Musicalnet.cz

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Creative Commons License
Email Tisk

Návrat Jacka Rozparovače na místo činu

Londýnská periferiePřiznám se bez mučení, že jsem šla na obnovenou premiéru 8. března do divadla Kalich rozpačitě. A rozpaky mě neopustily ani po zhlédnutí představení. Nebyla jsem poznamenána prvním uvedením tohoto díla, a tak jsem se mohla neovlivněna čímkoliv, včetně minulosti, usadit v hledišti s nestranným pohledem diváka.

''Proč se prodávám'' zpívá prostitutka Polly v podání Jany VaculíkovéPoté, co muzikál zhlédl světlo světa v únoru 2007, se vrátil přes jihokorejský Soul zpět do Prahy. Příběh o odvěkém boji dobra a zla - zde zastoupeném studentem medicíny Jackem na straně zla a policejním vyšetřovatelem Robertem Andersonem a jeho láskou Glorií na straně druhé, rozehrává téma "nepochopeného" sadisty, který se vysměje bohu a obrátí se o pomoc k ďáblu. Autor se snaží příběh zjemnit věrnou a obětavou láskou sestry první Jackovi oběti (Polly) křehké Glorie.

''Proč nemůžu být chlap?'' se ptá student medicíny Jack, ztvárněný Henrichem ŠiškouPříběh jako takový je bezesporu zajímavým námětem, stejně jako zdařilý přechod ze současnosti do 19. století. Maximální využití prostoru Šimonem Cabanem, který vměstnal na malou scénu tak říkajíc periferii Londýna mě určitě zaujal. Nevím, zda jsou tak nadšení protagonisté, co se na malém prostoru musí směstnat a vyhýbat se (někdy jen o milimetry) dekoracím. Zmenšený prostor nedá moc prostoru ani pro taneční čísla.

Ďábel Zbyněk Podhůrský si vyhlédl další oběť - Victorii Janu SochůrkovouPřesto lze choreografii ocenit při písni "Londýn". Mary Anne - Kateřina Nováková, Annie - Jana Fabiánová, Kathrin - Veronika Veselá, kolportér - Josef Vágner, Jane - Natálie Topinková, Viktorie - Jana Sochůrková rozhodně předvádí dobrý výkon. A to nejen pěvecký, ale i taneční. Drobné nedostatky doplní herectvím. Z žen mě tam asi nejvíce z této company oslovila Polly v podání Jany Vaculíkové. Její zpověď kurtizány "Proč se prodávám" nepostrádá lítost, vztek, i dravost s jakou musí na ulici žít, aby přežila.

Druhou z mnoha obětí byla právě VictorieV pozadí mě upoutal - možná opomenutý - Václav Muška, který není z nejdrobnějších mužů ansámblu. Nesporně je však velmi pružným tanečníkem. Stejně tak smutně v pozadí zůstává postava "baba" Renaty Podlipské. Nedá této vynikající madame Thénardier z Les Misérabels moc vyniknout. Díky tedy za tu možnost vidět ji i jindy v roli Elizabeth (rozhodně si nenechám ujít).

Postava Elizabeth, při premiéře v podání paní Hany Zagorové - nutno uznat, že mně osobně v této roli Zagorová vysloveně "sedla". Policejní vyšetřování - komisař Anderson (R. Vojtek) nevěří šílené prostitutce ElizabethVyprávění životního příběhu bláznivé kurtizány nepostrádalo v jejím provedení bolest a i mě starého cynika dokázala dojmout. Co mě trochu mrzelo, byl flašinetář Richard Tesařík. Přišlo mi trochu líto jeho nevyužitého hlasu i herectví.

Očekáván byl i vstup Leony Machálkové do příběhu. Zde se moje rozpaky trochu zvětšily. Při první sólové písni "Jen se ptám", jsem se já ptala, kde je úžasná Mercedes z Monte Crista. Nejsem možná hudební kritik, ale i mé necvičené ucho zaplakalo.

