Musicalnet.cz

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Creative Commons License
Email Tisk

Broadway ovládl Mýdlový princ

Soubor Šumavan se skládá s mnoha různorodých osobností – dokážou společně nacvičit muzikálové představení?Ve čtvrtek 12. dubna si Divadlo Broadway připsalo další pomyslnou čárku na futro úspěšných představení, uvedením premiéry nového muzikálu Mýdlový princ. Muzikálová komedie, postavená na hitech Václava Neckáře, obsazená hvězdami zvučných jmen, to vše pod taktovkou režiséra Radka Balaše, vyrazila na svou pouť pobavit diváky a získat si jejich ovace. Jak se jí to podařilo na premiérovém představení, se nyní společně půjdeme podívat.

Chrám Svatého Víta je gotiky chlouba...Ústřední postavou příběhu je mladý herec Martin Marek, který to zatím ve své kariéře daleko nedotáhl. Spíše se protlouká, jak se dá a bere každý kšeft, jen aby se uživil. Jeho manažer Bob Valenta se snaží, jak může, a tak se Martin živí tu jako kouzelník v představích pro děti (ani to mu bohužel nejde - když omylem rozsedne živého holuba), nebo třeba jako postavy různých reklamních maskotů před obchodním domem. Žije se svou snoubenkou Nikol Čížkovou, se kterou neustále řeší své problémy s dluhy.

Zlom nastává ve chvíli, kdy mu přijde zpráva o úmrtí jeho otce a s ním přichází i dědictví. Má to však háček, podmínkou pro jeho převzetí je otcovo přání, aby Martin znovuobnovil amatérský spolek Šumavan a dotáhl to s ním až na celostátní festival Jiráskův Hronov.

Setkání Martina s učitelkou mateřské školy Zuzanou Adamovou se pro něj stane osudovýmMartin se tedy vydává na Šumavu do malé vesničky Tuškov, kde musí vyhlásit konkurz, a tak pomalu dává soubor dohromady. Rozhodne se jít s dobou a navrhne nastudovat vlastní muzikál Mýdlový princ. V souboru se sejde celá řada různých postav, každá se zcela jiným charakterem a přístupem k věci, což režisérovi umožňuje rozehrát celou řadu komických, ale i vážných situací. Martinovi je také doporučena místní učitelka z mateřské školky Zuzana, a mezi nimi se začne pomalu rozvíjet vztah.

Martin si však musí dořešit svůj vztah s Nikol v podání Ivany JirešovéMezitím vyjde najevo, že Květoslava Hadravová, která Martinovi nepřeje dědictví, nepodala včas přihlášku na Jiráskův Hronov, a tak je celá realizace představení v ohrožení. Do Tuškova nečekaně přijíždí Martinova snoubenka z Prahy a Hadravová z ní pokoutně vytáhne, že Martin vlastně vůbec není úspěšný producent a režisér, jakým se stavěl, ale obyčejný nýmand, navíc zadlužený až po uši. Když to řekne celému souboru, Martin soubor opouští a vrací se do Prahy.

Vzápětí za ním do Prahy přijíždí Zuzana, a přemluví ho, aby neodcházel od rozdělané práce, že členy souboru divadlo začalo bavit a bylo by škoda s hraním přestat. Když mu prozradí, že má plán, jak se na Jiráskův Hronov dostat, Martin se vrací zpátky do Tuškova, aby věc dotáhl do zdárného konce. Jak to všechno dopadne, nebudu prozrazovat, abych vás nepřipravila o moment překvapení a rozuzlení celého příběhu.

Pojďme se nyní podívat, jak se jednotliví představitelé zhostili svých rolí.

