Muzikál Láska je láska se vrátil

Společné foto tvůrců a účinkujících nemohlo chybětSvé narozeniny oslavila Lucie Bílá ve čtvrtek 7. dubna 2022 v 19 hod. uvedením premiéry muzikálu Láska je láska ve svém divadle. Hlediště bylo nabité k prasknutí a z atmosféry bylo cítit, jak se diváci na představení těší. Muzikál Láska je láska se skládá z jednadvaceti hitů Lucie Bílé, která se zároveň představí v hlavní roli, a to bez alternace. Svou první premiéru zažil tento muzikál ale už jednou. Stalo se tak 28. února 2005. To se divadlo na stejném místě ještě jmenovalo Ta Fantastika, diváci tehdy zhlédli více než stovku repríz. Derniéru mělo představení v září 2010. Libreta muzikálu a režie obnovené premiéry se ujal Antonín Procházka, hudbu složil Ondřej Soukup a texty napsala Gabriela Osvaldová.

Ona, již ztvárnila Lucie Bílá, přepisuje svůj osud„Když jsme přemýšleli nad tím, kterým titulem zahájíme muzikálovou produkci našeho divadla, byl pro mě muzikál Láska je láska jasnou volbou. Je to příběh, ve kterém je velký kus mě, a to nejen díky mým písním. Muzikál Láska je láska je navíc skvělou komedií. A co jiného uvést v této ne zrovna veselé době než představení, které diváky pobaví a dá jim možnost alespoň na chvíli zapomenout na starosti,” říká o muzikálu Láska je láska principálka Lucie Bílá. „Ta hra je vlastně příběh mých rodičů. Je to jak z červené knihovny. Můj tatínek, bohatý obchodník, se zamiloval do o třicet let mladší dcery vrátného z plynárny. Vzali se v únoru 1948. Brzy tatínkovi všechno sebrala dělnická třída a maminka měla celý život na to, dokázat tatínkovi, že si ho nevzala pro peníze. To, že jsem potom dal tomu příběhu trochu crazy formu “divadla na divadle” je proto, že herec často hraje postavu, která mu úplně nesedí a touží si ji přizpůsobit. V normální hře to nejde, ale tady jsem tu možnost postavě dal,” prozradil o zápletce muzikálu autor libreta a režisér Antonín Procházka.

Svatba rodičů hlavní postavy proběhla v maďarštiněV ději muzikálu se jedná o bláznivý příběh divadelní postavy, která není spokojená s tím, jak ji autor napsal. Rozhodne se proto vzít věci do vlastních rukou a pomocí triku se ocitá v době mládí svého tatínka, nadaného skladatele a bohéma. Aby změnila svůj osud, musí tatínka poněkud převychovat. Tím se roztočí kolotoč plný bláznivých situací. Velmi se mi líbil nápad, jak hlavní postava průběžně upravuje děj, když se neodvíjí podle jejích představ. Často děj zastavila a nechala postavy situaci zahrát jinak. Například z tatínka, s oblibou holdujícími alkoholu, udělá abstinenta, ale v zápětí zjistí, že aby se sblížili s maminkou, bylo by potřeba pomoci zábranám trochou alkoholu. A tak tatínek jako lusknutím prstů obratem mění na alkohol názor, což Martin Písařík opravdu skvěle zahrál. Podaří se hlavní postavě přepsat scénář vlastního života anebo platí, že co se má stát, stane se? Na to se musíte přijít do Divadla Lucie Bílé podívat.

Viktor Antonio se ve svých třinácti letech během představení může lecčemus přiučitObnovená premiéra přináší oproti původnímu nastudování hned několik novinek. Především jsou to nová výprava a nové choreografie, které byly svěřeny Ivaně Hannichové. Scéna Daniela Dvořáka je jednoduchá, ale velmi nápaditá, slouží svému účelu a nabízí i prvky stínového divadla. Nové je i obsazení. Lucie Bílá jeviště během představení téměř neopustí a v roli ústřední postavy příběhu bychom snad od ní jiný než obdivuhodný výkon ani nečekali. Martin Písařík si roli tatínka vyloženě užíval a exceloval v ní, také Markéta Schimmerová Procházková podala v roli maminky exkluzivní výkon. Partnera hlavní postavy ztvárnil Denny Ratajský, Kuplovou si zahrála Vendula Příhodová a Eržiku Tereza Hálová. Amora ztvárnil Martin Sobotka, kapelníka Josef Fečo, Maďara Filip Hořejš a v roli kluka svým výkonem zaujal Viktor Antonio.

Dort pro Lucii vytvořil známý pekař Josef MaršálekVýkony herců a zpěváků diváci ocenili dlouhým potleskem ve stoje. Během děkovačky všichni přítomní herci a tvůrci sborově zazpívali „hodně štěstí zdraví“ a popřáli Lucii Bílé k narozeninám. V průběhu zpěvu se na jevišti objevil i známý pekař Josef Maršálek s originálním třípatrovým dortem s ohňostroji. Partner Lucie Radek Filipi přispěchal s ohromným pugétem rudých růží a s gratulací nemohl chybět ani Lucčin syn Filip Kratochvíl. Poté už byli herci a tvůrci k dispozici novinářům a fotografům. Ve foyeru divadla se mezitím rozjel velkolepý raut plný dobrot a oslava mohla začít. Na skvělou atmosféru se můžete podívat v naší fotogalerii. A hlavně se nezapomeňte na muzikál Láska je láska do Divadla Lucie Bílé přijít co nejdříve podívat, kromě dobrého pocitu z výkonů umělců se budete určitě i skvěle bavit.

Fotogalerie z premiéry
Choreografií představení se ujala Ivana Hannichová Martin Písařík v roli tatínka exceloval po všech stránkách Role maminky se skvěle zhostila Markéta Schimmerová Procházková Lucie ve své roli tvoří příběh přímo před očima diváků
Jednu z hlavních rolí ztvárnil Denny Ratajský Scénograf Daniel Dvořák využívá na jevišti i stínohru V baru se děly věci... Markéta Schimmerová Procházková a Martin Písařík předváděli občas obdivuhodné pohybové kreace
Lucie si své premiérové a zároveň narozeninové představení opravdu užila Rodiče Lucie skvěle ztvárňují Martin Písařík a Markéta Schimmerová Procházková V představení nechybí ani postelová scéna Diváci účinkující odměnili dlouhým potleskem ve stoje
Lucka dostala k narozeninám mimo jiné i obrovského medvěda Gabriela Osvaldová si měla s Horáčkovými co říci Nadaný Viktor Antonio hraje v muzikálu tatínka Lucie v dětském věku V publiku se objevil i Karlos Terminátor Vémola se svou Lelou
Viktora Antonia přišla podpořit celá jeho rodina, tatínek Vláďa, bratr Filip, maminka Dita Hořínková a babička Jana Premiéru si nenechala ujít ani herečka Pavla Břínková Barboru Munzarovou můžete v představení vidět v roli Kulpové Nedívat se! Tady se bude líbat!
Lucie se nechala slyšet, že tohle byly její nejhezčí narozeniny Představení navštívil i moderátor Vlasta Korec Rodina Viktora Antonia byla na něj tento večer opravdu pyšná, svou roli zvládl na jedničku Premiéru si nenechala ujít ani nastávající maminka, houslistka dámského uskupení Inflagranti, Markéta Muzikářová

Libreto a režie Antonín Procházka
Hudba Ondřej Soukup
Texty Gabriela Osvaldová