Je pátek, půl sedmé ráno, většina lidí míří s ospalým nebo nepřítomným výrazem do svého zaměstnání, nebo vzdělávacího zařízení. Najdou se však i tací, kteří nemíří ani do práce nebo do školy či gymnázia. V sedm hodin se u Divadla Broadway na náměstí Republiky seskupuje hlouček skládající se přibližně z dvaceti fanoušků tohoto divadla. Nechybí ani Roman Janouch, vedoucí fanklubu Divadel Hybernia a Broadway.
Po sestupu do útrob divadla přítomní zjišťují, že zde zdaleka nebudou sami, podporou zpěvákům v hledišti budou také děti z různých základních škol. Před vstupem do hlediště je možné se občerstvit koblihami a balenými croassainty (7 days), na chuť jsou k dispozici sušenky, ovoce a zákusky. Z teplých nápojů zmíním například čokoládu.
Většina příchozích dostala před usazením triko v bílé, fialové nebo modré barvě. To by samo o sobě nebylo nic divného, kdyby ovšem trika nebyla potištěna nápisem Marian Vojtko a na zádech nebyla jeho fotografie. Stejná trika se prodávala na jeho sólovém koncertě jako fanouškovský materiál. Žáci základních škol se ale neostýchali, oblékli se do nich a rovnou by se mohli přihlásit do fanklubu Mariana Vojtka, i když většina z nich nejspíš ani nevěděla, kdopak ten pán je. Pohled to byl úsměvný, mnoho z přítomných fanoušků divadla a možná i Mariana Vojtka určitě stejně jako já nechápalo pointu tohoto nápadu, mnohem více by zajisté potěšila trika s logem Snídaně s Novou, vždyť diváci v podstatě fungovali od sedmi do devíti hodin jako kompars. Potěšeno tímto způsobem bylo ovšem jen pár dětí.
Pokud by si čtenář myslel, že přítomní byli svědky toho, co jiní viděli v televizi, mýlil by se. Ne, mnohem více viděl ten, který pořad sledoval z pohodlí domova než pozorovatel, který seděl dvě hodiny v divadle, a to z toho důvodu, že většina ukázkových písní byla předtočena dopředu a rozhovory se většinou odehrávaly v zákulisí, naživo se konal duet Tomáše Trapla a Kateřiny Brožové s písní Věřím dál, a to třikrát, z toho dvakrát nanečisto, rozhovor s Ilonou Csákovou, Kateřinou Brožovou a Tomášem Traplem, další rozhovor s producentem ČeskoSlovenské Superstar Vítem Pokorným a superstar Vlastimilem Horváthem, a rozhovor s autorem hudby k tomuto dílu Michalem Davidem a producentem Oldřichem Lichtenbergem, kterému byl přítomný téměř celý ansábl zpěváků a zpěvaček v různorodých kostýmech a rozhovor s Alžbětou Bartošovou, ovšem o něm nikdo nevěděl, ač byl natáčen v tu dobu, protože se konal na balkóně.
Výše zmíněné mohly vidět i slyšet základní školy, které obsadily přední část hlediště, fanklub, který byl ovšem usazen dozadu na úroveň zadního balkónu, takové štěstí neměl a v postatě neslyšel nic kromě duetu Trapla a Brožové, protože rozhovory byly odmluveny do mikrofonů moderátorské dvojice toho rána, Marty Ondráčkové a Aleše Lehkého.
Jedno dítko z předních řad si dokonce odneslo čtyři vstupenky na tento muzikál, když porazilo další tři soutěžící nakreslením postavy Kata Mydláře.
Přítomní také měli možnost pozorovat a zkoumat projekce, kterých se v době nečinnosti kamer vystřídalo několik. Na jedné z nich mohli zúčastnění vidět letícího havrana s červenýma očima, na druhé projekci se pohupovaly vlčí máky s obilím, třetí byla prohlídkou do vytvořených uliček v centru Prahy, během níž každému pohled padl na kašnu, ze které začne vytékat krev, a jako povodeň se rozlévá po ulicích až k orloji na Staroměstském náměstí (nečekejte ovšem, že dříve orloj vypadal jako dnes). Tato projekce nejspíš bude symbolizovat popravu dvaceti sedmi českých pánů dne 21. června 1621.
Dále byli na akci přítomni například Marian Vojtko v civilu, Zbyněk Fric, Gloria Fricová, která se v písni Věřím dál bohužel jen mihla, Bohuš Matuš, kterého většina lidí nejspíše poprvé uviděla v kostýmu Kata Mydláře, kterého bude ztvárňovat, Daniel Hůlka, Radka Fišarová, Vilém Čok, přítomen byl v podstatě celý ansábl.
Pokud jste neměli možnost vidět nic z výše psaného a nezhlédli jste ani páteční Snídani s Novou nezoufejte, celý záznam najdete zde.
Komentáře k článku
PS: pokusím se spáchat nový Kat matroš na náš web:)
Jo, jo, my tu Ameriku nedoženeme, i kdyby nám šla naproti. Ale aspoň se o to pokoušet a neztrácet naději! Když chce někdo dělat muzikál, tak to taky má umět.