Martin Dejdar na jevišti předvádí přímo akrobatické kouskyMartin Dejdar v roli neúspěšného herce Martina Marka předvedl doslova herecký koncert. Roli si užíval, nezklamal hlavně v humorně laděných pasážích, kde exceloval společně s Alešem Hámou, který ztvárnil Martinova manažera Boba. Humorné pasáže byly vyvážené těmi vážnějšími, ale ani v těch Martin Dejdar rozhodně nezklamal. Trochu slabší se mi zdál jeho pěvecký výkon, ale z celkového pohledu mu to diváci jistě rádi odpustí, neboť celkově svou roli zvládl velmi přesvědčivě.

Dejdarovi je na jevišti rovnocenným parťákem Aleš Háma v roli jeho manažera BobaAleš Háma se zhostil role manažera Boba Valenty, a to lépe než na jedničku. Jeho humor je hodně postavený na improvizaci, a zde se mu režisér nebál popustit uzdu fantazie. A dobře udělal, protože jak Hámovi, tak Dejdarovi tento druh humoru sedí a oba se vzájemně výborně doplňovali. Vtípky, které si zřejmě sami vymýšleli během zkoušek, byly trefami do černého, mnohdy s aktuálním podtextem. Především díky této dvojici má představení švih a tah na branku, či přesněji na bránice diváků, kteří se po celou dobu výborně bavili.

Neúspěšný herec Martin Marek žije v Praze s Nikol ČížkovouMartinovou přítelkyní, se kterou žije v Praze je Nikol Čížková, kterou si v premiérovém obsazení zahrála Ivana Jirešová. Její role je napsaná moc pěkně a Ivana se jí zhostila velmi přesvědčivě. Je profesionálka každým coulem a v hereckém rejstříku rozehrává celou škálu emocí. Výborná je i po pěvecké stránce, zvlášť dobře jí sedí lyričtější polohy. Dobré je i vykreslení postav obou sokyní. Jirešová ztvárňuje ostřílenou Pražandu s vlivným otcem - právníkem za zády, která je praktická a dovede si poradit v každé situaci, ale má zároveň i své citlivější stránky.

Jitka Schneiderová podala v roli Zuzany Adamové výborný výkonJejí sokyní v lásce je učitelka v mateřské škole Zuzana Adamová v podání Jitky Schneiderové. Žije v malé šumavské vísce a děti vychovává sama, takže má hodně co otáčet, aby vše zvládla. Setkání s Martinem jí poněkud zaskočí, ale je to praktická žena, ostřílená životem, a tak se musí vyrovnat i se vším, co do jejího osudu Martin přináší. Když si Martin začne rozumět i s jejími dětmi, osud opět zamíchá kartami a vypadá to, že jejich vztah nebude mít šanci. Ale nechte se překvapit, jak vše dopadne. Jitka Schneiderová se své úlohy zhostila velmi přesvědčivě a líbil se mi i její pěvecký výkon.

V amatérském divadelním spolku Šumavan se diváci setkávají s několika postavami, každá je originální a něčím zajímavá, musím ocenit skvělé vykreslení postav již ve scénáři a jejich následné propracování charakterů na jevišti. Herecké obsazení bylo pečlivě vybráno i typově.

Vlastimil Zavřel si svou roli užíval Jaroslava Kintzla užíval - na fotce uprostředJednou z postav souboru je Jaroslav Kintzl, kterého ztvárnil Vlastimil Zavřel. O co méně prostoru má tato postava po pěvecké stránce, o to více si ji diváci mohou užít po stránce herecké. V jedné pasáži zvládl Vlastimil Zavřel zahrát infarkt tak, že velká část publika si myslela, že se jedná o skutečnou srdeční příhodu! Je to zkrátka zkušený herec. Jeho obsazení do muzikálu - ač je činoherec, -se zdá být možná poněkud překvapivé, ale postava je skvěle vybrána typově a Zavřelovi výborně sedí. Jeho Jaroslav Kintzl je lidský, chvílemi dojemný a velmi přesvědčivý.

