Dlouhá fronta vinoucí se od dveří studia číslo dvě po schodech dolů a ven se dala pomalu do pohybu. Studio se nachází asi v nejznámějším filmařském prostředí, v prostorách filmových atelierů Barrandov. V neděli 28. března se tu odehrál první souboj uchazečů o hlavní role v chystaném muzikálu Robin Hood tvůrců Gábiny Osvaldové, Ondřeje Soukupa, Jána Ďurovčíka a producenta Michala Kocourka. Tento večer patřil Robinům.
Prostor studia je pro jeviště a hlediště sedících diváků rozdělen přibližně půl na půl. Divácké ochozy v prvním a druhém patře se táhnou kolem dokola celého studia. Jeviště je prostorově uspořádáno tak, jak je znáte z televizních obrazovek. Divákům vyhrazená místa se poměrně rychle zaplnila. Studiem zněly poslední pokyny od režiséra přenosu.
Na jevišti se objevil muž v bílé košili, s mikrofonem v ruce a řekl. „Tak vás tady milí diváci vítám, teď budeme chvilku trénovat, abychom tu měli pěknou atmosféru a našim soutěžícím se dobře zpívalo. A taky aby z toho divák u televize něco měl a nešel místo koukání žehlit.“
Následovala podrobná instrukce, co je dovoleno, co není, co v televizi vypadá a zní dobře a co naopak příšerně. „Můžete k tomu tleskání na podporu vašich oblíbenců i křičet, když se vám nějaký výkon bude líbit. Můžete reagovat na výroky poroty a to i v případě, že nesouhlasíte, ale pozor na to, kdy je to ještě nesouhlas a kdy to už začíná být bučení. Co to máte? Tleskátko, to je v pohodě. Řehtačky ne, řehtačky a píšťalky znějí v televizi příšerně. Jezte a pijte pouze v přestávkách a pozor na výrazy obličeje během přenosu, kamery jsou všude a zabírají vás v každém okamžiku. A teď si to vyzkoušíme.“
Po diváckém tréninku se již velmi přiblížil čas vypuknutí přímého přenosu reality show Robin Hood, aneb Cesta ke slávě. Všichni se zklidnili, účinkující se přemístili na určená místa, tvůrčí porota zasedla do připravených červených křesílek v hledišti …třicet vteřin… dvacet… deset… a začalo první finálové kolo souboje o přízeň diváků a poroty. Pořadem provázeli Martina Kociánová a Petr Vondráček. Po úvodu, kdy jsme měli možnost zhlédnout taneční ukázku z muzikálu High School Musical v choreografii Jána Ďurovčíka, začal samotný muzikálový a pro tento večer pěvecký souboj.
Sedm finalistů, Jan Kříž, Laco Hudec, Peter Veslár, Petr Novotný, David Weingärtner, Ladislav Korbel a Viktor Polášek se snažili získat přízeň poroty muzikálovou árií, která jim je blízká. Zazněly písně z muzikálů Fantom opery, Bídníci, Čaroděj ze země Oz a jiné. Každý z finalistů dal do svého výkonu maximum úsilí. Přesto rozdíly mezi jednotlivými interprety byly výrazné. Diváci nakonec do závěrečného duelu poslali Petera Veslára a Laco Hudce.
Oba po rozlosování pořadí mincí zazpívali znovu každý svou árii a čekali na konečný výrok poroty. Ta vypadala dost zaraženě a poměrně neochotně rozhodla o tom, že postoupí Laco Hudec s tím, že Peter už v několika muzikálech hraje, někde i hlavní role, a tak dá příležitost Lacovi.
Rozhodnutí diváků mne velmi překvapilo, jelikož u obou - Petera i Laca - zastávám názor, že svými výkony patří do té lepší poloviny finalistů. Mým kandidátem na odchod byl pro tento večer Ladislav Korbel pro předvedený rockerský chrapot ve vyšších pasážích árie, který považuji za přehnaný. Neodvažuji se soudit, zda šlo o záměr, hlasovou nedostatečnost, či jen o nepříznivý okamžik.
Pro diváka překvapivým okamžikem, svědčícím o naprosté profesionalitě, byla chvíle, kdy Martina Kociánová na schodišti sjela a málem upadla. Moderátorsky však z tohoto náročného okamžiku vybruslila vtipně a naprosto dokonale. Bohužel si poranila vazy na noze, což jí nikdo nepřál. Přestože musela mít bolesti, divák při přenosu nic nepoznal. Této příhodě se vůbec nedivím, protože pohybovat se po jevištním schodišti v tak vysokých botách na jehlách, jaké měla Martina Kociánová, považuji za téměř kaskadérský kousek.
