Muzikál Kleopatra se vrací a spousta lidí má jistě potřebu a nutkání ho navštívit. Někteří představení naopak uvidí poprvé, a pak tu budou tací, kteří dílo viděli nesčetněkrát. Pro všechny bude ale nejspíš hlavním původcem zvědavosti a „tahákem“ nová Kleopatra jménem Gabriela Gunčíková, kterou většina lidí zná hlavně z televizní obrazovky, díky které tuto roli získala.
Osobně jsem na Gábinu byla velmi zvědavá. V Československé Superstar si nevedla vůbec špatně, byla nejlepším českým soutěžícím a poslední ženou v soutěži. V anketě Český slavík se stala Objevem roku 2011… Ač nesměřovala k divadelním prknům, byla obsazena do muzikálu Kleopatra, rovnou do hlavní role.
Na zkoušení neměla Gábina moc času. Na jevišti s ostatními trénovala pět dní. Měla ještě méně času než kdysi Kamila Nývltová, pro kterou byla Kleopatra také prvním muzikálem. Premiéra byla stanovena na 13. ledna a Musicalnet byl přítomen na neveřejné zkoušce 9. ledna.
Bylo mi jasné, že by bylo nefér očekávat dokonalý a ucelený výkon. Důležitější je, zda zpěvák nebo zpěvačka dokáže na sobě postupně zapracovat a zlepšovat se. Pro Gábinu by Kleopatra mohla být odrazovým můstkem do muzikálového světa, ač se ona sama nechává slyšet, že s muzikálem dále nepočítá. Ovšem co není nyní, může být později.
Při samotném zkoušení byla Gábina zorientovaná v nástupech na scénu, v choreografii, v textu. V kostýmech ušitých na míru se uměla pohybovat, slušely jí - výtku bych ale měla k prvnímu modrému kostýmu, který na mě působil uměle, chůze s "bimbající" dekorací musela být nepříjemná a k druhým šatům, které jí nepřirozeně stlačovaly a deformovaly poprsí.
Nejdůležitější ale bude pro diváky hlavně její zpěv a herectví. Pěvecké party Kleopatry nezazpívá každý. Gábina zpívat umí, pěkně se poslouchá, v roli Kleopatry si ale ještě nebyla pěvecky moc jistá. Občas nestačila s dechem, občas se vyskytla špatná výslovnost. Hned v písni „Chci královnou se stát“ jsem přemýšlela, zda střídání „slabého a silného hlasu“ je pro její Kleopatru tak nastavené, nebo zda to ještě není finální verze. Z jednoho zhlédnutí je někdy těžké posoudit, zda je ta či ona pasáž hotová.
Na hereckou stránku role jsem byla nejzvědavější, a také jsem čekala, že ta se bude zdokonalovat hlavně až po premiéře, kdy Gábině budou přibývat odehraná představení. Kleopatra Gábiny byla krásná a jinak něžná než ostatní alternace Kleopatry. Stále jsem u ní však neviděla nezdolnou a nezlomnou vůli typickou pro Kleopatru a některé emoce jako třeba strach. Nejspíš se je snažila prožívat uvnitř sebe, ale navenek nebyly tolik vidět. V některých scénách byla Gábina herecky celkem suverénní, v zápětí se ale herectví ztratilo. Jednoduše: nebyla ještě s Kleopatrou sžitá. Na to zatím nebyl čas, Gábina neprodělala klasické zkoušení. Ale to neznamená, že by se to nemohlo změnit.
Musím pochválit nové projekce Kleopatry, kde Gábina vypadala skutečně vznešeně, intrikánsky i svůdně. Nikdo se pak nemůže divit, že Caesar takové dívce prostě neodolal.
V žádném případě nechci předchozími slovy Gábinu očernit nebo znehodnocovat její píli. První zkušenost s muzikálem hned v hlavní roli, to není lehká pozice. Doufám, že při premiéře bude o stupínek lepší a derniéra už by mohla přinést úplně jinou Kleopatru, nechme se však překvapit. Třeba se nakonec Gábině v muzikálových vodách zalíbí a bude se stávat zkušenější a zkušenější, lepší a lepší.
Roli si dále patřičně užíval Bohouš Josef jako Octavian, Sylva Schneiderová byla Fulvie přesně podle mých představ, stejně jako Linda Finková v roli bohyně Isis.
Alan Bastien v roli Pothina – to bylo něco neuvěřitelně zvláštního, ale Alan roli ztvárnil dokonale. Nováčkem v Kleopatře je mimo jiné Alžbeta Bartošová. Její ztvárnění Octavie, ač dobré, mě nijak zvlášť neoslovilo, možná je to tím, že jsem v ní neviděla určitou jemnost, na kterou jsem byla zvyklá u ostatních alternací. Nový Rufius Ladislav Spilka se na roli zkušeného římského vojáka hodí.
Přejeme Gábině hodně štěstí v její první divadelní roli. Na závěr vám přinášíme další fotografie, které se vám, jak doufáme, budou líbit.
Komentáře k článku