Marie uhranula svým vystopováním manažera BobaV ženských rolích byla nepřehlédnutelná zootechnička Marie Šafaříková v podání Olgy Lounové. Moc jí to slušelo i v gumových holínkách, předvedla skvělý herecký i pěvecký výkon a překvapila i gymnastickým vystoupením se stuhou během přípravy muzikálu. Jako talentovaná umělkyně Marie cítí svou příležitost a s nasazením všech svých ženských zbraní to zkouší nejdříe u Martina. Když u něj neuspěje, rychle změní taktiku a soustředí se na manažera Boba. Koketu Olga zvládla zahrát na jedničku a navíc jí to opravdu výborně zpívalo.

Nikol přijíždí do Tuškova a Květoslava Hadravová v podání Jany Synkové se jí mile ráda ujímá, aby z ní vytáhla informace o MartinoviDalší z postav, kterou nelze přehlédnout je spoluzakladatelka hereckého spolku Šumavan Květoslava Hadravová. Brilantní Jana Synková se v této postavě doslova našla a svým typickým osobitým přístupem předvedla na jevišti doslova herecký koncert, kterým dokázala vyvolat v publiku salvy smíchu. Její postava má o všem perfektní přehled, všechno ví, na všechno má svůj vyhraněný názor a nic jí neunikne. Je dokonce mistrem intrik a dovede pořádně zasáhnout do děje, například když úmyslně nestihne padat přihlášku na Jiráskův Hronov v termínu, aby Martinovi překazila plán splnit otcovu podmínku pro získání dědictví. Janě Synkové tento typ postav vyloženě sedí a v představení je zkrátka nepřehlédnutelná, divák se na její vstup vždy těší a je zvědavý, co se zase bude dít, když se objeví na scéně.

Michal Kavalčík ztvárnil skvěle rockera Josefa KasperkevičeV další zajímavé roli Josefa Kasperkeviče se představil Michal Kavalčík, který do představení nastoupil narychlo jako záskok za Josefa Vojtka, a nutno přiznat, že se stihl nejen naučit text, ale ani po herecké a pěvecké stránky nezůstal roli nic dlužen. Jeho Josef Kasperkevič má rád tvrdší muziku, a tak i úpravy Neckářových hitů uslyšíme spíše v rockovém až metalovém stylu. Kavalčík výborně zpívá a hraje na kytaru, navíc vše dovede podat s humorem a nadsázkou, takže celkově jeho výkon vyznívá velmi pozitivně. Kdo má Michala v paměti hlavně jako Rudu z Ostravy, bude nejspíš jeho výkonem mile překvapen.

Denny Ratajský v roli Zdeňka Bečváře v konkurzu zabodoval hrou na piluMístního dřevorubce a ožralu Zdeňka Bečváře moc pěkně ztvárnil Denny Ratajský. Diváky rozesmála jeho výuka choreografie v muzikálu s mnemotechnickou pomůckou: „řežu, řežu, sekám, sekám“, kterou si pomáhal při zapamatování jednotlivých tanečních prvků. Při konkurzu hrál zase na pilu, ale škoda, že to bylo z playbacku. Domnívám se, že kdyby zahrál na pilu živě, byť neuměle, mělo by to u diváků větší efekt a nedokonalost mu jistě rádi odpustili. Zajímavě vykreslenou postavou byl také homosexuální majitel cukrárny Ondřej Skýpala v podání Jaromíra Noska.

Pavlína Ďuriačová v roli Andrei Lipinské předvedla kromě brilantního pěveckého výkonu také svůj komediální talentNovým objevem bude pro diváky asi Pavlína Ďuriačová. Kdo sleduje pěvecké soutěže SuperStar, tak mu jistě její výjimečný talent ve své době neunikl. Pavlína nejen skvěle zpívá, ale její doménou je také brilantní hra na klavír. Ještě dnes si pamatuji na připomínky poroty v soutěži k její postavě, kdy Pavlínu upozorňovali, že při uplatnění v šoubyznysu bude mít se svou nadváhou zřejmě problém… A vida, uplynulo pár let, a Pavlína si své místo na hudebním poli přeci jen našla! Role vesnické dívky Andrei Lipinské jí perfektně sedí, Pavlína zde uplatní svůj talent (doslova posadí diváky na zadek), ale je výborná i po herecké stránce a co víc, dokáže roli podat s nevšedním smyslem pro humor a nadsázku, které by do ní člověk na první pohled vůbec neřekl. Pavlíno, bravo, tleskám!

