Připravovaný muzikál Mona Lisa se blíží k premiéře, která je stanovena na 4. března v divadle Broadway. 13. února proběhlo v divadle focení všech postav z muzikálu v kostýmech do programu. Akce probíhala přibližně od 11 do 21 hodin. Pro fotografy i účinkující byl ten den vyčerpávající, fotografové měli pořád co fotit a protagonisté většinu času čekali, až na ně přijde řada. Focení se zúčastnili všichni účinkující.
Renesanční kostýmy vytvářel Roman Šolc, který byl u focení přítomen. Občas měl někdo z protagonistů drobný problém se svým kostýmem, například tanečnice Johana Hájková, která si při jedné taneční póze postěžovala, že se jí kostice z korzetu zabodávají do břicha. Dále byl přítomen hlasový poradce Eduard Klezla a Libor Vaculík, který se u tohoto muzikálu ujal choreografie, režie, námětu a scénáře.
Fotky do programu fotil M. J. Polák. První na řadu přišly Monika Absolonová, Helena Vondráčková, Hana Zagorov a jeviště bylo najednou přeplněné fotografy. Jakmile ale pro tisk nejzajímavější tváře byly s focením hotové, většina novinářů se vypařila a do večera zůstala pouhá hrstka pilných fotografů, včetně našeho fotografa Michala Škvora.
Focení probíhalo v dobré náladě fotilo se opravdu poctivě. Pro každou postavu se pozměnily kulisy, aby byla postava focena v trochu jiném prostředí, každá také měla různé rekvizity. Než se začalo fotit, dolaďovalo se vždy osvětlení, aby bylo opravdu vyhovující a vybíraly se různé barvy světel. Po pár záběrech dotyčný postoj vyměnil, vzal si jinou rekvizitu, nebo se začal pomalu pohybovat a zase se fotilo. Také se dbalo na to, aby se postava vešla do záběru, aby na ni nedopadal stín atd.
Postava Mony Lisy bude mít několik krásných kostýmů. Vedle Moniky Absolonové a Dashy je prezentovala i Marta Jandová, která bude hrát vedle sestry Mony Lisy i Monu Lisu samotnou za Ivetu Bartošovou, která z muzikálu odešla.
Leonardo da Vinci má celkem chudý kostým malíře. Vypadalo to, jako by si plášť vypůjčil od nějakého mnicha, ale u malíře se nedá čekat bohatý oděv. Zajímavý byl i tlustý pás okolo pasu, další součást tohoto kostýmu, který jsem mohla vidět u více mužských rolí. Bohouš Josef, také autor hudby k muzikálu ve spolupráci s Michalem Davidem, se fotil v kostýmu Michelangela Buonarottiho a výše zmíněného Leonarda da Vinciho. Čekal na svoje poslední focení až do dvaceti hodin a poté prohlásil, ať jsou k němu všichni shovívaví, že je tam od rána od osmi a jestli by nemohl přijít na řadu hned. Byl vyslyšen a poté se, jako mnoho dalších, rozloučil a odebral domů.
Giuliono de‘ Medici, milenec Mony Lisy, měl také hezké kostýmy. Jeden z nich se stylově přiblížil kostýmu Joffrey de Peyraca z Angeliky. Francesco del Giocondo, manžel Mony Lisy, nemohla jsem si pomoci, ale vršek jednoho jeho kostýmu mi barevně připoměl župan Draculy. Caterina de‘ Gherardini, matka Mona Lisy, měla zajímavé oblečení. Jedno mi nápadně připomínalo kostým madame Contoire z muzikálu Angelika. Možná k tomu přispěl i fakt, že v tomto kostýmu se nám ukázala Linda Finková, která madame Contoire ztvárňovala. Zvláštní pokrývka hlavy byla trochu extravagantní a kolegové Lindy ji vtipně zhodnotili jako UFO.
Margerita Amadori, sestra Mona Lisy, se ukázala v kostýmech, z nichž některé byly podobné těm pro Monu Lisu. Mohla jsem vidět další zvláštní pokrývku hlavy ve tvaru misky, o které Martin Skala prohlásil, že kdyby se tam nalila voda, tak nevyteče.
Jako Pietro Soderiny se nám ukázal Tomáš Trapl s umělou zrzavou bradkou, který se hned po vstupu na jeviště postaral o zábavu na jevišti. Při focení jedné situace s Tomášem Savkou mu předával zprávu. Protože zpráva, určená pro tento muzikál, nebyla k dispozici, nahradila ji její kolegyně z Kleopatry. Tu po chvíli Tomáš Trapl odmítl se slovy: „Tohle je Ptolemaios, vyhoďte to.“ Všichni se zasmáli a fotilo se dál.
Za zmínku také stojí netradiční kostým Smrti. Kdybych nevěděla, co je to za kostým, rozhodně bych Smrt netipovala. Kostýmu totiž vládnou světlé barvy a tanečnice měla na hlavě paruku s kudrnatými blonďatými vlasy. Tento kostým bych spíše považovala za lesní divoženku nebo čarodějnici, také se trochu podobala Královně Mab z muzikálu Romeo a Julie, nicméně je to zajímavé ztvárnění Smrti. Tato postava má také místo tekuté krve červenou látku, která se nasadí na jednu ruku a její konec volně visí.
Celkově musím říct, že se mi renesanční kostýmy velmi líbily, byly zajímavé, nápadité a do detailu propracované. Bylo zajímavé zažít atmosféru při tomto focení. Teď už nezbývá nic jiného než čekat, až se muzikál Mona Lisa ukáže v celé svojí kráse široké veřejnosti. Já osobně jsem na tento muzikál velmi zvědavá a určitě si nenechám ujít jeho návštěvu. A co vy?
Mona Lisa : Monika Absolonová, Dasha, Marta Jandová
Leonardo da Vinci : Petr Muk, Bohouš Josef, Marian Vojtko
Giuliano de Medici : Petr Kolář, Tomáš Beroun, Jan Toužimský
Francesco del Ciocondo : Josef Vojtek, Martin Skala
Caterina de Gherardini : Helena Vondráčková, Hana Zagorová, Linda Finková
Michelangelo Buanarroti : Alan Bastien, Bohouš Josef, Ali Amiri
Margerita Amadori : Marta Jandová, Zdeňka Trvalcová, Markéta Procházková
Piero Soderini : Vilém Čok, Tomáš Trapl, Martin Pošta
Rafael Santi : Tomáš Savka, Juraj Bernáth, Vlastimil Horváth
Bernardo Alfonso: Jan Fiala, Jan Maxián
Giacomo Salai : Daniel Barták, Petr Poláček, Roman Tomeš
Smrt : Kristina Bastienová, Gloria Fricová, Johana Hájková
Dámská company : Zuzana Henéryiová Vačková, Petra Parvoničová, Adéla Hájková, Johana Hájková, Libuše Vojtková, Jovanka Skrčeská
Mužská company : Václav Procházka, Patrik Havelka, Pavel Vacek, Jiří Marek, Jiří Weissmann, Jakub Sedláček, Petr Kolář, Mario Čermák, Roman Řehák, Daniel Bič
Text Veronika Pacasová, fotografie Michal Škvor
Komentáře k článku