"Divadlo se nemá brát příliš vážně, ale má se dělat pořádně" - Jan Werich
rozhodně Vám nechceme říkat, abyste šel sám hrát divadlo nebo muzikálový kus zkomponoval, a tím méně snad upírat Vám Váš názor. Doporučení v tomto smyslu snad nikdy ze stran MusicalNetu ani nezaznělo, tedy alespoń si nejsem vědoma.
Stejně tak, jako respektujeme názor Váš, byste však měl respektovat i názor ostatních a dát mu též prostor. Každý má právo si vybrat dle svého vkusu a potřeby a Vaše věta - cituji: "A pokud mi někdo chce odporovat (jakože s tím počítám :-) ), tak ať otevře nejdřív oči, rozhlédne se, popojde kus dopředu, zastaví se, zamyslí se, otočí se zpět, zpátky dopředu a teprve pak ať mluví! ", toto bytostní právo upírá ! Nelze lidem diktovat, co se jim má nebo nemá libit, to je rozhodnutí každého jednoho jedince. Čili, můžete se rozhodnout, že daná díla nenavštívíte, máte plné právo je zhodnotit dle svého pocitu a přesvědčení, ale nechte protor i protistraně, protože od toho tyto diskuse jsou.
Děkujeme za Váš názor a přejeme hezké dny
vytrhujete věty z kontextu, což je častý jev. Já nikomu nezakazuji, aby měl názor. A ani, to, co jsem napsal, není názor, je to REFLEXE SKUTEČNOSTI. Tak to prostě je! Všichni víme, že když si kupujeme housku na krámě, nechceme, aby byla plesnivá. Pokud je, tak víme, že je to špatně a nemělo by to tak být. To je skutečnost. Co si o tom kdo pomyslí, jaký na to bude mít názor, je už jeho věc. Někomu to přijde jako nešťastná náhoda, jiný přestane do té pekárny chodit. Ale nikdo z nich nezmění fakt, že ta houska byla plesnivá. Stejně tak já jsem chtěl jenom upozornit na to, že se nám tu předkládá něco, co se tváří, jako muzikál, ale muzikál, v pravém slova smyslu, to není. Ještě jednou opakuji, že to není můj názor, ale fakt.
Hezký den i Vám!
Ale to bychom pořád dikutovali dokola, a přestože je to diskuse velmi zajímavá, byla by nekonečná a to asi ani jeden nechceme...
Takže díky za zajímavou výměnu názorů a doufám, že nám i nadále zachováte přízeň, byť hodnotíme i díla, která nejsou dle Vašeho gusta
PS: je pozoruhodné, že Merty navlas stejným příspěvkem tapetoval i konkurenční server a na konkrétní a detailní reakci, kde mu mj. bylo vysvětleno, že Broadway nenazval Broadwayí pan producent Lichtenberg, ale že Broadway je historický název (stejně viz pasáž, drívější Cinema Broadway) z první republiky, tam už nereagoval...
Problém spíš vidím jinde. Že sem na musicalnet.cz n. r.od té konkurence opravdu krom lidí kolem musicalnetu či našich fanklubáků už skoro nikdo nechodí, nebo pokud i chodí, tak v diskusích nepíší. A jukněte se, jaká se tam vždycky strhne lavina diskuse a rekordních přístupů zejména kolem nového počinu DB a DH... Že by právě to bylo důvodem Mertyho rozčilování?! Jenže ponaučení by si z toho měl vzít spíš někdo jiný než on (u něj to stejně nehrozí) - ač je mi to líto:(
Já tedy nevím, jak až trpělivost růže přináši, jak sděluje paní Kratochvílová a jak za ušetřený čas věnoval své práci pan Škvor a kolektiv ... ale, 9 dnů dnů od premiéry nejste schopni uveřejnit článek z ní, natož, váš poslední příspěvěk vyšel zde, to už bude skoro půlměsíc co... To by mě tedy zajímalo, co ty růže a ušetřený čas pro vaši práci přináší. Mě to přijde jako docela ostuda toho magazínu ... !
nějak si neuvědomuji, že bych byla Váš podřízený a tudíž se Vám (stejně jako většina mých kolegů) zodpovídala ze svých časových či jiných pracovních prodlev. Každý z našich spolupracovníků je plně zaměstnaný člověk se svými pracovními závazky a činnost na Masicalnetu vykonává zcela ve svém volném čase a zadarmo.
Pokud nám chcete platit účty, abychom nemuseli chodit do práce - tak můžeme vystavit článek klidně ráno po premiéře, v opačném případě si nechte svoje impertinentní poznámky pro sebe - skutečně na ně nejsme zvědavi a čas takto stravený odpovídáním na hloupé invektivy považuji za mrhání.
věřte, že až budeme potřebovat zase "fundovaně" poradit, tak se na Vás s důvěrou obrátíme. Dle Vašich představ bychom měli veškeré zde použité externí materiály stále kontrolovat a případně odstraňovat? Tak nějak byste si to představoval? Zkuste svoji vizi navrhnout ještě i jinde, zvláště velké portály to ocení - budete za hvězdu! Na Vašem místě bych neváhala ani minutu... Ale to Vy jistě zvládnete narozdíl od nás jistě žádné časové prodlevy nemáte..