Michal David, Zdeněk Borovec, Lucie Stropnická, Lou Fanánek Hagen, Filip Renč, Bára Basiková, Monika Absolonová a Ilona Csáková - tak to jsou nejslavnější jména, se kterými se můžete setkat v novém českém muzikálu Kleopatra, který 22. 2. 2002 bude mít premiéru.
Jak by asi řekl astrolog "tolik dvojek a nul v jednom datu znamená výjimečnost".
Mým osobním názorem je, že pokud by byl tento muzikál zpracován podobně, jako byl muzikál Evita, tak by to byl velmi silný příběh. Tím ovšem nemyslím, aby byl okopírován, hovořím o pojetí příběhu, stylu vyprávění, úhlu pohledu.
Kdo viděl americký velkofilm Kleopatra, dá mi jistě za pravdu, že dramatických situací a životních zvratů si zažila dost, a ne všechny byly ještě zpracovány detailně.
Přejme tomuto českému muzikálu z Egypta na úsvitu věků, aby jeho cesta na naší muzikálovou scénu byla rovná jak Via Appia, a aby s jeho uvedením nenastala egyptská tma.
Ve dnech 18. - 20. června 2001 se v klubu Melodie konal konkurs do muzikálových rolí projektu Kleopatra. Konkurs byl určen pro širokou veřejnost a zúčastnilo se ho mnoho adeptů.
Dle informací z produkce bude nový český muzikál bude pojednávat o celém období života egyptské královny, žijící v letech 69 - 30 před naším letopočtem, jež byla poslední ze slavného rodu Ptolemaiovců. Tato panovnice byla proslulá svou krásou a duševními, diplomatickými i velitelskými schopnostmi. Po prohrané námořní bitvě u Aktia sama spáchala sebevraždu, aby se nemusela podrobit Římské říši, které do té doby jako jediná země ve Středomoří odolávala.
Přišel jsem poslední den konkursu v poledne, zrovna v době, kdy byla přestávka. Tak jsem měl možnost osobně poznat téměř celý realizační tým. Chvíli jsem si povídal s Michalem Davidem, od kterého jsem se dozvěděl některé podrobnosti o připravovaném projektu a domluvili jsme se na další spolupráci.
Mladý muž, který zazpíval několik taktů známé písně z muzikálu, a jelikož komisi zaujal, postoupil do druhého kola. Komise byla ve složení: Michal David jako jeden z producentů, režisér Filip Renč, poradce Eduard Klezla a několik dalších lidí z produkce.
I když řada lidí již účinkovala s úspěchem v mnoha muzikálech, zde, jako na každém konkursu bylo rozhodující, nakolik se kryjí s představami realizátorů a nakolik jsou vhodní typově pro vybranou roli. Slyšel jsem Inu Urbanovou zazpívat nádherně svůj part z Vlasů, ale přesto do soukolí zrovna tohoto muzikálu přísedícím nezapadla. Podobně Martina Kafková, která účinkovala v muzikálu Juno a Avos, kde ztvárnila roli Conchity. I přes to, že v této roli sklízí nadšené ovace publika, zde jí role nemohla být nabídnuta, jelikož má podle verdiktu komise příliš jemný hlas pro danou roli, i když přenádherný.
Ještě poslední porada členů k odcházejícímu interpretovi, a je volán další. „Dobrý den, jak se jmenujete, co nám zazpíváte? Tak prosím, tamhle na mikrofon. Stop, děkujeme, je nám líto, snad někdy příště, nashledanou". To byly nejčastější výroky členů poroty.
Znovu jsem si ověřil, jak náročné povolání muzikálového herce, zpěváka, tanečníka je, protože soudím, že obyčejnému smrtelníku by stačil takový konkurz jeden a dost
Zpracoval Michal Škvor
Komentáře k článku