Právě dnes byl muzikál Baron Prášil představen novinářské veřejnosti. Byl pojat jako nahlédnutí do režijní kuchyně Filipa Renče a bylo představeno několik málo obrazů z celého muzikálu. Nicméně i z nich bylo patrné, že už nyní je na co se těšit.
První, co zaujalo všechny, ale nikdo to nestihl dobře vyfotit, byl přílet barona Prášila Pepy Vojka. Ten totiž na dělové kouli přistál přímo na parketu velkého plesu, kde si rovnou zatančil s carevnou Kateřinou II. a přitom ještě stihl zazpívat píseň "To jsem já". Všechny tanečnice se cele věnovaly baronu Prášilovi, což nelibě nesl generál Baryškin, ale i přes jeho různé námitky se středem pozornosti stal právě Prášil. Ten se na konci slavnosti nechal odnést na noze svého orla.
Pak přišel obraz z harému, kterému vévodila Šárka Vaňková s písní "Prachy, prachy". Jelikož tyto obrazy nejdou po sobě, trvalo převlékání na ně docela dlouho. Nucenou pauzu vyplnil režisér Filip Renč, který přiblížil novinářům detaily jednotlivých scén, trochu podrobností z technických vychytávek, i příběh samotný.
Harémová scéna byla fantastická. Kristína Kloubková prokázala, že umí dobře choreografii zatancovat, ale i to, že umí udělat choreografii, která dobře vypadá, dá se při ní dobře zpívat a hlavně… umí ji dobře naučit i ostatní.
Následnou pauzu vyplnil Oldřich Lichtenberg, a seznámil novináře s přípravami muzikálu a prohlásil, že je celkově spokojen. "Cílem bylo, vytvořit u nás žánr, který tu není, ale který je ve světě běžný. Rodinný muzikál. Děti by v něm měly najít tu fantazii, a dospělí třeba ponaučení."
Pak baron Prášil Daniel Hůlka přišel na scénu, kde se setkal s Frankem (T. Savka) a popovídal si s ním o fantazii. Zde byla předvedena "létající choreografie", vtipně nazvaná "Na křídlech Fantazie", kdy se prostorem nad scénou pohybovali krásní motýli, kteří byli jako živí. Dá se říci, že toto byla 3D choreografie. "Tato choreografie je hodně náročná, bezpečí každého zajišťuje několik kaskadérů", dodal Filip Renč. Kristínka Kloubková k tomu řekla: "Je to velmi náročné, chce to obrovskou odvahu. Já jsem se tam nechala zavěsit a ony vlastně jdou a pod sebou mají 15 metrů prázdna. A mně osobně bylo špatně, velmi špatně. Kdyby si to někdo zkusil, zjistil by, že to není jednoduché. A to, co tam ty lidi na lanech předvádějí je neskutečné!"
Zajímavostí je, že každá tanečnice je zavěšena na dvou ocelových lanech, které každé unese 1200kg, a této hmotnosti prý žádná tanečnice rozhodně nedosahuje - jak podotkl Filip Renč. "Ale karabina unese třeba jen 20 kg", dodal jeden z přítomných novinářů.
Poté už přišel Aleš Háma v kostýmu piráta a začal představovat jednotlivé účinkující. A tam jsme viděli dvojici Nomen – Omen v podání Ivo Pešáka a Vlastimila Zavřela, Franka a Patricii Daniela Bartáka a Zuzanu Benešovou, Evelínu Hanku Křížkovou a taneční company.
Dále jsme viděli Patrici a Franka – v jiném kostýmu se představili Sabina Laurinová a Tomáš Savka, Vulkána se svou družinou včetně Kyklopa v podání Viléma Čoka a taneční company, Sultána Tomáše Trapla, jeho ženu Martu Jandovou i harémové tanečnice, Evelínu Kateřinu Brožovou, Patrici Zdenku Trvalcovou, a samozřejmě „motýlí“ company.
Samozřejmostí bylo představení všech tří baronů Prášilů v podání Josefa Vojka, Daniela Hůlky a Mariána Vojtko.
Tím oficiální část skončila a přítomní fotografové si pořizovali fotografie jednotlivých účinkujících, skupinek, včetně lidí, kteří se na scéně nepotkají – tedy alespoň pro oko diváka.
Avšak ještě jedna důležitá věc se stala: přímo na scéně, přímo před očima všech přítomných – možná právě proto si toho nikdo nevšiml – ukázal Marián Vojtko svou novou lásku. Dokonce se ke své lásce přiznal.
Nakonec se nám ještě podařilo zachytit Vildu Čoka v kostýmu Wilcoxe, jak poskytuje rozhovor pro rádio z Mladé Boleslavi. Na tom by nebylo nic moc zajímavého, kdyby už nebyl částečně odstrojený, a tak bylo možno vidět jeho vatón. A ač v kostýmu Wilcoxe, nesl si v ruce čelenku Vulkána.
Pak už se začali všichni novináři rozcházet do svých redakcí, aby podali zprávu o tom, že se muzikál Baron Prášil oprávněně pyšní podtitulem „muzikááááál k neuvěření“. Může se totiž pochlubit překrásnou hudbou Zdenka Bartáka, lyrickými texty Petra Markova, odvážnými choreografiemi Kristiny Kloubkové, nádhernými kostýmy Romana Šolce, zajímavě řešenou scénou Šimona Cabana, i výkony jednotlivých účinkujících.
Díky spolupráci s kameramanem Jarkem Voborným vám přinášíme zajímavá videa právě z Barona Prášila.
Baron Prášil přilétá
Komentáře k článku
P.S. a nestává se z vás tak trochu bulvár, viz. "Marián Vojtko ukázal svou novou lásku" - opravdu důležitá věc se stala!
Pokud je Marián šťastný, tak ať si chodí s kým on sám chce, ne?