Na prknech pražského divadla Broadway se v první polovině nadcházející divadelní sezóny společně s novým projektem Adéla ještě nevečeřela objeví i dílo, jímž byl tento muzikálový stánek v únoru roku 2002 otevřen. Ano, vrací se Kleopatra. Dalo by se říct – ZNOVU. Nebude to však úplně stejný muzikál, jak jsme ho znali. Objeví se v něm totiž nové tváře. Jednou z nich je i mladá zpěvačka z Konzervatoře Jaroslava Ježka Kamila Nývltová, která dostala nabídku přímo do hlavní role.
Když se 28. ledna 2007 při derniéře obnovené verze s egyptskou královnou loučili producenti, autoři i samotní účinkující, zdálo se, že si na znovuuvedení budou muset její příznivci pár let počkat. S návratem se počítalo, ovšem ne za rok a půl. Kdo prozatím poslední představení tohoto díla viděl, určitě si vzpomene, že Monika Absolonová avizovala, že v dalším nastudování se ona sama již neobjeví a místo ní bude královnou Šárka Vaňková.
V té době opravdu nic nenasvědčovalo tomu, že by se Kleopatra měla v dohledné době vrátit. O své slovo na jevišti se totiž přihlásila Angelika. Rekordní předprodej vstupenek a neméně úspěšný prodej výběrového CD naznačoval, že se doposud poslední dílo Michala Davida usídlí v repertoáru na víc než jen sezónu a půl. Nicméně po roce uvádění prodejnost vstupenek výrazně poklesla a vedení divadla se proto rozhodlo ke stažení markýzy andělů. A o vyplnění půlsezóny před uvedením další „dámy“ – Mony Lisy, se tedy mimo jiné postará hrdá vládkyně Egypta.
A jak bylo avizováno, dochází ke změně. Není ovšem pravdou, že se v roli, za níž byla nominována na Thálii, neobjeví Monika Absolonová. Není také pravdou, že novou hlavní představitelkou je Šárka Vaňková. Jako nová Kleopatra totiž byla představena finalistka X-Faktoru Kamila Nývltová. Přítomným novinářům předvedla svou verzi stěžejní písně „Teď královnou jsem já“. A soudě podle jejího výkonu se mají diváci minimálně po pěvecké stránce opravdu na co těšit. Otázkou ale zůstává, jak se mladičká zpěvačka ve své první muzikálové příležitosti vypořádá s choreografií a především s herectvím.
Stejně jako v minulém nastudování budou i v tomto Kleopatry tři. Pomyslný černý Petr zůstal v ruce Iloně Csákové. Producent Oldřich Lichtenberg jako důvod její absence uvedl, že této roli zkrátka odrostla. Neopomněl ovšem dodat, že s ní i nadále počítají do projektů divadel Broadway a Hybernia. Třetí královnou Egypta zůstává Radka Fišarová.
V obnovené premiéře, která je naplánována na 11. září, dostane pod vedením režiséra Filipa Renče a choreografa Ladislava Berana příležitost právě Kamila Nývltová. A nutno dodat, že na úvod jejího muzikálového působení asi jen stěží mohla dostat těžší roli. Uvidíme, zda se z ní stane skutečná královna.
Kamila Nývltová: Je to výzva
Kamilo, Kleopatra je pro Vás první muzikálová zkušenost. Jak jste vnímala nabídku zahrát si roli egyptské královny?
Vnímala jsem ji s úsměvem na rtech. Byla jsem šťastná, protože jsem si vždycky chtěla zahrát v muzikálu. Je to můj sen už od dětství. Na Kleopatře se mi líbí její charakter – na jednu stranu je to mrcha a na druhou žena, která si jde za svým cílem. Její povaha se mi opravdu hodně líbí. Uvidíme jak to dopadne, doufám, že budu mít taky takový charakter.
Viděla jste Kleopatru tady v divadle?
V divadle jsem ji bohužel neviděla, ale teď se na ni dívám každý den na DVD.
Budete hrát s kolegy, kteří mají velké muzikálové zkušenosti. Konkrétně Monika Absolonová a Radka Fišarová, se kterými se budete alternovat, jsou už muzikálové stálice. Budete se snažit od nich čerpat nebo se vydáte vlastní cestou?
Určitě od nich budu čerpat jejich zkušenosti. Doufám, že mi poradí, případně řeknou, co dělám špatně. Na spolupráci s nimi se těším, protože jsou to stálice muzikálové scény. Já k nim hodně vzhlížím a jsem ráda, že můžu po jejich boku zpívat.
Měla byste hrát premiéru. Myslíte si, že budete hodně nervózní?
Určitě z toho budu nervózní, ale doufám, že to během těch čtrnácti dní pořádně nacvičím a budu přesně vědět, kam mám jít a co mám dělat. Snad se to bude postupně zlepšovat. Většinou trému moc nemám, ale přeci jenom tohle je něco nového, takže tam určitě nějaká nervozita bude.
Už zkoušíte nebo máte zatím jen texty?
Mám texty, scénář a teď chodím na hodiny zpěvu k panu Klezlovi, kde cvičíme. Všechno se to postupně sestavuje dohromady.
Co myslíte, že pro Vás bude nejtěžší – zpěv, tanec nebo herectví?
Doufám, že nic z toho těžké nebude a že to všechno zvládnu dobře. Herectví je přeci jenom novější, ale snad to půjde.
Je nějaká role, ať už z českého či zahraničního muzikálu, kterou byste si chtěla zahrát?
Strašně ráda bych si zahrála v Draculovi nebo v Monte Cristovi. Jsou to výborné muzikály. Draculu jsem viděla asi čtyřikrát, když jsem byla malá. Ale každá výzva, která přijde je něčím zajímavá, takže bych určitě byla vděčná za každou příležitost.
Děkuji za rozhovor.
Oldřich Lichtenberg: Procházíme generační obměnou
Kamila Nývltová je novou Kleopatrou. Co bylo hlavním důvodem angažovat právě ji?
Především to, že je excelentní zpěvačka. Procházíme takovou generační obměnou části lidí a navíc tím, že máme dvě divadla, potřebujeme širší soubor. Kamilu jsme si vyhlídli v X-Faktoru a byla to volba Michala Davida.
Máte s ní plány i do budoucna?
Ano, určitě. V muzikálu Mona Lisa by měla hrát sestru Mony Lisy.
Chtěli jste do Kleopatry přivést ještě jiné nové tváře, nebo tím, že se toto dílo bude hrát jen do premiéry Mony Lisy, jste se nepouštěli do větších zásahů v obsazení?
Kleopatra se bude hrát zhruba půl sezóny a já nevylučuji, že zůstane už natrvalo, protože je to takový věčný projekt, ale asi ne v takové frekvenci hraní. Ale nové zajímavé tváře a dobré zpěváky pochopitelně hledáme dál.
Co Linda Finková, objeví se v Kleopatře?
Linda si plní své mateřské povinnosti, ale jistě se jí po zpívání stýská. My s ní počítáme do našich dalších projektů, nejen do Kleopatry.
Děkuji za rozhovor.
Fotografie Kateřina Klimešová, text a rozhovory Marcela Lávičková
Komentáře k článku