Po vyhlášení výsledků a zakončení přímého přenosu se osazenstvo této reality show a jejich hosté přemístili do baru Solidní nejistota. Tam se Peter Veslár rozloučil ještě jednou písní. Pro tuto chvíli si vybral píseň z muzikálu Johanka z Arku. Následovala volná zábava, tanec a občerstvení, které bylo pro některé účastníky v tomto dni snídaní.
Komentáře k článku
Pohybová neostrost se mimochodem používá i v reklamě, a to jako výtvarný prvek. Protože taková fotografie vyzařuje emoce, chápeš?
Tvé selfpromo jsem smázl, ostatně tak jsi to udělal i ty na Ondrově serveru.
rychle nutně neznamená dobře!! A speciálně kritika z tvých úst na toto téma je dojemná - nemohu nevzpomenout na vaši časovou prodlevu (nebyl to tenkrát také skoro týden?) v kauze poslední koncert Mariána Vojtka, kde šlo v nadnesém slova smyslu o akci tvého "chlebodárce" a tudíž by to měla být téměř otázka cti - tedy myslím samozřejmě pro tebe.. Inu jiný kraj, jiný mrav. Matně si vzpomínám, žes to byl právě ty, kdo komentoval zpoždění ve smyslu kvality a přípravy technického doprovodného materiálu.. Že by to v tomto případě neplatilo?? Nebo ses na náš článek tak moc tešil, že tě zpoždění tak rozezlilo?
A nyní ke kritice jednotlivých účinkujících. Vzhledem k faktu, že se nikdo z nás nepovažuje za "světového znalce muzikálů" tak jako jinde, tak máme logicky možná menší tendenci vyhlašovat kategorické soudy ve smyslu - tenhle je dobrý a tamten zase horší. Již x-krát jsem prohlašovala, že hodnotit umění je velmi ošidná a subjektivní záležitost. Asi tě to překvapí, ale i tak může vypadat článek, aniž by ztrácel na kvalitě.
A tvá poslední připomínka na téma fotografie, videa a pravopis. Vzhledem k tomu, že z MÝCH úst NIKDY kritika na toto téma směrem do vašich řad nezazněla, tak se mohu jen pousmát, protože ani jedna strana není čistá jak lilie. Jinak řečeno, dere se mi z paměti hezké rčení "zloděj křičí, chyťte zloděje!"
Btw, nevím proč reaguješ zrovna ty, tohle bylo určeno autorce článku a fotografovi. A pokud mi je známo, nejsi ani šéfredaktorka nebo něco podobného a oni jistě umí psát sami za sebe... A naposledy tě prosím, neříkej mi Pavlíku, nejsi moje maminka ani moje kamarádka, ani s tebou nijak nekomunikuji, kromě odpovědí na tebe, takže tě neprosím, ale žádám... Nerad bych, aby si někdo myslel, že s tebou mám něco společného...
žádat můžes co chceš, ale jinde, je mi líto.. tak mě napadá, možná je lépe oslovovat iritujícím způsobem než vůbec nijak. To ti nikdo nesdělil, že oslovení patří k základním prvkům etikety, pokud vedeš dialog? Tak vidíš, zase si od nás něco odneseš... A Bože - jak by tě mohl někdo se mnou spojovat - to bych si s mužem tvého formátu vůbec netroufla..
A ku tvé otázce - proč reaguji pravě já? Mám pro tebe jedno sladké tajemství - ačkoli pro tebe se stane asi spíše noční můrou. Oficiálně jsem zodpovědná za veškerou komunikaci tohoto serveru vůči veřejnosti - čili jinak řečeno, na každou tvou hlubokou myšlenku budu reagovat právě já, už by sis měl na tuhle vizi do budoucna asi pomalu zvykat.. Holt není každý den posvícení, co naděláš...
A jinak ještě jednou k té rychlosti - speciálně tento článek byl tzv. "startovací" čili v tomto případě je rychlost úplně jedno protože byl v podstatě takovým úvodem, co se v pořadu vlastně odehrává. Navíc nemyslím si, že blesková informace minutu poté, co někdo z finalistů vypadne, je nějak extrémně přínosná. Kdo pořad nesleduje - tak ji stejně neocení a zbytek svoje favority tak jako tak hlídá.. Takže přínosná hodnota takové informace je 0, byť rychlá.
