol drzosti a pokud by byl pan Doubrava regulérním novinářem, zřejmě by jej řešila etická komise Syndikátu novinářů.
Budeme rádi, když se každý bude moci věnovat své práci a ne ztrácet čas nesmyslnými rozepřemi. Snad v budoucnu takovéto editorialy nebudou zapotřebí. Pokud však budeme terčem nesmyslných útoků a narážek i nadále, aniž bychom k nim zavdali důvod, jsme připraveni se efektivně bránit.
Seriózním kolegům přeji mnoho štěstí v jejich snažení a těm ostatním posílám vzkaz: Čtenáři nejsou stádem tupců a obrázek si nakonec stejně udělají sami!
Podle mého skromného názoru (a upozorňuji, že nejsem kritik, ale vůči divadelnímu prostředí jen reportér a editor) recenze paní doktorky Hrdinové byla vysoce neprofesionálně napsaná. Ne z hlediska odbornosti, ale z hlediska zřejmé snahy zmiňovanému titulu ublížit. Nechci spekulovat proč, ale ona na Kladivu nenechala chlup čistý, a to i tam, kde se prakticky všichni ostatní shodují, že určitá pozitiva hledat lze. Jak může napsat, že se divák od začátku do konce na Kladivu nudí a po dvou hodinách (volně parafrázuji) se modlí, aby už ty křivě obviněné (údajně kvílející) děvy upálili všechny, jenom aby už byl konec... ale ono to jako na potvoru trvá ještě hodinu... Tak ano, v tomto stylu psaní čtu kvality autorky psát nově, moderně, záživně, ale zároveň se nemohu zbavit dojmu, že při psaní této recenze tímto stylem skutečně byla ovlivněna snahou ublížit za každou cenu - jak to tu zaznělo dole v příspěvku Šárky o paní Machalické. Copak by propánajána bylo tak složité, kdyby paní doktorka Hrdinová napsala: "Já jsem se u toho nudila až k smrti, hrůza, děs, neshledávám na tom nic pozitivního a nikdy bych se na to znova nevydala!"? Proč své subjektivní hodnocení podsouvá pod obecný termín divák? Snad proto, že pár jejích kolegyň a známých na to třeba mělo stejný názor jako ona? Ale to jí ještě nedává právo mluvit za diváka jako celek. Já naopak mluvil s desítkami lidí, kteří se na Kladivu nenudili ani minutu. A to píši jako člověk, který nemá (a nechce mít) na produkci Kladiva žádné vazby, protože, jak Vy dobře víte, pane kolego, mám ty vazby na konkurenci Milénia. Navzdory tomu, pokud se mi něco líbí i u konkurence, nemám problém to přiznat (a naopak).
Zatím hezký večer (a vlastně možná celý zbytek týdne) všem.
R.
Nehodlám zde hodnotit práci kolegů, od toho jsou tu jiní, že, neboť krizovat kritiky považuji za jakousi perverzní českou specialitu. Přesto se domnívám, že zmíněné recenze nevznikly se záměrem někoho poškodit, ale upozornit na ZOUFALÝ stav muzikálové autorské tvorby u nás. Bohužel mám pocit, že kvantita až příliš často vítězí nad kvalitou a že někteří autoři nejenže nemají divadelní cítění, ale snad do divadla ani nechodí. Samozřejmě existují i výjimky, za které já považuji např. Draculu, Sny, Krysaře, Johanku, Touhu, Adélu, Peklo, Knihu džungle /vidíte, že jdu napříč českými hudebními divadly../. Řada děl však vzniká jen s vidinou krátkodobého komerčního úspěchu a kdyby tyto "muzikály" neexistovaly, vůbec nic by se nestalo.
V posledním Dokořán píše Dušan Vitázek, jak byl zcela u vytržení, když poprvé viděl jako mladý středoškolák Verdiho Traviatu. Zajímavé, že toto dílo zasáhne téměř každého, ať jej poprvé vidí v patnácti, dvaceti nebo padesáti. Bohužel mám pocit, že po naprosté většině dnešních českých muzikálů za 20, 50 nebo 100 let ani pes neštěkne. Pokud se mýlím, bude to jedině dobře.
