Muzikál Galileo najde choreografa netradičně

Janek Ledecký se rozhodl vypsat na post choreografa pro svůj nový muzikál Galileo konkursPro poměrně netradiční způsob výběru choreografa se rozhodli tvůrci připravovaného muzikálu Galileo, který v únoru příštího roku vystřídá na jevišti pražského Divadla Kalich Krysaře Daniela Landy. Autor Janek Ledecký  a režisér Šimon Caban totiž neadresují nabídku na spolupráci přímo konkrétnímu umělci, ale vypisují na tento post tradiční konkurz.

"Tímto způsobem oslovujeme nejen jména známá z již dříve realizovaných prací, ale dáváme tím možnost i Severského Krysaře vystřídá v Kalichu jižanský astrolog tvůrcům, kteří třeba byli u podobných projektů jenom jako diváci s touhou se na něčem podobném podílet. A pokud je s takovou touhou spojen i um a talent, tak proč tyto schopnosti nevyužít a neobjevit s novým muzikálovým titulem i nové tvůrce! Je to možná odvážné, ale také lepší, než oslovit někoho jako druzí. Chce to odvahu. A štěstí. Na obou stranách," vysvětluje Šimon Caban, který je zároveň scénografem Galilea.

První schůzka zájemců o post choreografa proběhne v úterý 28. května. Konkurzy na role a místa v souboru muzikálu Galileo jsou Kalichovské jeviště je pro choreografy výzvou potom naplánovány na 11. a 12. června.

Muzikál Galileo je druhým autorským muzikálem Janka Ledeckého. Jeho muzikálová prvotina, upravený Shakespearův Hamlet, se v Divadle Kalich dočkal více než 500 repríz, které zhlédlo přes 230 000 diváků. Do Kalichu se vrátí na poslední představení ještě v listopadu, kdy oslaví třetí výročí premiéry. V současné době probíhají přípravné práce na uvedení Hamleta v USA.

Divadlo Kalich, Praha 20. května 2002
Jaroslav Panenka, tiskový mluvčí