A rád si zde zadiskutuji, je mi totiž líto, že tu nemáte žádné příspěvky, kromě kritiky a následné obhajoby :)).
Pokud se tak budeš chovat nadále, budu ti já říkat Pavlíku, neb takto oslovujeme děti, které nemají rozum a vynucují si naši pozornost. Sám sis na své otázky odpověděl: je to o významech.
Renatka - na rozdíl od tebe - je nad věcí, ty ses povýšil. Sám. Do kategorie (pííííp). Jsem rád, že jsem se zase něčemu přiučil: pokud má někdo přesnou odpověď, která se ti nelíbí, je to arogance. Pokud rýpeš sám, je to názor. Podivná dvojakost...
Funkce... my - na rozdíl od vašich kontaktů redakce - máme uvedeny i nové spolupracovníky. Takže, co kdyby sis nejdříve zkontroloval ty své, updatoval je a ztichl?
Poslední bod mě pobavil: diskuze je většinou vedena tak, aby se dospělo ke konsenzu. To, cos tu zatím napsal je jen... další kritika.
to už je slabota z nouze i na tebe - tos mě zklamal, zatím jsem tě považovala, za přínosného rivala do diskuse. Když dojdou argumenty, tak se sahá k urážkám? Až tak zoufalý, že bys byl? To je smutné.. Ale tvůj projev si tu necháme, budu se z něj učit po nocích noblese projevu, aby se za mne server a jeho tým nemusel stydět...
K těm oficiálním funkcím, ne každý se vyžívá ve vyjmenovaných diplomech a postech - říká se, čím více inteligence, tím méně se staví na odiv. To víš, někdo si píše vlastnoručně deskripci - "uznávaný v hudebním světě a mezi celebritami" (za nepřesnou citaci, se omlouvám, ale původní znění si již tak nepamatuji, tys ho vystihl tenkrát lépe), a někdo prostě zůstává skrytou šedou eminencí v ústraní, ale zato se vynoří v pravou chvíli. Takže až někde po urputném boji sama se sebou najdeš trochu kultury a úrovně projevu - budu se na tebe těšit ...
No nic, přeji mnoho spokojených aktivních čtenářů, více než 70, kteří sdílejí váš optimismus pro způsob vaší práce :)). Pokud bys drahá Renátko chtěla pokračovat, jsem ti k dispozici na známém emailu. A ostatní, nezapomeňte a zvolte jistotu a jedničku na trhu! :) Uznávaný, cenami ověnčený MUSICAL.CZ!!! Nejrychlejší a nejkvalitnější zpravodajství ze světa muzikálů. A v neposlední řadě, jsme skromní :))). Asi bych měl začít dělat v teleshopingu :))).
Přes mail? To snad ani ne… Přece, my dva nejsme ti kamarádi a nechceš se mnou mít nic společněho, jak jsi již psal… A navíc, přece bys naše čtenáře nechtěl ošidit o svoje hluboké myšlenky…
že nebylo? Škoda, že jsem si tenkrát neudělala printscreen, když se celá tehhdejší naše redakce nad zněním tvého profilu smála. Pročpak asi tak rychle zmizel? Alespoň bys měl mít tolik kuráže a noblesy, aby ses dokázal přiznat. A urážka z mé strany?? Kde ji vídíš? Cituj. Žádná tam není a nikdy v rámci našich slovních půtek nezazněla, a pokud se nedokážeš vyrovnat s mojí ironií, která však stále zůstává na poli únosného slušného chování, pak je to ryze tvůj problém.
A k těm avizovaným komentářům pod články, nějak si pozapoměl osvětlit fakt, že jsme diskuse na našem serveru zařadili až úplně nedávno, zatímco u vás je to součást článku zřejmě již od začátku (jen tipuji - nevím to přesně), což je poměrně závažný fakt. Ale i tak, za tak krátkou dobu, pokud se podívám pod svoje články, nemohu si stěžovat.. Navíc pokud je mi trochu známo, tak vaše redakce v podstatě "koupila", již zaběhnuté jméno serveru i se čtenáři a Michal si musel vybudovat vše od začátku a svoje čtenáře si najít.. Pak by se dalo celkem diskutovat, kdo je či není úspěšný.
A čtenáře neztrácíme - ačkoli tvoji škodolibou rádoby radost chápu. Teď bych mohla vytáhnout jiný článek s jinou tématikou a srovnat čísla a tam bychom zase vedli my a k čemu by to bylo dobré? Jsou to jen čísla, nic víc.
