Carmen představila obsazení - ale nepřekvapila

Účast Lucie Bílé v hlavní roli Carmen byla dlouho avizovanáSkoro celé čtyři měsíce od první tiskové konference k muzikálu Carmen jsme čekali na další várku informací. Lecos se povídalo, ale fakta... žádná. Konečně se tedy přiblížil den, kdy jsme s měli dozvědět více. Tropického 29. července se po několikerém odložení uskutečnila v Hudebním divadle Karlín tisková konference, na níž bylo konečně zveřejněno úplné obsazení muzikálu Carmen. Koho tedy kromě Lucie Bílé uvidíme?

Na tiskové konferenci však tvůrci odhalili i její alternaci - muzikálovou herečku Dagmar ''Dashu'' Sobkovou Kdo si myslel, že Lucie Bílá odehraje všechna představení bez alternace, byl ihned vyveden z omylu. Jako understudy (tedy náhradnice či záskok) bude mít titulní roli nastudovánu také Dagmar Sobková neboli Dasha (ztvárnila hlavní ženské role v muzikálech Popelka, Hamlet, Galileo, Angelika, Golem a postavu Mariany v opeře Božská komedie). Dasha se však především připravuje na roli Katariny, v níž se bude střídat se semifinalistkou Česko hledá SuperStar 2005 Markétou Poulíčkovou, vystupující pod uměleckým pseudonymem L.B.P. Hlavní mužské role muzikálu se ujal brněnský Ježíš Robert JíchaPro Markétu Poulíčkovou je role Katariny první muzikálovou zkušeností.

Hlavní mužskou roli Josého si bez alternace zahraje Robert Jícha z MdB. Pražští diváci jej mohli vidět zářit například v loňském roce při několikanásobném hostování brněnského souboru v GoJa Music Hall jako Ježíše v Jesus Christ Superstar, Nikolu v Koločavě a Gáda v Josefovi. Na stejném místě Robert Jícha několik let hrál roli Enjolrase v Bídnících.Při práci na Carmen se v Karlíně sešli účinkující z několika muzikálových scén

Kromě hlavní role Carmen v podání Lucie Bílé uvidíme i další tváře známé z Ta Fantastiky. Václav 'Noid' Bárta se s Martinem Poštou podělí o roli zlého majitele cirkusu Garcii, Lukáš Kumpricht s Tomášem Traplem (který společně s Dashou "zastupuje" divadla Kalich, Broadway, Hybernia) o roli zkorumpovaného náčelníka policie Zunigy.

Teta Inéz - karlínská legenda a držitelka ceny Thálie Pavla Břínková I další role ztvární hvězdy českého muzikálového a operetního nebe. Například Jiří Korn a Josef Štágr se podělí o roli starosta Mendozy Pavla Břínková a Barbora Rajnišová ztvární tetu Inéz, Athina Langoská a Hanka Křížková se stanou během představení Vědmou.

Jak vidno, máme se na co těšit.

Jiří Korn ztvární starostu MendozuV menších rolí se představí Zuza Ďurdinová a Veronika Veselá (Preeti), Kateřina Nováková (Sakura), Kateřina Šildová (Tigest), Jana Zenáhlíková (Isabela), Linda Stránská a Barbora Popelková (Dolores), Lucie Žďárská (Rosa), Ivo Hrbáč (Inmar), Václav Vostarek (Kelvin) a Jakub Šlégr (Carlos).

Rovněž Lucie Bílá je z nového mezinárodního muzikálového projektu nadšenáKdyž přemítám nad obsazením, musím ocenit, že byli vybráni opravdu ti nejlepší z nejlepších, navíc bez ohledu na to, v jakém divadle běžně hrají. To se týká rolí sólových i komparsu. Ani samotné HdK evidentně netrvalo na prioritním obsazení svými herci. Snad jen z Brna bych čekal početnější zastoupení, kdo viděl například Jitku Čvančarovou v roli Rady v muzikálu Cikáni jdou do nebe, dá mi jistě za pravdu, že to by byla kandidátka na Carmen par excellence.

Zkoušky začaly již 14. července pod vedením režiséra Gabriella Barrea, který se jako jediný ze zahraničních tvůrců konference zúčastnil. Podobně jako skladatel Frank Wildhorn a textař Jack Murphy na jaře i Barre projevil svoji úctu tím, že všechny česky pozdravil "Dobrý den, vítám Vás".

Režisér Gabriel Barre si spolupráci s českými muzikálovými herci nemůže vynachválitVyjádřil nadšení ze spolupráce s týmem herců a zpěváků, kteří jsou podle jeho slov tak kreativní, inteligentní a talentovaní jako ti, které by pro Carmen našel na newyorské Broadwayi. Pochválil si rovněž práci choreografa Pavla Strouhala a technické zázemí divadla.

