Divadlo Na Maninách připravuje muzikál Doktor Faust

Zde si můžete prohlédnout celý tvůrčí a realizační týmDivadlo Na Maninách pozvalo ve středu 30. března 2022 novináře na tiskovou konferenci, na které představilo nový chystaný muzikál Doktor Faust. Nejprve se ujal slova majitel divadla a producent společnosti KVArt Production, s.r.o. Jiří Dušek, aby představil autory a režiséra chystaného muzikálu. Šanci a důvěru tentokrát dostali autor hudby Vojtěch Adamčík a textař a scenárista Jan Batysta, kteří poděkovali za příležitost, které se jim dostalo. Na muzikálové scéně nejsou žádnými nováčky, mají za sebou již realizovaná představení v Českých Budějovicích (například muzikál Cyrano). Doktor Faust bude jejich pražskou premiérou.

zpěváci Zbyněk Fric, Tomáš Trapl, Jiří Březík a majitel divadla Jiří Dvořák, režisér a dramaturg David CodyZ Českých Budějovic pochází také režisér a dramaturg David Cody, který režíroval například muzikál Romeo a Julie na zámku v Hlubové nad Vltavou, nebo třeba nedávnou českobudějovickou inscenaci Adamčíkova muzikálu Cyrano. Cody novinářům představil nové pojetí Fausta, tohoto již mnohokrát ztvárněného kusu. Autoři slibují divákům jednak rockovější pojetí a zajímavé rozuzlení zápletky v závěru děje, které nám ovšem z pochopitelných důvodů neprozradili. Dále se dostal ke slovu kostýmní výtvarník a scénograf Patrik Holík, který představil model scény a návrhy kostýmů všech postav. Taneční choreografie se ujme osvědčená Petra Parvoničová, která se ovšem z tiskové konference bohužel musela omluvit.

Za hereckou a pěveckou sekci před novináře usedli mimo jiné Tomáš Trapl, Lukáš Randák, Elis Ochmanová a Radim SchwabTvůrci si pro novináře připravili celkem tři ukázky s živou kapelou. Nejprve nám zazpíval Tomáš Trapl, který bude ztvárňovat Doktora Fausta, píseň „Vím, že už čas nevrátím“. Pak jsme si poslechli terčet „Jen stačí říct“, kdy dvojjediný Mefisto svádí Fausta k podpisu smlouvy, ve kterém se představili Vojtěch Wosák a Elis Ochmanová a Zbyněk Fric coby Faust. Velmi zajímavý je nápad Mefista rozdělit do dvou osob, kdy má ženskou i mužskou podobu zároveň. Jako třetí jsme si poslechli v zamilované baladě Markétku v podání Marianny Polyákové. Závěr tiskovky byl věnován focení a rozhovorům s představiteli jednotlivých rolí.

Dita Hořínková, Natálie Grossová a Filip Antonio se znají i z jiných muzikálů, ve kterých společně působiliJak se zdá dle ukázek, které jsme měli možnost slyšet, hudba zní opravdu velice zajímavé a melodie jsou dobře zapamatovatelné. Jako výborný považuji nápad rozdělit Mefista do dvou osob, takže ztvárňuje mužskou i ženskou část a působí na Fausta všemi zbraněmi obou pohlaví. Ve chvíli, kdy zpívají obě části Mefista najednou, nabývá postava své skutečné síly a hrozivosti. Ukazuje se, že mu vlastně nejde ani tak o duši Fausta, jako spíš o vítězství nad Bohem. Zdá se, že tvůrci pojali mnohokrát zpracované téma zcela novým a originálním způsobem a že se máme tedy na co těšit. Premiéra je naplánována na 16. září 2022 v 19 hodin. Předprodej vstupenek byl již zahájen.

Fotogalerie
Úvodního slova se ujal majitel a producent Divadla Na Maninách Jiří Dvořák Mladého Fausta si zahrají Jakub Mauer, Filip Antonio a Lukáš Randák Kateřina Herčíková ztvární Čarodějku Iklil a Radim Schwab Mefista Zbyněk Fric se pochlubil návrhem kostýmu doktora Fausta, kterého bude ztvárňovat
V jedné z hudebních ukázek se představil coby Doktor Faust Tomáš Trapl V roli Mefista v podobě ženy budou alternovat Nikola Ciprová, Markéta Pešková a Elis Ochmanová Natálie Grossová, Dita Hořínková, Radim Schwab a Filip Antonio si rozumí i mimo divadelní prkna Autor scénáře a textů Jan Batysta, skladatel Vojtěch Adamčík a režisér David Cody představili svou vizi muzikálu
Elis Ochmanová si zahraje jednu z alternací Mefista v ženské podobě Režisér David Cody líčí, jak probíhaly konkurzy na jednotlivé role Na pravém křídle usedli před novináře Kateřina Herčíková, Zbyněk Fric a Markéta Pešková Dita Hořínková si zahraje matku, její syn Filip Antonio bude ztvárňovat jednu z alternací mladého Jindřicha Fausta
Každý z tvůrců postupně představil svůj podíl na projektu V rolích matky budou alternovat Dita Hořínková a Marie Šlehoferová Před novináře předstoupily alternace Markétky i Čarodějky Iklil V roli Mefistofela budou alternovat Viktor Aaron, Radim Schwab a Vojtěch Wosák
Výtvarník a scénograf Patrik Holík představil model scény a návrhy kostýmů Návrh scény představení je velmi zajímavý a originální Novinářům byly k dispozici i návrhy kostýmů Režisér David Cody seznámil novináře se svým pojetím muzikálu

Hudba Vojtěch Adamčík
Texty písní a scénář Jan Batysta
Režie a dramaturgie David Cody