A ku tvému úsměvnému self-promu.. Představ si, že my jsme takoví grandi a konkurence se nebojíme, že ti tu protentokrát tvoji reklamku necháme, přestože je to reklama zdarma na námi placeném prostoru. Ale moc si na to nezvykej, je to výjimečně, pro další prezentace si budeš muset najít jiné zdroje. Ostatně to tak trochu podbízí k myšlence, když jste tak skvělí a úžasní, proč reklamu u nás? Že by snad bylo něco špatně?? Tak nevím …
děkujeme za Vaši reakci, ano musím Vám dát za pravdu, že by to tak nemělo být a hádky nejsou přínosné. A rozhodně nechci tvrdit, že jsme ti jediní a praví, kdo mají patent na pravdu. Ale zase, když se zamyslíte, pokud přijde konkurence do vašeho teritoria a začne kritizovat, jaký dojem by to vyvolalo, pokud by nikdo nezareagoval?? Asi bychom působili dojmem trouby, co stojí v koutě a nechá si vše líbit. Já sama za sebe doufám, že místo hádek podobného typu, se zde budeme "dohadovat" spíše nad kvalitami nějakého díla. Tím ale neříkám, že se přestaneme slovním útokům bránit.
Ono to v reálném světě ani nejde, aby se konkurence v jakémkoliv oboru podporovala, pak už by to nebyla konkurence. A co se týče uznání jeden druhého - s tím nemám probém. Všechny konkurenční materiály pravidelně pročítám a nikde ode mne v komentářích nezazněla jakákoli kritika k jejich práci, až na jednu jedinou oprávněnou výjimku v minulosti.
Doufám, že nám svou přízeň zachováte i nadále a zkusíme být třeba i rychlejší...
upřímně se přiznám, že tento pořad není úplně má parketa, takže ho nesleduji, ale datum ověříme a pokud je špatně určitě opravíme. Děkujeme Vám za upozornění.
Co se týče Robina, sleduji pravidelně a musím říct, že jsem zděšen rozdíly mezi pány a slečnami. Jako 1. finále Marian bylo doslova tragické. Jedna horší než druhá. A jediná, která zpívala bez chyby, zas vypadá spíš jak namakanej zbojník než jako Mariana... tohle bude těžký výběr...:)
Dnes se ani nehodlám k tomu zde moc vyjadřovat, protože komentáře mých "oblíbených" jedinců z tohoto serveru opět nevybočují z formátu, který je pro mě nepříjemný a urážlivý, ačkoliv se reakce netýkají přímo mě (ale na někoho to může působit jinak, co já vím)
P.S. slečně/paní Kratochvílové gratuluji k pozici Tiskové mluvčí tohoto serveru, původně jsem myslel, že se jedná o APRÍL, ale asi jsem se přepočítal. I když, kdo ví ... /systémovému času zde se nedá moc věřit.../
za gratulaci, byť ironickou děkuji, zřejmě se Vám s tímto faktem nezbyde než vyrovnat, že s Vámi i nadále bude komunikovat čověk, který nebude hromosvodem, ačkoli, jak jste jednou podotkl, by to byla Vaše ideální představa. Inu, duben bývá plný překvapení.
K fotografiím se vyjadřovat nebudu, neb jako člověk, který v tomto ranku není profesionál, se k tomu necítím fundována. Náš kolega to jistě zvládne sám.
Oblast ostrosti záleží na mnoha faktorech, zde je zhruba 5 cm. Pokud atomatika špatně vyhodnotí vzdálenost, pak fotografie není "ostrá jak žiletka", ale na druhou stranu není rozostřená.
nebudu se nijak vyjadřovat k vašim výměnám názorům, protože si o nich (a už je leckdy pobaveně a leckdy šokovaně až s nelibostí sleduji delší dobu) myslím své, ale jedna věc mě zarazila už, než mě napadlo zjistit, co přesně má znamenat narážka na časový odstup a neostré fotografie v jiné diskuzi. Po pročtení téhle diskuze mě zaráží ještě víc.
Odvoláváte se na základní pravidla etikety? Potom byste se možná měla a nejen vy, celá tahle redakce zřejmě, (co tak čtu, jednáte takhle všichni stejně, omlouvám se, pokud někoho házím do jednoho pytle a sám se tomu vyhýbá, neznám podle jmen zdaleka všechny členy redakce), zamyslet sami.