Patřím k těm nevyzrálým čtenářům muzikálového webu. A vůbec se za to nestydím. Váš článek pane Škvore, mi připadá trochu ufňukaný. Vůbec nechápu, co řešíte. Vy, dospělý světaznalý a neomylný člověk. Každý dělá co umí. Já shodou okolností Pavla Košatku trošičku znám a připadá mi přinejmenším nefér, přesto že víte, jak mladý a nezkušený je, chcete ho srovnávat s novinářskými matadory. Já čtu recenze Pavla Košatky docela ráda a ani nemusím se vším souhlasit. Má zcela svůj osobitý pohled, nezatížený žádným profesionálním postojem. A o to právě jde. Až si budu chtít přečíst renomovanou recenzi, obrátím se na úžasnou paní Machalickou. To je teda třída! Být to pouze na ní, tak nejdu nikdy na žádný muzikál. A co se týká chyb, tak ty jsou a budou úplně všude. Dnes, ať se podíváte kamkoli, i do renomovaných deníků, tak se to chybami jen hemží. A o stylistice ani nemluvím. Pokud jsem si stačila všimnout, tak i zmiňovaný pan Roman Janouch dokáže zvlášť vydařené recenze pochválit. Je vidět, že neznáte psaný projev dnešních mladých lidí, to byste se asi divil. Většina dětí a nejen ta, má problém sestavit větu jednoduchou. Možná by bylo lepší, kdyby se kluci z musical.cz na všechno vykašlali a věnovali se něčemu normálnímu pro svůj věk. Hospoda, drogy, nějaká ta partička ...... Hned by bylo o čem psát. Ti kluci Vás musejí opravdu hodně štvát. Já o Vašem sporu sice nic nevím a ani mě to moc nezajímá, ale nedivím se, když nechtěli spolupracovat, nebo se Vám snad i podřídit??? Mládí si jde svou cestou a my bychom je měli spíš podporovat. Váš článek mě hodně překvapil, skoro to vypadá, že jsou pro Vás opravdu konkurencí, jinak byste se tak nečílil, a nelitoval. Ale v něčem Vám dám za pravdu. Každý web si štenáře najde.
Přeji Vám více pochopení.
P.S.: Nikdo mě neuplatil, nenavedl, ani neslíbil jiné hmotné požitky za napsání svého názoru. I když .... špióni jsou všude.
Bohužel máš pravdu o chybách a stylistice v médiích. Je to dáno tím, že právě mladí, kteří neumějí sestavit správně holou větu - jak jsi sama napsala (ti, kteří umějí celé souvětí, před těmi smekám!) - projdou konkursem na místo redaktora, kde je vybrán ten nejlepší z uchazečů. O tom, že celkově kvalita našich vědomostí upadá, netřeba pochybovat. Proč tomu tak je? Komunikace přes SMS, smajlíci, výchova, přístup k životu, konzum, "kultura" nejen ze západu... Proto jsem hrdý na náš tým, který umí daleko více!
Rozhodně je smysluplnější, pokud se Ondra a Pavel věnují něčemu smysluplnému. Pak ale musí počítat s tím, že budou vidět, a jejich práce bude hodnocena... i záporně. Pobavilo mě, že ač o našem jednání o spolupráci nevíš nic dalšího, hodnotíš to. Ale i na to máš právo. Pochopení pro mladé mám, poklud se však chovají arogantně a podle, pak se je snažím vychovávat - třeba i ostrou kritikou. Vždyť oni dělají totéž!
Mladé podporuji, mám je ve svém týmu a pracují velmi dobře. A na závěr: když dva dělají totéž, není to totéž, ale je to konkurence.
P.S.: Nepodezírám tě, že ti za tento příspěvek slíbili hmotné statky :-)
Laro, Deniso - děkuji vám za podporu i nastavení zrcadla, jak můžeme být vnímáni. Děkuji i Saše, i když s ní nesouhlasím - Ondry jsem si velmi vážil, proto jsem mu nabídl spolupráci, ale posléze mne zklamal jeho přístup. I Pavla znám osobně, své názory jsem mu soukromě sdělil...
