Zdá se vám titulek nelogický? Jen na první pohled. Produkce Hudebního divadla Karlín pořádala 20. a 21. 11. konkurs do nově připravovaného muzikálu Producenti, kterým slavnostně zahájí provoz svého Karlínského divadla.
Konkurs se skládal ze dvou částí: Taneční - ta se konala na baletním sále a pěvecké - ta se konala v divadélku J. Sováka. Jako jeden z mála jsem mohl být přítomen a podat vám o tom zprávu. Účast byla hojná, a tak bylo možno vybírat.
Hned po rozcvičení si paní choreografka Helena Brousková a její asistentka Radka Exnarová postavily účastníky do hloučků a předvedly jim část choreografie jednoho čísla. Několikrát se to zopakovalo, opravovaly se chybičky, pak se to projelo v menších skupinkách a už to bylo naostro. Ve skupince po třech se všichni snažili tančit co nejlépe, ale bedlivé oko obou tanečnic odhalilo i sebemenší zaváhání. Na svůj dotazník dostali známku jako ve škole a už nastupovali další.
Spolu se svými budoucími kolegy zde byla také Míša Nosková, která absolvovala pouze taneční část - pěvecká vzhledem k náročnému partu Lucy v muzikálu Jekyll & Hyde nebyla potřeba. Pavel Polák, umělecký ředitel divadla vše také sledoval, ale do konkurzu nezasahoval. Jeho čas přijde později. Ale po ukončení taneční části předvedl, jak se také dá získat role. Radka Exnarová zase vykompenzovala předepsanou choreografii svou vlastní improvizací na hudbu Prodigy.
Po skončení taneční části byla krátká pauza, kdy se všichni převlékli a už se rozezpívávali. Pak následovala pěvecká část. "Dobrý den, jak se jmenujte a co nám zazpíváte" vítal umělecký ředitel Pavel Polák každého účastníka. První velké rozdíly byly vidět už v technice zpěvu na mikrofon. A porota ve složení A. Novák, H. Brousková, R. Exnarová, P. Polák, O. Balaš a K. Marek. byla přísná. "Děkujeme, to nám stačí, počkejte si venku" loučil se Pavel Polák a pak následuje krátká porada. "Nebyla špatná, jak je na tom s tancem?", zeptal se Pavel Polák. "No moc se pohybovat neumí.", dodala Helena Brousková. "Já bych jí nabídl off-stage, ten hlas je zajímavý", doplnil Ota Balage. "Dobře, dejte jí noty a může další." Zhruba takto probíhala prezentace každého účastníka. A stále dokola po několik hodin.
Sešli se tu zájemci, které mají už muzikálovou zkušenost za sebou (L. Hudec, K. Šidlová - oba z Cats), dále hodně lidí z umělecky zaměřených konzervatoří a gymnázií. A nakonec zde byli lidé, kteří si zatím zpívali pro radost - i zde se našlo pár, kteří dostali šanci, ale většina neuspěla.
Mnoho talentů neuspělo, jelikož byli výborní jen v jediné ze dvou základních složek muzikálového projevu - buď v tanci, nebo ve zpěvu. Zde se znovu ukázalo, že muzikál je komplexní rozvoj osobnosti ve zpěvu, tanci a herectví dohromady. Na druhou stranu, někteří odmítnutí zájemci hned na chodbě začali shánět, ke komu by mohli začít chodit, aby vylepšili to, co jim právě nejde. A to je ten správný přístup - nevzdávat se.
I když tento konkurs nebyl nikde - kromě stránek HDK - prezentován, lidé od kumštu si to řekli mezi sebou. O tom, že je výběr opravdu důkladný svědčí i to, že původně dvoukolový výběr nestačil, a tak bylo přidáno kolo třetí. Kdo z účastníků dostane šanci, to v tuto chvíli neví ani produkce. V hlavní roli by se měla objevit Tereza Duchková, která podávala dobrý výkon i v muzikálu Chicago. Ten také obsahoval mnoho tanečních čísel, a choreograficky bude pravděpodobně v několika tanečních číslech obdobný. Šanci má i Míša Nosková, která hraje Lucy v muzikálu Jekyll & Hyde.
Světla, třpytivé stříbrné kostýmy (prý hodně "úsporné") a velká taneční show - to má být nový muzikál Producenti na podzim 2006 v Hudebním divadle Karlín - tentokrát již opravdu v Karlíně. Do té doby můžeme jenom ochutnávat a těšit se, že hlavní chod bude stejně dobrý jako drobné ochutnávky.
Fotografie a text Michal Škvor
Komentáře k článku