Premiéra nového muzikálu Kat Mydlář Divadla Broadway se nezadržitelně blíží, a proto nastal čas nafotit všechny jeho aktéry v kostýmech. Kam? Hlavně do programu k představení, ale také na další materiály a samozřejmě i na webové stránky. Akce probíhala 5. i 6. února, každý den s jinými alternacemi rolí. Náš tým se focení zúčastnil v neděli a na rozdíl od jiných autorů zpráv o této události, kteří článek píší pouze na základě tiskové zprávy, byl Musicalnet od začátku až do konce na akci přítomen a vstřebával atmosféru. A že se bylo na co dívat, se dozvíte v následujícím článku.
Přestože focení probíhalo od 14 hodin a končilo kolem 19. hodiny, nálada byla i přes delší čekání některých zpěváků poměrně uvolněná a místy i vtipná. Kostýmní výtvarník Roman Šolc se tentokrát musel zhostit obtížného úkolu: stvořit něco, co tu ještě nebylo. A to se mu rozhodně podařilo, ať už se výsledné kostýmy budou těšit divácké přízni či nikoliv. Přestože se děj Kata Mydláře odehrává v 16. a 17. století, kdy se móda ocitá na přelomu renesance a baroka, kostýmy neodpovídají tehdejší době, jsou kombinací historie, postmoderny a troufám si říct, že také sci-fi, a člověk si chvílemi mohl připadat jako na extravagantní módní přehlídce.
U Viléma Čoka alias Ferdinanda Vaňury zmíním namísto kostýmu jeho narostlý huňatý vous a knír, právě díky nim totiž dostával od kolegů nejvíce přezdívek, jako například 'Planeta opic' a také byl tím, kdo hýřil různými vtipnými poznámkami. Například se sám pasoval na 'Praotce Čecha', popřemýšlel o hoře Říp a svěřil se, že je mu sto třicet šest světelných let. Poté co se k němu připojila Ilona Csáková jako jeho manželka Žofie, jejíž tmavě fialový kostým s dekorativními listy poukazoval na její vznešenost i na touhu být obdivována, ji za zvuků cvakání fotoaparátů vyzýval, aby mu vysvětlila Kdo mu vyjel autem z garáže.
Csáková se později fotila ještě s Martou Jandovou, křehkou Dorotkou, láskou Jana Mydláře. Z této scény bylo jasně patrné, že Žofie a Dorotka se v příběhu nebudou mít zrovna v lásce, Csáková si totiž na pomoc vzala lahvičku s jedem, kterou nic netušící Jandové vyprazdňovala do džberu. Ovšem až samo představení ukáže, o co vlastně v této scéně půjde a jaké bude mít následky.
Josef Vojtek ztvární v muzikálu anglického alchymistu Eduarda Kellyho, který velkou část života prožil na dvoře Rudolfa II. v Praze. Kdo by se domníval, že kostým bude podobný kostýmům alchymistů z muzikálu Golem, velmi se plete. Kelly, který v tomto příběhu zastává zároveň post vypravěče, se chlubí kostýmem zcela jiným.
Při vstupu na scénu na mě Josef zapůsobil jako 'Bivoj' z Českých pověstí a přiznám se, že si alchymistu představuji jako starého zkušeného muže, a ne jako mladíka plného elánu, který na levé paži dává na obdiv velké tetování kobry. Kostým ale možná dozná drobnějších úprav a tetování nakonec vidět nebude.
Marian Vojtko byl u focení přítomen nejdéle. Jan Mydlář musel být logicky partnerem více postavám z muzikálu, a tak se na jevišti objevil nejprve v kostýmu, s jehož pomocí na výsledných fotografiích působil mladistvým, nezkušeným a zamilovaným dojmem, jindy mu zase kostým napomohl v tom, aby vypadal krutě a nedostupně.
Když Marian zrovna nefotil, místo do 'Praotce Čecha' se na moment převtělil do Michaela Jacksona a zúčastněným předvedl Moonwalk, který zdařile předváděl například při děkovačce muzikálu Baron Prášil v divadle Hybernia.
Nejvíce mě překvapily kostýmy mužské company. Kombinace piráta, rugby a hokejového brankáře (mřížový chránič na obličej) mě opravdu zaujala a jsem zvědavá, kde se v příběhu muzikálu tyto kostýmy objeví.
Mřížovitá konstrukce se ale objeví u více oděvů, například u dalších šatů Dorotky, ke které se poté připojil Vojtko v totožném kostýmu, a oba tak tvořili sladěný pár. I z těchto kostýmů se dá vytušit děj díla, které se pod režijním vedením Libora Vaculíka (jenž zastává i funkci choreografa) blíží k premiéře, stanovené na 24. února.
Michael Klang, scénograf tohoto představení, se také činil. Z jeho tvorby mimo scény, které dominují mříže, byly při focení použity katovské meče. Rozhodně nepodléhají kopírování z jiného muzikálu (Tři mušketýři), naopak jsou nesrovnatelně jiné a nemuseli by se za ně stydět ve filmech se sci-fi tématikou (například u filmu Star Wars).
Z ženských aktérek byly také foceny: Kamila Nývltová – ta pro změnu byla focena dlouho, Olga Lounová, která za fotografováním přijela dokonce až z Egypta, Jovanka Vojtková a další.
Z dalších přítomných zpěváků zmíním Petra Koláře, Zbyňka Frice (přišel po skončení Třech mušketýrů ze sousední Hybernie) a Josefa Vágnera. Tito pánové měli v ten den focení poměrně rychle za sebou.
Kromě herců a hereček se na jevišti objevili například maskér Petr Fadrhons, který si pořizoval „profi“ portrétové fotky do maskérny, nebo PR manažerka Martina Jandová, s kterou dorazila i TV Prima.
Kostýmy a výtvarné pojetí scény, dekorací a rekvizit je jedna věc. Ovšem až po premiéře budeme moci posoudit Kata Mydláře v celé kráse, a proto by nikdo toto dílo neměl zavrhnout předtím, než ho uvidí, pokud ho toto kostýmové pojetí nezaujalo. Náš tým si premiéru tohoto muzikálu z dílny Michala Davida nenechá ujít. A co vy?
Komentáře k článku