Dva měsíce před premiérou muzikálu Producenti se někteří účinkující nemohli dočkat a přišli se podívat na prkna Hudebního divadla Karlín - toho času ve stavu finalizace rekonstrukce. Budova z venku je stále z části v lešení, ale uvnitř se pilně pracuje. Pár speciálně pozvaných novinářů a fotografů, ředitel E. Kulhánek, herečka T. Duchková (UIlla) a herec A. Háma (Bloom) tak byli ten den jediní, kdo se mohli dovnitř podívat.
A všechny čekal šok. Všude se betonuje, vrtá, seká, zapojuje, staví, sádruje, sestavuje, řeže a montuje. Nikde to nevypadá na to, že by se mohlo za šest týdnů zrekonstruované divadlo předávat zpátky divadlu. Ale na druhou stranu jsou už na balkonech položeny koberce a vstup je zde pouze v návlecích. Jeviště je téměř smontováno, dokončují se podlahy v kancelářích, osazují se dveře, zapojuje se elektroinstalace.
Ředitel divadla Egon Kulhánek vše sledoval a asi v duchu odhadoval, zda se podaří termín dodržet. Svou účast na premiéře přislíbil i Mel Brooks, jeden z autorů muzikálu. Z účasti autorů na muzikálových premiérách by se tak mohla stát dobrá tradice, kterou započal muzikál Jekyll & Hyde. Stavba je však pravidelně kontrolována (ze strany divadla Jiřím Blažkem, technickým ředitelem), a tak nám bylo potvrzeno, že výrazný skluz prací zde rozhodně není.
"A co když se to fakt nepodaří stihnout?" jakoby se ptal Aleš Háma při pohledu z balkonu na sál. "Tak si holt vyhrneme rukávy jako já a pustíme se do toho - termín se musí dodržet, i kdybych tu měl dělat vlastníma rukama!" jakoby naznačovalo gesto ředitele Kulhánka. "Ale pánové, já věřím odborníkům, že to stihnou stejně jako my, když máme o 14 dní dříve premiéru.", jakoby jim odpovídala Tereza Duchková.
Pak následoval přesun do Divadla pod Palmovkou, kde již probíhala taneční a choreografická zkouška nového muzikálu Producenti. Radka Exnarová, která se nedávno vrátila z Austrálie, zde již byla v plném nasazení. "Tak jedem", bylo slyšet velmi často, stále se zastavovalo a opravovalo postavení nohou nebo i tanečních partnerů. Dorazil i Lumír Olšovský, který si rychle odtancoval "své" věci a běžel na další zkoušku do jiného divadla.
Ani orchestr neměl pauzu - ti mezitím zkoušeli na jevišti, neboť toto divadlo nemá tak velké orchestřiště. V orchestru sedí spousta nových tváří. "Chceme dát šanci mladým talentům" konstatoval Egon Kulhánek. Ota Balage i Marek Kryštof projížděli s orchestrem jednotlivé party a prováděli poslední aranže. "K dokonalosti to má daleko, ale my to dámy a pánové do premiéry zvládneme", pravil Ota Balage a už se to opakovalo znovu.
Nezbývá, než potichu zavřít dveře a pomalu odejít, abych moc nevyrušoval. Koneckonců, z polotovaru, který jsem viděl, se do premiéry stane klenot nového divadla. Alespoň v to doufám, a tradice Karlínského divadla mi dává určitou záruku.
Fotografie a text Michal Škvor
Komentáře k článku