Používání oslovení v příspěvku popř. v diskuzi je jistě vhodné, ovšem odvažuji se tvrdit, že je jistě menší zlo, vynechat oslovení, než oslovovat urážlivým způsobem. Zvlášť v dnešní společnosti. (Předem odkazuji na to, že urážka je věc subjektivní a záleží pouze na osloveném, zda a kdy daný výraz jako urážku chápe, či nikoli.)
V tomhle případě totiž nechápu Vaše jednání. Familiárním oslovením "Pavlíku" bych si netroufla oslovit známého popř. kamaráda, nevím-li, jak bude na dané oslovení reagovat, tím spíš někoho, kdo se proti tomu ohrazuje. A nebýt toho ohrazení přišlo by mi to jen divné, v téhle míře už je to sprosté a odvažuji se tvrdit že napadnutelné.
O dalším vyzněním článků a příspěvků mluvit nebudu, z obou stran se tam najdou věci, které by se v diskuzi tak říkajíc na úrovni objevovat neměly, ale vyzní ve výsledku, ať už ve vašich či v příspěvcích konkurence jinak, než jsou-li v oslovení. Chcete-li diskutovat tak, abyste nemohli být osočováni z arogance, nesmí se arogantní a shazující chování objevovat již v oslovení. A v okamžiku, kdy dojde k žádosti o změnu, která ignorována, už to skutečně zavání.
Odvoláváte se na krátké fungování diskuzí pod článkem. Nejste-li je schopni udržet v míře a ve slušnosti, možná byste je tu mít neměli vůbec. Málokdy se mi tu stalo, že bych se z nich dozvěděla něco kloudného.
Články hodnotit nebudu, to je věc jiná a bylo by to dlouhé.
Jenom mě ještě napadá (vzhledem k dalším příspěvkům), čistě pro informaci, jako první jsem ve chvíli, kdy jsem začala hledat informace o muzikálech objevila stránku existující pod touhle adresou, tehdy s jiným vzhledem a zřejmě jediným redaktorem. Když dlouhou dobu nefungovala, hledala jsem dál. Dnes čtu tady i na zbylých dvou muzikálových stránkách, které znám a považuji za kvalitní, ovšem nemohu říct, že bych tady četla nejradši. Někdejší kvalita mi tu už dlouho chybí. Obecně vzato.
S pozdravem,
Abigail
je zarážejcí, že na naši aroganci si stěžují stále stejní a opakující se jedinci, čím je to způsobeno, je mi celkem jasné. Kauza oslovení má velmi dlouhou historii, kterou zde nebudu rozbírat. A už vůbec ne s Vámi, a to teď bez urážky. Speciální způsob komunikace s kolegou od konkurence má velmi oprávněné osobní a historické kořeny, takže si nejsem vědoma naprosto žádného pochybení, a i když teď to skutečně vyzní arogantně (nakonec nějaký padný argument Vám taky pro jednou musím poskytnout), Vaše kritika mne vůbec nepálí, protože se bude cíleně opakovat, a ať se zde objeví naprosto cokoli. A stejně tak Vaše doporučení k odstranění našich diskusí - ano, to věřím, že by se Vám to hodilo, ale bohužel Vás budu muset zklamat. Jinak řečeno - děkujeme za "přátelskou radu", ale dbát jí nebudeme.
Ano máte pravdu, že urážky jsu subjektivně vnímány, přesto však některé slovní formulace jsou natolik průkazné, že o nich nemůže být v daném okamžiku pochyb a tomu se ironické oslovení, které navíc nic pejorativního neobsahuje, nemůže ani zdaleka vyrovnat. Ostatně dorovnat některé slovní obraty, které kolega v dikusi použil, jsem rozhodně neměla v plánu, to bych považovala za osobní pád a prohru.
A technická informace - tato stránka VŽDY patřila pod výhradní patronát pana Škvora.
Vaše poynámka ke kvalitě obsahu těchto stránek, našich čtenářů si vážíme - dokonce i těch negativních, ale nejsou našimi vězni. Přece máte možnost výběru...
A přesně proto, že tvrdíte, že nachápete mé jednání, pak byste neměla soudit. Alespon já bych si to netroufla...
Stránky Musicalnet.cz jsou a vždy byly mým projektem, čili jste četla statickou verzi článků, kdy ještě nefungoval RS. Tyto články byly zahrnuty do stávajícího vzhledu a odkazy na staré verze byly zrušeny.