Martin si s dětmi hned od začátku velmi rozumíV dětských rolích Michaela a Kláry se představili Filip Vlastník a Natálie Grossová, jejich výkony byly velmi dobré, Natálie dokonce excelovala v písni "Mademoiselle  Giselle", ve které v krátkém sledu po sobě vystřídala několik kostýmů i hudebních stylů, včetně skvělého stepařského čísla. Filip Vlastík nebyl špatný, jeho výkon byl dětsky přirozený, v pěveckých číslech nezůstával za svou hereckou sestrou pozadu, ale musím se přiznat, že v roli Michaela by mě v premiérovém obsazení potěšil víc Filip Antonio, který je s Natálkou lépe sehraný (hráli spolu sourozence třeba již v Mary Poppins). Bude zajímavé pro srovnání se jít podívat na další alternace, nejen v této roli.

Václav Neckář byl s představením zjevně spokojenVe výčtu rolí musím zmínit ještě Václava Neckáře, který sice v představení nehraje živě, ale diváci ho mohou vidět ve videoprojekci, kdy čte svou závěť. Je to uděláno velmi vtipně, z obrazovky se dívá přesně k tomu, ke komu mluví, a jednotlivci mu odpovídají, jakoby to bylo naživo. V company se představili: Jitka Jackuliak, Ilona Maňasová, Michaela Novotná, Markéta Pešková, Lukáš Pečenka, Petra Vašková, Peter Pecha, Petr Ryšavý a Martin Schreiner. Všichni byli výborní, zvláště v sólových výstupech během konkurzu nebo v závěrečném vystoupení souboru z věznice. Představení uzavřela patnáctiminutová medley s hity Václava Neckáře, které si publikum pobrukovalo s účinkujícími, a potlesk nebral konce.

Martin Dejdar na premiéře oslavil své padesátinyZávěrečného slova se ujal Alše Háma, aby představil tvůrce muzikálu. Asistentka režie Kobrová a režisér Radek Balaš si vysloužili velké ovace. Václav Neckář, kterého na jeviště doprovodil jeho bratr Jan, publikum zvedlo ze židlí, a tak si mohl užívat zasloužený standing ovation. A ještě jedno překvapení čekalo na diváky. Martin Dejdar právě slavil padesátiny, a tak na jeviště jeho kolegyně Tereza Kostková přivezla velký dort s Mýdlovým princem, a s padesáti svíčkami, které Martin na první pokus všechny najednou sfoukl. Co si při tom přál, nevíme, ale možná i to, aby měl Mýdlový princ u diváků úspěch. Po premiéře mohu říct, že má na něj dobře našlápnuto.

Komentáře k článku

avatar Martin
0
 
 
Docela dobrá recenze, jen mě překvapuje, že autorka srovnává jedinou alternaci (kde vlastně ani alternaci neviděla) a to v případě dětí. Já jsem viděl oba zmíněné Filipy a Filip Vlastník byl určitě dobrá premiérová volba. Antonio nehraje špatně, nicméně Vlastník působí na jevišti daleko přirozenějším a uvolněnějším dojmem a o to asi šlo.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
 
Sdílej na Facebooku

Reklama

Banner

Creative Commons

Creative Commons License
Photo & text by Michal Škvor & team Musicalnet.cz is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. Based on a work at www.musicalnet.cz

Certifikace

Tyto stránky jsou archivovány v systému Národní Knihovny v projektu

 STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR


Musicalnet.cz

Copyright © Michal Škvor & team, 2004 - 2017 pro Musicalnet.cz. Všechna práva vyhrazena. Fotografie ani články nelze používat na jiných webech bez písemného svolení autorů.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.