Student Jack a další z jeho obětí - Marry Anne (K. Nováková)O to víc jsem byla potěšena, když se Machálková "vrátila" s Romanem Vojtkem v duetu "Už lásku znám". A poslední písně už byly opět v podání oné Leony Machálkové, jak jsme ji kdysi znali. Píseň připsaná specielně pro Machálkovou "Láska má žije dál" už nenechala nikoho na pochybách, že se Leona Machálková vrátila.

Rozhodně trio Roman Vojtek, Henrich Šiška a Zdeněk Podhůrský jako ďábel byli tahouny a skvosty premiéry. U posledně jmenovaného jsem byla opravdu velmi mile překvapena. Ďábelskost jeho provedení svůdce Jacka byla pozoruhodná. Překvapil mě i svým zpěvem.

Jack, řečený Rozparovač v rozhovoru s ĎáblemHenrich Jack Šiška byl ve své roli také pro mne překvapením. Hlavně po herecké stránce. Chvíli bezbranné děcko, chvíli nepřemožitelné monstrum střídal s lehkostí, která mne nadchla. U Romana Vojtka se snad ani nemá cenu zastavovat. Není snad nic, co by se o jeho výkonu ještě dalo napsat, aniž bych se neopakovala. Nejsem žádnou skalní fanynkou Vojtka, ale zcela čestně musím přiznat, že nálepka hvězdy muzikálu mu právem náleží.

Elizabeth chce jít do nebe za svým synáčkem, Glorie chce zase získat zpět svou lásku - Roberta AndersonaTechnické drobné nedostatky jako byl výpadek zvukařského pultu - což s kamennou tváří přišel oznámit Roman Vojtek po té, co se chvíli potila jedna z kurtizán na scéně sama, netuše co se děje. A tak přerušení na několik desítek minut využili mnozí diváci k občerstvení skleničkou vínka, k čemuž nás koneckonců navedl sám Roman Vojtek. Jiní se zdravili s přáteli a známými. Další domlouvali obchody. Nikdo ale nebyl rozčilen. Spíše všechny situace pobavila.

Děkovačku si všichni užívaliPo vynucené přestávce představení pokračovalo od začátku scény, při které zkolaboval zvukový pult, čehož herci využili k malé improvizaci typu, cituji – „nerad se opakuji, ale“ a ještě asi dvěma podobným, které pobavily divácké osazenstvo. Po té se představení, již bez dalších zádrhelů, dobralo úspěšného konce.

Hudbu Vašo Patejdla, námět a libreto Ivana Hejny, texty písní Eduarda Krečmara bych neřadila ani do klasiky ani do světového žebříčku. Přesto jsem ráda, že jsem muzikál zhlédla a některé písničky si ráda poslechnu i doma.

Komentáře k článku

avatar KathrYn
0
 
 
Takový bábol mohl vzniknout jen na objednávku, aby se přebila recenzi na musical.cz, se kterou se ztotožňuju. Neviděla jsem premiéru, ale řadová repríza s panem Šiškou a Podhůrským mi bohatě stačila. Nazvat nudu a obecnost, nulitu talentu s odpuštěním "bez koulí" skvostem a tahounstvím představení může napsat jen někdo, kdo má naprosto vymatlanou hlavu děsivou úrovní výkonů v pražských muzikálech, nebo někdo, komu se to vyplatí. Je nutné aby tento, jinak milý a zajímavý server lezl divadlům do zadku?
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Pavlína Voráčová
0
 
 
Ráda bych se jako autorka vyjádřila milé KathrYn 0. Nevím proč by mě měl Váš názor zajímat. Pokud se neztotožňujeme v názorech, proč mě osobně napadáte nechápu. Musical.cz nenavštěvuji, protože na to nemám čas a recenze vznikla druhý den po premiéře. Pokud se jedná o objednávku... tak objednané články opravdu nepíše nikdo kdo má dostatek sebeúcty a dostatek vlastního názoru za kterým si milá KathrYn stojím a nebojím se ho napsat i kdyby jste to 100x pokládala za blábol. Ač mě dílo neokouzlilo nijak zvlášť, tak tam byly hlasy a výkony, které mě PRO DANÝ večer zaujaly. Pokud nezaujaly Vás, je to váš názor. Nemyslím, že bych představení přechválila. A co se týká osobních výpadů na "mou hlavu vymatlanou" pak jsem se opravdu zasmála, protože jsem muzikálově vyrostla na ZAHRANIČNÍCH skvostech a nikoliv tzv. muzikálech dnešní Prahy. Vaše vyjadřování ale mluví za vše. Třeba se příště zavděčím i Vám... ač to rozhodně nemám v úmyslu.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Renata Kratochvílová
0
 
