Musicalnet.cz

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Creative Commons License
Email Tisk

Iagův výběr byl obtížný

Janek Ledecký vidí spoustu talentůJak jsme již psali, na dny 19. a 20. září vyhlásila produkce muzikálu Iago konkurz. My jsmne se byli podívat na druhý den, kdy zůstali ti, co prošli sítem prvního dne. I tak, ne všechny z nich uvidíme na premiéře. Kavárna v přízemí divadla Hybernia se pomalu zaplňovala příchozími účastníky, kteří trpělivě čekali. Jak vidno, těch, kteří byli dobří, bylo mnoho, a už se můžeme těšit na ty, kteří se objeví při premiéře na jevišti.

Josef Vágner v duetu s IagemZa chvíli se rozhrnul závěs a muži se odebrali na jeviště, kde si před přísným zrakem režiséra Roberta Johansona zahráli výstup z muzikálu, kde si sám autor - Janek Ledecký - zahrál postavu samotného Iaga. Dívky zatím mohly trénovat své hlásky, nebo si jen povídat. Pánové nejdříve odehráli sólové výstupy, aby si je následně všechny najednou vzala do parády Quaša, a jala se s nimi trénovat choreografii. Režisér ještě vysvětlil, co přesně potřebuje vidět, a pak se už jen zkoušelo.

Dívky, které chtějí uchvacovat divákyMezitím dívky se shromáždily v jiné části divadla, a měly pěveckou zkoušku. Byly rozděleny do skupin podle hlasů, a pak se vytvářely trojice všech hlasů a zkoušel se úryvek písně tanečnic Bahíy. Žádná chybička nezůstala ukryta uším korepetitora ani Janka Ledeckého.Poté, co zkoušku absolvovaly všechny, se řešily vhodné kombinace, a mnohé dívky si svou možnou budoucí roli vyzkoušely ještě několikrát.

Zkoušky náročné choreografie na jevišti spěly ke svému konci. Posledních pár hromadných zkoušek, a ještě posledních pár vět od režiséra. Ten přichází na jeviště a všem přítomným vysvětluje, co je pro něj důležité. Hledá typ, charakter, určitý model. To, že někoho pošle domů, neznamená, že by byl špatný - jen není vhodným představitelem právě pro tuto roli.

Choreografie nebyla vůbec jednoducháPak se jde v malých skupinkách před režiséra. Hudba se rozjíždí, choreografie začíná... Teď je každá chyba hodně vidět, přísný pohled Roberta Johansona vidí každý pohyb - i ten, který tam být neměl. Další a další skupina přichází. Když skončí poslední, je pauza, po které přijdou na řadu dívky.

Odcházím. Už teď se těším na premiéru. Doufám, že v ní bude například David Gránský, který je pro mne vynikajím typem Cassia - typický americký mladík, který jak je hezký, tak je jednoduchý - a tím pádem manipulovatelný. V roli tanečnice bych rád viděl i Genny Ciatti, která má předpoklady jako Arabka vypadat.

Režisér Robert Johanson vidí charaktery Budoucí tanečnice Genny nebo Katka? Quaša nikoho nešetří Ještě sladit požadavky...
Režisér upřesňuje požadavky na choreografii Jan Kopečný už pár náročných choreografií zná David Gránský už šílí... Kterou z z dívek uvidíme i na jevišti?

Komentáře k článku

* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
 
Sdílej na Facebooku

Creative Commons

Creative Commons License
Photo & text by Michal Škvor & team Musicalnet.cz is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. Based on a work at www.musicalnet.cz

Certifikace

Tyto stránky jsou archivovány v systému Národní Knihovny v projektu

 STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR


Musicalnet.cz

Copyright © Michal Škvor & team, 2004 - 2024 pro Musicalnet.cz. Všechna práva vyhrazena. Fotografie ani články nelze používat na jiných webech bez písemného svolení autorů.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.