Necelých 300 hodin před premiérou se Jack Rozparovač předvedl novinářům

Posledních 12 dní zbývajících do premiéry odstřihl ředitel divadla Michal Kocourek trochu netradičně nůžkamiDivadlo Kalich mělo opět ve výběru repertoáru šťastnou ruku. Po mystickém Tajemství odehrávajícím se kdesi v tuzemsku, se na prknech divadla rozehraje další temný příběh, rovněž plný mystiky a opředený záhadami - až z dalekého Londýna 19. století přichází do Prahy Jack Rozparovač.

Ivan Hejna a Martin Hrdinka ve společnosti Elizabeth (H. Zagorová)Ve čtvrtek 15. února uspořádalo divadlo Kalich pro fotografy a novináře press show. Za bedlivého dozoru autora námětu Martina Hrdinky, autora libreta Ivana Hejny a ředitele divadla Michala Kocourka byly novinářům poprvé představeny kostýmy, dekorace a rovněž pár hudebních ukázek nového muzikálu Jack Rozparovač.

Petr Novotný má s režírováním muzikálů bohaté zkušenostiKromě již zmiňovaných tří pánů se v tvůrčím týmu nově připravovaného kalichovského díla objevují samá zvučná jména. Režie se ujal renomovaný tuzemský muzikálový režisér Petr Novotný. Ten má na svém kontě více než 30 muzikálových děl - mimo jiné Jesus Christ Superstar, Dámská móda 19.století byla opravdu zajímaváLes Misérables či Miss Saigon. Za texty k písním stojí Eduard Krečmar, jeden z nejvyhledávanějších českých textařů.

O kostýmy se postarala výtvarnice Simona Rybáková (např. Galileo) a opět odvedla skvělou práci. Na 100 kostýmů, které z její dílny vyšly, vypadá opravdu autenticky. Korzety, krajkové živůtky a vykasané sukně londýnských padlých dam jsou odvážné, ale ne vulgární.Mary Anne (K. Nováková) a další padlé dívky Z pánů v cylindrech, buřinkách, dlouhých černých pláštích a tvídových sakách doslova čiší atmosféra příběhů Sherlocka Holmese.

Po dekoračně skromném Tajemství, přišel scénograf Šimon Caban (Galileo, Hamlet, Candide) pro Jacka se skutečně unikátním řešením. Na jevišti Divadla Kalich vyrostla londýnská čtvrť zvaná Whitechapel. Ústřední milenecký pár Glorie (M. Kuklová) a Robert Anderson (R. Vojtek),jež svedla dohromady tragická událostTřítunová dekorace tvořená schodištěm, věžemi a točnami, je schopna za využití 12 elektromotorů během chvíle nabídnout divákům různé exteriéry i interiéry. Malá točna se tak může v jednu chvíli stát pokojem Jacka Rozparovače a v dalším okamžiku ulicí či pracovnou policejního prezidenta.Elizabeth (H. Zagorová) a její dojemná modlitba

Choreografii inscenace si vzal na starost Pavel Strouhal, vynikající choreograf, který je podepsaný mimo jiné pod představeními Cats, Miluji Tě, ale... nebo fidlovačkovém Hledá se muž, zn. Bohatý!, a který coby tanečník exceluje ve vlastní taneční skupině Wings.

Polly (S. Laurinová) je sice padlá žena, ale má dušiCo se hereckého obsazení týče, má Jack Rozparovač opravdu co nabídnout. Vedle již dobře známých kalichovských tváří - Jiřího Langmajera, Filipa Blažka, Sabiny Laurinové, Míši Kuklové, Ivana Vodochodského, Ladislava Spilky, Richarda Tesaříka, Vladimíra Marka, Henricha Šišky, Martina Dejdara, Athiny Langoské, Jany Vaculíkové, Michala Pleskota či Josefa Laufera se na jevišti objeví i další hvězdy - Daniela Šinkorová, Roman Vojtek, Petr Vondráček, Lumír Olšovský nebo Ivana Jirešová.Duo Jacků Rozparovačů (F. Blažek, R. Říčař) zkoumá svou další potenciální oběť...

Při výběru obsazení hlavních rolí se produkci muzikálu povedl skutečně kardinální kousek - pro roli stárnoucí zmatené prostitutky Elizabeth získat zpěvačku Hanu Zagorovou. Po semaforské Bludičce a více než 30-leté divadelní pauze se tak populární zpěvačka objeví na jevišti ve Sabina Laurinová se do Kalicha vrátila coby prostitutka Polly"skutečném" muzikálu poprvé.

Hudba od slovenského hitmakera a člena skupiny Elán Vaša Patejdla je vskutku rozmanitá, od pomalých teskných sól, Charismatický Ďábel ve fialovém (Z. Podhůrský)přes romantické duety až po sbory ve skotačivém irském stylu, o čemž se mohli na čtvrteční press show přítomní novináři a fotografové na vlastní uši přesvědčit. Během večera tu zaznělo na ukázku celkem 6 písní - dva duety (Glorie - Anderson; Jack - Ďábel), dvě sóla (Elizabeth; Polly) a také dvě sborové písně (londýnské prostitutky). Zejména úvodní píseň "Londýn" je velmi chytlavá a po skončení představení divákům jistě ještě na nějaký čas v hlavě uvízne.

Jack Rozparovač má vskutku pestré obsazeníV závěru minipředstavení se na jednom podiu sešly téměř všechny alternace a přítomní fotografové nevěděli na koho se dříve zaměřit. A tak po dlouhou dobu bylo pódium zaplaveno světlem z blesků všech fotografů. Za asistence Zdeňka Podhůrského (Ďábel) a Romana Říčaře (Jack Rozparovač) pak ředitel divadla Michal Kocourek odstřihl posledních 12 dní, které tvůrcům do premiéry ještě zbývají.Petr Vondráček - od piána na jeviště coby inspektor

Účast takřka celého rozparovačského ansámblu byla pro média jedinečnou příležitostí a tak Michal Kocourek vzápětí zavelel k přesunu všech přítomných z podia i hlediště do foyer a přilehlých divadelních prostor, kde bude press show pokračovat. A tak se všichni novináři i účinkující rychle přesunuli do foyer.

Civilní John Monroe (I. Vodochodský) v péči londýnských nočních sociálních pracovnic (K. Nováková, V. Veselá)Foyer Divadla Kalich i sousední prostory produkce se v mžiku zaplnily novináři i aktéry muzikálu. V centru pozornosti byl zejména nepřehlédnutelný "lila" Ďábel Zdeněk Podhůrský, stejně jako "šedá myška" Glorie Míša Kuklová, vítěz nedávné taneční soutěže Stardance Roman Vojtek coby Anderson, Petr Vondráček, který ztvárňuje komisaře Andersona a samozřejmě již zmiňovaná Hana Zagorová.

Režisér Petr Novotný mezitím probírá detaily dalšího obrazu s Mirkem DubskýmOstatní protagonisté s novináři příležitostně prohodili pár slůvek, zapózovali před objektivy a pak jeden po druhém zvolna opouštěli centrum dění a stále ještě novotou vonící kostýmy odkládali v šatnách. Zpět do společnosti, přesněji do vedlejších zákulisních prostor, se pak již vraceli zcela civilní a v kruhu svých hereckých kolegů ještě nějakou tu chvílí rozebírali události proběhlé i budoucí.U jednoho stolu tak bylo možné spatřit v družném hovoru Jacky Rozparovače s Robertem Andersonem, flašinetáře či Johna Monroea ve společnosti vnadných londýnských "dam".

Fotografie Michal Škvor, text Kateřina Klimešová