Vyznání Daniela Landy aneb Tolerance

Daniel Landa poodhaluje Tajemství a ozřejmuje svou toleranciNa tiskové konferenci k muzikálu Tajemství se jeho autor Daniel Landa, kterého často média považují za kontroverzní postavu, rozhodl postavit se čelem k některým faktům a tak vzniklo jeho "vyznání", které si můžete přečíst v našem článku.

Vyznání Daniela Landy aneb Tolerance

"Dřív jsem se cítil jako tvrdý rocker a odpuzovaly mne některé tváře, které prezentovaly jiný druh hudby. Nakonec samozřejmě z hlediska rozumné bytosti je naprostý nesmysl rozlišovat svět takto, protože je spousta lidí, kteří se musí nějak živit. To je jedna věc. To znamená, že člověk, který se nějak živí, podle mne nenese stigmata (ve chvíli, kdy se neúčastní komunistického seriálu v roce 2005, kdyby komunistická strana dnes nějaký natáčela, protože co bylo, budiž odpuštěno).

Ve chvíli kdy to není v rozporu s morálkou, skutečně nevidím důvod, proč nepracovat s člověkem, nedat mu třeba příležitost, aby dělal něco jiného. Protože, abychom si nalili čistého vína, pro interprety není příliš příležitostí k tomu, aby ztvárňovali charakterní role, aby se pokoušeli třeba společně s námi předávat divákovi něco hlubšího, něco co má smysl. To znamená, že pro mě nemá člověk stigma, protože se objevil v určité televizní stanici. A dřív jsem to tak měl a bylo to hloupé. Nenechávám si ani svými fanoušky diktovat to, jestli u nás dělá někdo, kdo se objevoval na určitém televizním kanálu. Považuji až za drzost toto řešit! Protože si myslím, že například současná politická situace nám ukazuje věci, které by se skutečně řešit měly a ne jestli někdo vystoupil v tom či onom projektu a je nasmrádlý. Obávám se, že svět není tak jednoduchý.

A jestli mne má zničit intolerance diváka, tak samozřejmě nechť mě zničí, potom už se nedá nic dělat. Nebudu kvůli tomu, abych byl v nějaké škatulce, abych byl výjimka, diskriminovat umělce. A nebudu přece dělat to, co se po mě chce. Budu dělat to, co chci dělat sám. A prostě jestli už to nebude stačit a divákovi se to nebude líbit a já sám budu mít stigma, prosím. Vždyť je tady spousta příjemné a krásné práce, kterou můžu dělat a nemusí to být jenom hudba, že ano."

Fotografie Michal Škvor
Přepis záznamu z tiskové konference Antonín Krása