Jmenuju se Doubravka Ondřejová, je mi 17 let a hrozně ráda bych taky psala ty recenze, prej je to in. Chci taky bejt mocinky slavná, aby se o mě mluvilo. Vzdělání mám. Zrovna studuju třetí ročník učebního oboru instalatér. Nejradči čistím ucpané vodpady, takže k oboru mám blízko, taky samý lejno. Zkušenosti mám velký, muzikály jsem už viděla dva a podle toho, co říkaj holky na učňáku, jsem odborník. Aspoň to tvrdí Mařka, Sába, Jesika a moje babča Margita. A ta se vyzná! Jo taky bych chtěla psát ty interwuivy, abych se jako dostala mezi slavný lidi. Pro začátek bych si vybrala Lucku Bílou, božskýho Káju a toho druhýho, jak o něm psali, že je taky pěveckym bohem. Lucka by mohla vzít s sebou i pana Klause, jestli hrál v tom Prezidentem snadno a rychle. Kdybyste o mě měli zájem , bylo by to bestový. Tak páčko a písněte mi na mejla.
tato debata nikam nevede, ostatně jako žádná z debat na internetu. Na tomto netu jsem myslím byla naposledy. Tváříte se jako mílius. Vaše podpora mladých začíná a končí u podpory modelek? Věřte, že vím mnohem víc než si myslíte. Kluky Pavla a Ondru začnu podporovat mnohem víc a udělám pro ně vše, co bude v mých silách. Myslím, že mají i podporu odjinud, takže trochu kritiky určitě snesou. Naopak jim bude jasné, že pro dnešní dobu musejí mít lokty opravdu ostré. Ostatně to vidí u starších a moudřejších. Proč nejste ochtný přiznat, že kluci udělali kus práce. Tolik Vám vadí, že jsou vidět.
Proč nejste ochotný pochopit, že lidi čtou rádi recenze z pohledu obyčejného člověka. Je tam spousta postřehů a nejsou zatížené žádnými předsudky. Už se mi stalo, že jsem byla na muzikálu, který kluci vychválil a mně se vůbec nelíbil,ale nevadilo mi to. Každý jsme naštěstí jiný.
Mějte se tu všichni fajn, já jdu dělat něco smysliplnějšího,
Laro, fakt jste mi to nandalo, Váš fundovaný názor mě opravdu dostal!
Je takový všeříkající, hned vím, co si myslíte!
Deniso, že zrovna vy, se budete ohánět slušností . . . .
Kluci jistě dělají dobrou věc. Nám jen vadí dvojakost. A sama jsi to vystihla přesně: kluci CHVÁLÍ, my se snažíme POSUZOVAT - a to je rozdíl. Pokud se při tvorbě svého webu vyhnou podrazům, pak se konečně budeme moci věnovat psaní článků :-)
Osobně jsem zde poprvé. Hledal jsem původně nějaké informace o novém Draculovi. Fascinuje mě Vaše žabomyší válka a kvalita příspěvků ( Roman Zajíc, Lara ). Spíše mi připadá, že Vám osobně jde o něco úplně jiného, než o to, že kluci dělají server. Byl jsem zvědavý a tak jsem se u Vás porozhlédl (i zpět do historie, děkuji, že nemažete staré články). Pokud by si čtenáři, kteří se zde rohohňují, přečetli starší Editorial (č. 2) , zjistili by, že jste se rozhádal s původním majitelem stránek Musical.cz. Zřejmě Vám vadí, že se našel někdo, kdo je Vám opravdovou konkurencí. Chlubíte se počtem přístupů na Váš net, úmyslně vytváříte nepřátelskou atmosféru původnímu serveru. Když jste tak "vyspělý" proč se nad celou věcí nepovznesete? Je zřejmé, že utrpěla Vaše ješitnost. Pokud byste se zde konkurencí nezaobíral, určitě bych jejich Musical.cz nenavštívil (mezi námi i takto jim děláte reklamu).
