Světoznámý muzikál Fantom opery je již nějakou dobu ve stádiu příprav. A k přípravám samozřejmě neodmyslitelně patří i konkurzy. První kolo konkurzů se konalo od 6. do 10. října a své štěstí přišla zkusit spousta známých i neznámých tváří – účastnilo se několik stovek účastníků.
Pro účastníky si tvůrčí tým každý den vyhradil přibližně osm hodin, a to od desíti ráno. Musicalnet konkurz sledoval 7. října od začátku do patnácti hodin, krátce zavítal také na konkurz den poté. Při našem příchodu do hlediště byly již na jevišti nastoupeny baletky s choreografkou Petrou Parvoničovou, která jim zadávala různorodé taneční pozice a prvky, aby byly baletky dobře rozehřáté a připravené na cvičení baletní choreografie. Hudební doprovod zastávala korepetitorka Kristina Brachtlová. Baletky nezískaly nic zadarmo. Ještě než přišlo na řadu samotné předvádění nacvičené choreografie, byly baletky poměrně utahané a zmožené – snažily se ze sebe vydat to nejlepší.
Po hodinové rozcvičce baletek se do hlediště dostavil Petr Novotný, který bude představení režírovat, producent Dr. František Janeček, Martin Novotný a další. Baletky výslednou choreografii předváděly po skupinkách, a když poslední účastnice měla zůstat jako poslední na jevišti bez „partnerky“, tuto úlohu zastoupila sama Petra Parvoničová. Baletní číslo bylo předváděno na reprodukovanou hudbu z Fantoma opery, přesněji na píseň „Masquerade“. Z názvu písně je jasné, že během tohoto čísla se dění na jevišti točí kolem maškarního plesu.
Poté přišla řada na uchazeče o hlavní či vedlejší role, popřípadě zpívající sbor. Do hlediště zájemci „nastoupili“ ve skupinkách kolem deseti lidí a byli po jednom vyvoláváni před mikrofon na jeviště. Několik baletek se ještě vrátilo zazpívat a zkusit tak štěstí mimo taneční soubor. Někdy inscenačnímu týmu stačilo dotyčného slyšet jednou, jindy museli někteří zpěváci na své interpretaci skladby něco poupravit či doplnit. Párkrát se také stalo, že bylo účastníkovi doporučeno nastudovat si píseň jiné role.
Nejvíce účastníků se 7. října přišlo pokusit získat roli s písněmi operní divy Carlotty Giudicelli, v závěsu následovaly písně Christine Daaé. Zpěváci měli možnost vybrat si vždy z několika skladeb a tak jsme mohli slyšet Carlottina „Hanniballa“, „Vzpomínej“ („Think of Me“), Il Muto či Dona Juana. Uchazečky o tuto roli zároveň musely při zpěvu předvést „žabí“ kváknutí. V představení totiž v jedné scéně začne díky Fantomovi Carlotta při zpěvu vydávat zvuky podobné žábě a tak se na konkurzu zjišťovalo, zda toho jsou účastnice schopny. Všechny si s tím poradily a ještě k tomu dokázaly přítomné rozesmát. Z repertoáru písní Christine Daaé bylo zpíváno „Vzpomínej“, „Anděl hudby“ a „O nic víc tě nežádám“. Uchazeči o roli Fantoma byli čtyři, o postavu Raoula tři. Z dalších rolí zde byl jeden uchazeč o roli Ubalda Piangiho, jeden o roli jednoho z manažerů divadla Richarda Firmina či Andrého Gillese.
I účastníci o sólové role museli po svých pěveckých výkonech podstoupit nácvik taneční choreografie, opět na skladbu „Masquerade“ – „Maškarní ples“. Choreografie však byla tentokrát upravena na „nebaletní“. Ze známých jmen přítomných na konkurzu můžeme vyjmenovat Michaelu Gemrotovou, Víta Bečváře, Lucii Černíkovou, Markétu Mátlovou, Jakuba Hybnera, Vendulu Příhodovou, Pavla Rudolfa Plascheho a Františka Pytlouna.
Kdo z účastníků konkurzu postoupí do druhého kola můžeme jen hádat. Dál pro vás budeme shánět novinky a informace. Pokud se ptáte, kdy bude zahájen předprodej vstupenek na toto velmi dlouho očekávané dílo, stane se tak už velmi brzo - v listopadu.
Komentáře k článku