První představení Carmen se uskuteční 24. září a bude se hrát vždy od středy do soboty v 19 h, o sobotách také od 15 h. Výjimku tvoří obě slavnostní premiéry 2. a 3. října, které budou začínat až ve 20 h. Předprodej vstupenek zatím probíhá na termíny do 29. listopadu, což čítá 53 představení neboli přibližně 50 tisíc vstupenek. Z nich ke konci července bylo k mání již jen posledních šest tisíc.

Markéta Poulíčková: Nastal ten správný čas...

Obsazení muzikálu Carmen je opravdu pestréMuzikál Carmen je Vaším prvním muzikálem. Jaký je vlastně Váš vztah k divadlu obecně?
Zbožňuju divadlo, obzvláště zahraniční muzikálovou scénu. Ale ne že bych cestovala za divadlem do zahraničí, spíš si půjčuju originální záznamy z videopůjčovny, viděla jsem třeba West Side Story, které mne okouzlilo, je nádherné. V Čechách mě ohromila Johanka z Arku, kterou jsem viděla snad dvacetkrát a samozřejmě nepřekonatelný Dracula. Když mi byla nabídnuta role Katariny, řekla jsem si teď nebo nikdy, musíš to zkusit, Martina Poulíčková - semifinalistka Superstar 2005 a nový muzikálový elévMarkéto! Dříve jsem si myslela, že na muzikál nemám, necítila jsem se na to být úplně připravená, ale teď na to nejspíš nastal ten správný čas.

Kdy jste byla oslovena, abyste v Carmen účinkovala?
To bylo úplně na začátku, abych přišla na konkurz jako všichni ostatní.

Dlouho jste to musela držet v tajnosti...
...bylo to docela pekelný, protože mi v červnu vyšla deska, která se jmenuje Markéta, spolupracovala jsem na ní s finalistou X Factoru Ondřejem Rumlem, který mi natočil vokály a také s americkým raperem Nironicem. Všichni se mě ptali co teď dělám, jestli plánuju k desce nějaká vystoupení? S nadšením z účinkování v muzikálu se však dlouho nemohla pochlubit...A já musela odpovídat, že jsem hrozně zaneprázdněná, protože o prázdninách mě čeká nastudování jednoho muzikálu, který bude mít záhy premiéru. A všichni se ptali: "A jakého?" Říkám: "Včas uvidíte!" Už jsem to hrozně chtěla říct, pochlubit se tím, ale bohužel mi to nedovolili.

Myslím, že každý, kdo alespoň trochu sleduje muzikálovou scénu, mohl tušit o co jde.
Ale zpátky k Vaší roli Kataríny. Je spíš pěvecká nebo činoherní?Zuniga (L. Kumpricht), Katarina (M. Poulíčková) a José (R. Jícha)

Mluveného slova je tam tolik jako v normálním muzikálu.:-) Katarina je hodně náročná role herecky, protože se, podobně jako samotná Carmen, v průběhu představení vyvíjí. Katarina projde vývojem od nábožné, citlivé dívenky, aby se na konec proměnila ve skutečnou ženu. Tam ji čeká ten největší přerod, kdy musí o svoji lásku neskutečně bojovat. Carmen je zase dravá, jsou to úplně odlišné role, ale na konci se Katarina Carmen postaví, protože jí ukradne jejího O vysněné roli Martina Poulíčková zatím ještě nepřemýšlí...milovaného Josého. Příběh Carmen mne prostě okouzlil.

Teď ovšem prozrazujete děj, který je zatím pod rouškou tajemství...
...trošičku. Příběh muzikálu zas tak moc nečerpá z klasické Carmen, jsou tam i jiné role.

Máte nějakou vysněnou muzikálovou roli?
O tom jsem zatím nepřemýšlela....ale už zjistila, že nazkoušet muzikál rozhodně není žádný med

Pouvažujte...
Popřemýšlím a dám Vám vědět.:-) Zatím je mým snem tady to, tím teď žiju a do tohohle se postupně dostávám. Čím víc to zkoušíme a hrajeme, tím silnější mám pocit, že Katarina je mi hrozně podobná.

Již po dvou týdnech zkoušek?
My jsme samozřejmě zkoušeli již předtím, ale to byly jen korepetice s klavírem, až teď jsme začali stavět scénu. Jsme tu teď každý den od rána do večera s přestávkou na oběd, tu se režisér snaží dodržovat.:-)

Děkuji za rozhovor a přeji dobrou chuť.