Nebudu nikde hledat pravopisné chyby, které se najdou všude, když se chce.... Ani nebudu chválit žádný web, ani článek.
Když se chcete hádat, prosím, ale nebylo by lepší věnovat ten čas muzikálům a dění okolo nich??? Diskuzní server si dnes umí pořídit téměř každý, kdo prošel 2. třídou základní školy. A co se týká přístupů na web existuje také něco takového jako veřejné počitadlo.... Hodně úspěchů a muzikálů. Láďa.
Jen upřesnění: s Petrem Košařem jsem se fakt nerozhádal, jelikož šéfem serveru byl Jakub Zahradník, Petr byl majitel domény. A jako majitel přišel za Jakubem, že se mu nelíbí "chválerní" českých muzikálů, neb ta díla vydávaná za muzikály dle něj s muzikálem jako žánrem nemělo nic společného. Proto se divím, a nejsem sám, že připustil tento obsah na své doméně.
Tento editorial vznikl, jelikož logicky uzavírá články o naší historii. Pokud jde o špatnou atmosféru, začala vznikat na druhé straně, kdy se hlavně Ondra začal nevhodně vyjadřovat. Na to, jaké diskuze "o nás bez nás" probíhaly, je tento článek jen shrnutím faktů, které jsou doložitelné jak z mailové komunikace, tak i dalších zdrojů.
Muzikálům se budeme věnovat stále, a pokud bude překročena míra zdravé konkurence, pak na to budeme přiměřeně reagovat. A nakonec - toto není diskuzní server, ale jak vidno, diskuze se strhne jen na kontroverzní téma, nikoliv pod článkem. Přál bych si, aby Vás tato "válka" neodradila od muzikálu jako žánru - ten za to fakt stojí.
Buďte velkorysí. Myslím obě strany. Celé mi to přijde jako klukovské žalování, že se spolužák devastujícím způsobem uprdl.
Vyčítat si gramatické chyby je opravdu pitomé. Bývá to jedna z laciných zbraní na diskuzních fórech, kde někomu došly argumenty. To nevede nikam. Hádky a ostouzení jeden druhého nevede rovněž nikam. A pokud se tyto spory řeší v kyberprostoru, vede to jenom k nedorozumění. Chybí k tomu člověk a jeho hlas a jeho tvář a jeho gesta a...
Soudím, že každý server věnující se hudebnímu divadlu (a nejen tomu) má svůj okruh stálých příznivců. Tak proč se předhánět malichernostmi a online "válkami", když stačí aby se každý se zúčastněných snažil aby si mohl člověk vybrat to co mu vyhovuje názorem, stylem, grafikou atd, atd.
Kluci, vybodněte se na to, moc vás prosím. Já sám navštěvuji všechny stránky věnované lehkonohým múzám a tu se mi líbí to a tam zas ono. Nebuďte jako naše politická scéna. A z té se mi opravdu zvedá kufr:)))
Tak nashle:)))))
tento editorial nebyl žalováním, jen protiváhou k jinde prezentovaným a dle našeho názoru zkreleným faktům. Čili nhěco jako dementi. Jak si můžeš všimnout, kromě této sekce zde najdeš spustu kvalitních článků, které se věnaují výhradně muzikálům, a neřeší žádné spory. A tak by to také mělo zůstat.
ted si dovolim zase ja zareagovat na Tvůj komentář - Mistře?? Kde berou páni umělci právo na oslovení mistře? Je spousta lidí v nejrůznějších profesích, kteří jsou více než dobří a přesto je nikdo a podotýkam NIKDO, neoslovuje titulem mistře! Co třeba takový neurochirurg, který denně zachrańuje lidské životy nebo hasič, který vynese dítě z hořícího domu? Tam by slovo mistr sedlo jak ulité.
Takže si dovolim oponovat coby zapřísáhlý rebel - slovo mistr panům umelcům teda rozhodně nepříslusí, byť by byli sebelepší - to že jsou vidět na scéně jim k tomu právo nedavá - a budu spravedlivá Nikomu z nich !!!
