V pátek 22. dubna 2011 byl Musicalnet jako jediný exkluzivně pozván na významnou, před ostatními médii pečlivě utajovanou, událost na Staroměstskou radnici. Již z místa konání můžete hádat – samozřejmě, konala se zde svatba! A kdo že si koho bral? Tento významný den si řekli své „ano“ známý textař Eduard Krečmar a nevěsta Ildika Viktorivna Berezina. Nemalým překvapením byl ovšem i samotný oddávající!
Na třináctou hodinu jsme s Michalem Škvorem dorazili sice poněkud schváceni, (neboť jsme na Staroměstské náměstí přebíhali přímo z druhého kola konkurzu na Esmeraldu), ale přesto včas, abychom v předsálí stihli ještě pořídit pár fotografií ženicha a nevěsty před obřadem. Ale to už ceremoniářka řadila svědky a příbuzné a pozvala všechny do obřadní síně. Jaké však bylo překvapení všech, když jako oddávajícího představila skladatele Zdeňka Bartáka!
Jak se skladatel dostane do pozice oddávajícího? Jednoduše, kandidoval ve volbách a stal zastupitelem Prahy 1, a tím pádem má občas 'službu' jako oddávající. Možná, že právě tento fakt byl posledním argumentem pro Eduarda Kremara, aby šel k oltáři. Zdeněk Barták se své úlohy zhostil nejen se ctí, ale pro svého kamaráda a dlouholetého spolupracovníka Eduarda si kromě oficiální části obřadu, kdy si snoubenci potvrdili svůj manželský slib, dokonce připravil velmi vtipné osobní přání, které poskládal z názvů známých hitů Eduarda Krečmara.
"Na závěr mi dovolte, abych vám, milí snoubenci, popřál osobně. Milý Edo, milá Ildiko, dnes „Už bylo čtvrt a už bylo i půl,“ prostě už „Nejde vrátit čas,“ ale i „v Botách proti lásce“ si můžeš se svojí „Malinkou“ dojít „Až na vrcholky hor“, i tam „Já za tebou dál budu stát“ a dívat se, jak spolu slavíme „Den milování“.
Pobavil tím všechny přítomné. Poté následovalo navlečení prstýnků, první manželský polibek a samozřejmě nechyběly ani podpisy manželů a svědků, přípitek a gratulace všech svatebčanů.
Po společném fotografování svatebních hostů se šťastným párem čekalo na novomanžele ještě jedno velké překvapení. Před radnici jim přišla s kytarou zazpívat svým nezaměnitelným kontraaltem „Od Buchlova větor věje“ sama Věra Nerušilová. Rozpoutala tím skutečně pořádný rozruch a hromadné cvakání fotoaparátů přihlížejících turistů pod orlojem. Novomanželé poté nasedli do kočáru taženého koňmi a společně se vydali na malou vyjížďku po Starém městě za hurónského jásotu a potlesku přihlížejících davů.
Po návratu z projížďky novomanželé ještě několikrát zapózovali přítomným fotografům, poté pomalu přesedli do přistavené červené limuzíny Cadillac Eldorado z roku 1973, kterou vlastní pan Kulhánek, nechali se naposledy zvěčnit na staroměstském náměstí, a pak i s konvojem svatebně ověnčených aut odjeli na svatební hostinu. A nám nezbývá, než jim za Musicalnet popřát hodně štěstí, lásky a spokojenosti na společné cestě životem a Eduardu Krečmarovi hodně inspirace od jeho půvabné múzy a ještě mnoho a mnoho krásných textů!
Eduard Krečmar se narodil v Praze 17. března 1942. Společně s Pavlem Vrbou napsal recitál Listy důvěrné pro Martu Kubišovou, Helenu Vondráčkovou a Václava Neckáře (Rokoko). Spolupracoval se zpěváky Karlem Gottem, Petrem Novákem, Miki Volkem, aj. Jeho texty zhudebňovali skladatelé např. Karel Svoboda, Angelo Michajlov nebo Ladislav Štaidl. Psal texty pro bigbítové skupiny, např. Olympic.
Nejznámější texty Eduarda Krečmara jsou „Boty proti lásce“, „Šťastná ústa“, „Malinká“, „Jen se hádej“ a mnoho dalších. Nejznámější inscenací v televizi je jistě Zlatovláska, pro níž napsal písně s Angelo Michajlovem (1973). Z divadelních inscenací jmenujme např. Babylonskou věž ve SD v Brně (zde nebyl neuveden jménem, měl zákaz publikovat), písně napsali společně s Václavem Zahradníkem. Eduard Krečmar se věnuje také tvorbě pro děti, nejvíce na zvukových nahrávkách se skladatelem Zdeňkem Bartákem. Ve filmovém dabingu připravuje české texty ke kresleným filmům např. Lví král.
Vrátil se ke své lásce – k divadlu, nejdříve v úspěšném muzikálu Ruperta Dubského Kocour v botách, kde k jeho textům složil hudbu Jan Neckář. Pro Hudební divadlo Karlín napsal nejdříve texty do „swing musicalu“ Zasněžená romance a dále do jeho pokračování Sny z Nového Yorku. Přebásnil texty do muzikálu Klec bláznů a Viktor – Viktorie. Připravil spolu se Zdeňkem Bartákem písně do muzikálu Václava Matějky Faustina. Jeho přebásněné texty můžeme obdivovat také v muzikálu Pomáda. Eduard Krečmar je také místopředsedou Ochranného svazu autorského (OSA) a externě učí tvorbu textů na Konzervatoři Jaroslava Ježka.
Komentáře k článku