Musicalnet.cz

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Creative Commons License
Email Tisk

Velký hlas Radky Fišarové v Malé poctě

Radka se představila v krásných šatech posetých mnoha růžemi

Pražským divadlem Hybernia se 13.12. nesly krásné tóny francouzských šansonů. Radka Fišarová si pro všechny své obdivovatele a milovníky Francie připravila komorní koncert pod názvem Malá pocta velké Edith. V programu samozřejmě zazněly písně Edith Piaf, ale i dalších francouzských velikánů v doprovodu jazzového tria a akordeonu.

Na akordeon doprovázela Jana BezpalcováAž po nejzažší řady vyprodané divadlo Hybernia mohlo sledovat dokonalou smršť francouzského šansonu. Známé a slavné písně zazněly, jak v originále, tak i v českém jazyce. Největší písňové zastoupení měla samozřejmě Edith Piaf, ale zkrátka nepřišly ani další legendy. Charles Aznavour, Jack Prevert či Mireille Mathieu svými šansony krásně doplňili repertoár skvělé Radky Fišarové.

Veliké hybernské jeviště bylo, pro tento komorní koncert, řešeno velice chytře. Za malým kroužkem hudebníků se tyčila ohromná maketa Eiffelovy věžeV prostřed byl nasvícen malý kroužek klavíru, kontrabasu, bicích, mikrofonů, odposlechů a židliček, který by sám o sobě na jevišti nevypadal příliš dobře. Ale tato scéna byla na pravé straně doplněna o veliký, téměř až do divadelní techniky sahající, svíticí obrys Eiffelovy věže. Tím byl velmi přirozeně komorní kroužek muzikantů přenesen přímo do centra francouzské metropole a krásně se zaplnil poměrně velký prostor, kde by jinak byla pouhá tma.Radka a její ''srdeční záležitost'' Edith Piaf

Veliký obrys Eiffelovky byl dokonalý tah. Což nemohu říci o druhém scénickém doplňku, čímž byla gigantická projekce sahající od makety věže až po levý okraj jeviště. Respektive samotný nápad projekcí by byl dobrý. Ale výběr obrázků a videí běžících nad hlavami Radky Fišarové a muzikantů mi ve většině případů nepřišel příliš vhodný. Je možné, že je to jen má osobní představa, ale mě se při poslechu francouzských šansonů v hlavě evokujíJedním z hostů byl i Tomáš Savka secesní stavby, ženy v krásných dlouhých šatech, muži ve společenském oděvu, zašedlé fotografie, či francouzské kabarety. Na projekci jsem ovšem povětšinou nalézal záběry moderní Paříže, nové budovy, anonymní občany v moderním oblečení. Jen při pár skladbách projekce doplňovala muziku záběry ze starých filmů, či fotografiemi samotné Edith Piaf.

Jak jsem již předeslal. Radku Fišarovou doprovázelo Jazzové trio ve složení: Pavel Zadníček si zazpíval s Radkou Fišarovou - francouštinu zvládl na výbornouVladimír Strnad - klavír, Petr Dvorský - kontrabas a Branko Krizek - bicí. Co by to bylo za šanson bez zvuku akordeonu? A proto byla na podiu i Jana Bezpalcová se svou tahací harmonikou, kterou dodávala koncertu opravdový zvuk šansonové Francie. V písních, kde byly potřeba sbory, se této úlohy velice zkušeně chopili hudebníci s nástroji v rukou.

Radka Fišarová je známa jako velká učitelka francouzštiny českého showbussinesu. Svou láskuTomáš Savka při francouzském duetu s Radkou k Francii přenáší na všechny své herecké kolegy a kamarády. A její škola má veliký úspěch s kterým se přišli pochlubit její dva hosté. Prvním z nich byl radčin kolega z muzikálu Dracula Tomáš Savka a druhý byl veliký kamarád Pavel Zedníček. Oba dva hosté zvládli duety s Radkou a své solové písně s naprostou jistotou a francouzský text jim nedělal vůbec žádné problémy.

Veliké překvapení pro všechny byla chvíle, kdy Radka Fišarová všem svým hudebníkům dala pár minutek volna a usedla sama ke klavíru. Radka se při jedné skladbě sama doprovodila na klavírZahrála a zazpívala velice krásnou baladu z repertoáru Charlese Aznavoura. A musím říci, že při pohledu do hlediště jsem spatřil nejedno lesknoucí se oko. Opravdu již dlouho jsem neslyšel takhle krásně procítěnou píseň.

Většina solových koncertů, které jsem zhlédl, měla veliký problém. Svou délku. Po prvních pár písních jsem se v podstatě neměl na co koukat. Jeviště s interpretem a pár hudebníky již nic nového nenabízelo. A i uším po nějaké době interpretův hlas jaksi zevšedněl. Obdivovatelé Radky Fišarové při děkovačce květinami opravdu nešetřiliAle koncert Malá pocta velké Edith byl pro mě naprostý opak. Oči stále přeskakovali ze zpěvačky a hudebníků na různé polohy svitu majestátní makety Eiffelovy věže či na veliké projekční plátno. A stejně pestrého zážitku dopřála Radka Fišarová se svými hosty i aparátu sluchovému. Přecházela z pomalých písniček k rychlým, od smutných k veselým a její hlas vystřídal neskutečně pestrou paletu poloh a tonů.

Popravdě nevím, kolik písní přesně zaznělo. Radka Fišarová, Jana Bezpalcová a Jazztrio si vychutnávají závěrečné standing ovation Ale ve chvíly, kdy byla křehkým hláskem ohlášena poslední skladba, jsem měl pocit, že koncert teprve začíná. Že jsem se teprve seznámil s uměním mistrů svých nástrojů a především s hlasovými možnostmi skvělé Radky Fišarové. Vpravdě nevím, kolik písní by muselo zaznít, a jak dlouho by musel koncert trvat abych si řekl, že již je na čase skončit. Ale čím častěji a čím intenzivněji se k onomu kulturnímu zážitku ve svých myšlenkách vracím. Tím větší mám pocit, že bych mohl na svém sedadle v divadle Hybernia sedět ještě nyní. Pár dnů, týdnů či měsíců po koncertě a poslouchat dechberoucí a srdcervoucí melodie francouzských šansonů v krásném podání Radky Fišarové.

Komentáře k článku

* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
 
Sdílej na Facebooku

Creative Commons

Creative Commons License
Photo & text by Michal Škvor & team Musicalnet.cz is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. Based on a work at www.musicalnet.cz

Certifikace

Tyto stránky jsou archivovány v systému Národní Knihovny v projektu

 STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR


Musicalnet.cz

Copyright © Michal Škvor & team, 2004 - 2024 pro Musicalnet.cz. Všechna práva vyhrazena. Fotografie ani články nelze používat na jiných webech bez písemného svolení autorů.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.