čtu pravidelně všechny příspěvky, pravda je, že se pravidelně nedívám na jméno autora, to až ve chvíli, kdy mě článek zaujme, ať pozitivně či negativně, navíc si ta jména potom z hlavy skutečně nepamatuji, pamatuji si asi dvě, podívám-li se ale kdo a jak z téhle redakce, je-li u toho podpis a to zpravidla je, reaguje nebo se vyjadřuje v příspěvcích v diskuzi, je to obvykle stejné.
Navíc poznámka ke zřejmě špatně pochopenému, nikdy jsem netvrdila, že tahle stránka patřila někomu jinému, jen že když jsem ji začala číst, psal jste ji vy a možná někdo další, ale rozhodně v menším počtu redaktorů než teď. Žila jsem v domnění, že pouze vy, pokud ne, má chyba, ale rozhodně jsem neměla v úmyslu Vaše autorství a popřípadě vlastnictví zpochybnit.
Článek je vždy podepsaný - dříve byl podpis pod článkem, nově je v hlavičce.
Ano dříve jsme byli jen tři, ale časy se mění :-)
psala jsem na tohle stále se opakující téma, pokud vím, jen jednou, tolik ke stále stejným a opakujícím se jedincům. Ono na druhou stranu, zřejmě tu čtou jen stále stejní a opakující se jedinci, což bch viděla jako přínos v podobě pravidelných čtenářů.
Oslovujte se nadále, jak uznáte za vhodné, způsob, jakým to děláte, mě zaráží a nejedná se v tom případě jen o tuhle konkrétní diskuzi, mám tenhle postřeh na jazyku už dlouho, sem se logicky hodil. Nicméne svůj názor jsem řekla, doufám, že dostatečně jasně a hlavně slušně, dál nemá význam ho rozebírat. Jsem širá veřejnost, jak na mě tenhle váš problém působí, víte.
Ohledně diskuzí, nemám nejmenší důvod, proč by se mi mělo hodit, aby tu diskuze nebyly, mám ráda diskuze pod článkem týkající se článku. Tady ale pravidelně dochází k tomu, že to na základě jedné urážky, nebo hloupé poznámky vede k ohromně dlouhé diskuzi o ničem. Prostě se neshodnete. Tečka. Všichni to ví, není důvod to řešit. Nechte diskuze, ale řiďte je. Pořád na téhle stránce najdu hodně článků, které mě zaujmou a ke kterým nemám připomínky ani nic, ale potom je srazí Vaše reakce v diskuzi, kterou také čtu, protože doufám, že se v ní objeví i něco k tématu.
Vím, že mám možnost výběru, co si budeme povídat, omezenou, i proto čtu všechny články týkající se tématu, na něž narazím, abych si mohla udělat co možná nejvíc kompletní obrázek.
A ještě jednou nikdy jsem neměla v úmyslu zpochybnit patronát pana Škvora nad těmito stránkami. Pokud to tak bylo vnímáno, omlouvám se.
A že soudím, samozřejmě, jsem čtenář, čtu a na základě toho soudím
jistě, za stálé čtenáře jsme rádi - to je bez diskuse. Dokonce i za ty kritické, jinak bych podobné diskuse nevedla... Nebylo by nic snazšího než nepohodlný příspěvek smáznout nebo zneviditelnit, jak se častokrát děje na jiných serverech. Ale tohle my neděláme.
K vašemu komentáři ohledně zvrtnutí diskuse jiným směrem - to se stává celkem často i v "profi" diskusích. Kritickou diskusi o kvalitách a naší práci jsme nezačali my, ale naše protistrana, a pokud se zase něco obdobného stane, opětovně nastane reakce z naší strany. To je logické a oprávněné... Takže pokud avízujte zanechte hloupých diskusí - jsem pro, ale pak v rámci fairplay je třeba takto "výc...*****...ě" působit i na druhou stranu, jinak to působí poněkud tendenčně.
A snad jen malý dovětek k tomu oslovování. Běžně se snažím oslovovat jmény - potažmo loginy, je to tak osobnější a je to bežná marketingová praxe. Případně pokud je to nemožné, pak oslovením "pane kolego či kolegyně", nevidím na tom nic sporného... Jen ve velice specifických případech používám ironickou formu, ale tu si musí dotyčný "vysloužit" vlastním přičiněním, a na tom se nic nezmění ani do budoucna. Již jednou jsem tu avízovala, že tón diskuse určuje VŽDY čtenář.