Jinak s vámi ale souhlasím v tom, že lékaři či hasiči, kteří zachraňují životy, jsou pro společnost daleko významnější složkou - ovšem ty s dovolením nepovažuji za mistry, ale za polobohy, často pak vyloženě za bohy!
R.
tohle byla opravdu slabota!! Přestože máme s Romanem spoustu rozdílných názorů, tak tahat sem kohokoli politickou příslušnost a snažit se ho pranýřovat za to, že je to příslušnost náhodou příliž nepopulární - to je rána pod pás a hlavně nedostatek jiných nosných argumentů. Odkdy politické zaujetí souvisí s vášní pro kulturu ?? Velmi by mne zajímalo, zda byste oba, krom těch urážek vysypali z rukávu stejně rychle i nějaký kulturní rozhled krom toho politického?! Ne nadarmo se říká, že kde dojdou argumenty nastupuje hrubá síla !!
A to, jak oslovuje herce, je čistě jeho věc. Někdo někoho vědomě vyvyšuje a někdo někoho vědomě uráží..... Co ubližuje víc?
A dovolím si poznámku, ty Romčo jeden - KSČM doposavaď neprošla žádnou modernizací, v jejích stanovách se, pokud vím nic nezměnilo, je to pořád KSČ...kdežto v ODS i jiných stranách jsou mladí lidé, kteří nikdy komunisty nebyli...to, že jsou ve velkých parlamentních stranách přeběhlíci i komanči s převlíklým kabátem je evidentní. Jen nechápu, jak v dnešní době se k nijak NEREFORMOVANÉ KSČM může někdo přidat, no možná leda trouba, protože debila bych nerad urážel.
Přišlo mi zbytečné aby se rozhádali lidé, kteří mají pro žánt takové zanícení. Ovšem pokud se z něho nestane zánět ... ehm .. že :)))
já v podstatě také, ale nemám rád - stejně jako ty - když si někdo plete mírnost ze slaboštvím. A jelikož toho, o kom píši jsem bohužel měl možnost poznat, přesto jsem reagoval až ve chvíli, kdy jsem měl pocit, že míra únosnosti byla překročena. Myslím, že otevření bolavé rány a její radikální pročištění by mohlo zabránit zánětu :-)
R.
PS: A ve vší úctě k Mirce či Věrce - modelky to teda zrovna nejsou. Za to umí napsat, resp. mají znalosti v oboru (technická poznámka k jednomu z ironických faulujících příspěvků výše).
PS: Ačkoli nejsem komunista, v dnešní KSČM jsem poznal pár skutečných komunistů, přesvědčených skromných lidí, kteří by se nejraděj rozdali ve prospěch všech - a to zcela nezištně - a těch lidí si nesmírně vážím! Bohužel, je jich opravdu málo. Většina na té ušlechtilé ideji (sic nerealizovatelné za podmínek současného hodnotového uvažování většiny populace) sociálně spravedlivé společnosti skutečně žel jen parazituje...
Schizofrenie?
Denisko, Denisko...jsi rozkošná...áách jo..:-D
Jinak mezi námi, všichni se ohání tím, že tento server je jen o muzikálech, co tady potom v tom případě vůbec dělá tento článek??
A co se týče náhlé kritiky tohoto článku - a že Vám najednou vadí, když ještě před atakem mé nevýznamné osoby jste se do diskuse velmi aktivně zapojil bez náznaku nevole toho, že sem Michal tento příspěvek dal?! Zvláštní střídání postojů ze dne na den dle potřeby... Nj, každý jsme nějaký.
Vše dobré,
R.
PS : Na Tebe (nebo bych mel spis napsat na Vas, kdyz chovate vuci me takove nesympatie) opravdu nikdy mit nebudu..A jsem za to rad..
Romane, svuj nazor jsem nezmenil, jen jsem to pripomnel az prave v momente, kdyz jsem byl za to narcen..A s tim, ze jsme kazdy nejaky plne souhlasim... joo, a globalni oteplovani je mytus, jak jinak :-D
S pozdravem
L.