 
Vážená KathrYn,
opravdu už jsme poměrně unaveni tím věčným tvrzením a obhajováním, že se nám recenze vyplatí a jsme tak nějak "najatí agenti" divadel. U Barona to byla produkce páně Lichtenberga, teď zase Kalich. To už by z nás skutečně za veškerou kladnou a pochvalnou recenzi byli opravdy milionáři se vším všudy. Skutečnost je taková, že všichni redaktoři píší svoje postřehy zcela - opakuji zcela ZDARMA, nemaji z toho žádnou úlitbu, vyjma lístku a zážitků. A protože jsem tento fakt zdůrazňovala již nejednou, je to naposledy, co takto argumentuji.

Na této premiéře jsem nebyla přítomna, tudíž kvalitu nemohu soudit, nicméně každá naše recenze, i přes maximální snahu o objektivitu, stále zůstane názorem redaktora. Stává se dokonce, že na jedno dílo uveřejňujeme recenze dvojpohledové - naprosto odlišné, je to potom špatně? Myslím, že ne. A rozhodně to není ani pokus polemizovat s konkurencí. Jejich názor zcela jistě čteme, ale až následně, aby nás neovlivňoval při vytváření článku.
Za vaše pochvalná slova ohledně serveru velmi děkjeme - vážíme si jich a věříme, že nám přízeň i nadále zachováte. Jen berte prosím v potaz, že názory se skutečně mohou diametrálně lišit, aniž by v tom musel být skrytý záměr. Klidně zkuste napsat uceleně svůj pohled na věc a poslat ho do redakce, nebylo by to poprvé, co jsme takto uveřejnili i čtenářský pohled na svět. Třeba pak zjistíte, že být objektivní a neemocionální, není úplně jednoduché.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar KathrYn
0
 
 
Nezlobte se na mě, ale nemohu si pomoci. Výkony obou zmiňovaných protagonistů jsou tak obecné a nijaké, že mi váš názor skutečně vyrazil dech. Kdo viděl i jiné obsazení těcho rolí, nemůže než s vámi nesouhlasit. Jack Rozparovač sice není kdovíjaký majstrštyk a jeho libreto by snad mohlo mít úspěch v dobách, kdy kvetla pokleslá lituretura tohoto druhu. na přelomu 19.. a 20. století. Zajděte na představení ještě jednou ( dobří recenzenti vidí minimálně dvě různá obsazení, aby získali dokonalý přehled).
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
avatar Renata Kratochvílová
0
 
 
Nezlobím se, ani nemohu. Jacka R. jsem videla v prvém uvedení před časem s obsazením, které mne tehdy neurazilo, jak se vyvedl návrat - soudit nemohu a upřímně asi by se mi ani několikrát na toto představení nechtělo. Ale jak jsem řekla, polemizovat s naší redaktorkou ohledně konkrétního obsazení zcela jistě můžete, ale elegantnější a obsáhlejší forma by asi byla přínosnější. Křičet "já nesouhlasím" dokáže i malé dítě.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
 
Sdílej na Facebooku

Reklama

Banner

Creative Commons

Creative Commons License
Photo & text by Michal Škvor & team Musicalnet.cz is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. Based on a work at www.musicalnet.cz

Certifikace

Tyto stránky jsou archivovány v systému Národní Knihovny v projektu

 STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR


Musicalnet.cz

Copyright © Michal Škvor & team, 2004 - 2017 pro Musicalnet.cz. Všechna práva vyhrazena. Fotografie ani články nelze používat na jiných webech bez písemného svolení autorů.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.