09. 08. 2006 v 10:00 Michal Škvor
Tisk

Karlín se chystá na Producenty

Nová administrativní část navazuje na historickou budovu nenásilněDva měsíce před premiérou muzikálu Producenti se někteří účinkující nemohli dočkat a přišli se podívat na prkna Hudebního divadla Karlín - toho času ve stavu finalizace rekonstrukce. Budova  z venku je stále z části v lešení, ale uvnitř se pilně pracuje. Pár speciálně pozvaných novinářů a fotografů, ředitel E. Kulhánek, herečka T. Duchková (UIlla) a herec A. Háma (Bloom) tak byli ten den jediní, kdo se mohli dovnitř podívat.

Ředitel E. Kulhánek s umělci v novém baletním sáleA všechny čekal šok. Všude se betonuje, vrtá, seká, zapojuje, staví, sádruje, sestavuje, řeže a montuje. Nikde to nevypadá na to, že by se mohlo za šest týdnů zrekonstruované divadlo předávat zpátky divadlu. Ale na druhou stranu jsou už na balkonech položeny koberce a vstup je zde pouze v návlecích. Jeviště je téměř smontováno, Neobvyklý úhel pohledu: kancelář ředitele divadladokončují se podlahy v kancelářích, osazují se dveře, zapojuje se elektroinstalace.

Ředitel divadla Egon Kulhánek vše sledoval a asi v duchu odhadoval, zda se podaří termín dodržet. Svou účast na premiéře přislíbil i Mel Brooks, jeden z autorů muzikálu. Z účasti autorů na muzikálových premiérách by se tak mohla stát dobrá tradice, kterou započal muzikál Jekyll & Hyde. E. Kulhánek, T. Duchková a  A. Háma hodnotí postup pracíStavba je však pravidelně kontrolována (ze strany divadla Jiřím Blažkem, technickým ředitelem), a tak nám bylo potvrzeno, že výrazný skluz prací zde rozhodně není.

"A co když se to fakt nepodaří stihnout?" jakoby se ptal Tereza Duchková jako Ulla na taneční zkoušceAleš Háma při pohledu z balkonu na sál. "Tak si holt vyhrneme rukávy jako já a pustíme se do toho - termín se musí dodržet, i kdybych tu měl dělat vlastníma rukama!" jakoby naznačovalo gesto ředitele Kulhánka. "Ale pánové, já věřím odborníkům, že to stihnou stejně jako my, když máme o 14 dní dříve premiéru.", jakoby jim odpovídala Tereza Duchková.

Radka Exnarová a Lumír OlšovskýPak následoval přesun do Divadla pod Palmovkou, kde již probíhala taneční a choreografická zkouška nového muzikálu Producenti. Radka Exnarová, která se nedávno vrátila z Austrálie, zde již byla v plném nasazení. "Tak jedem", bylo slyšet velmi často, stále se zastavovalo a opravovalo postavení nohou nebo i tanečních partnerů. Dorazil i Lumír Olšovský, který si rychle odtancoval "své" věci a běžel na další zkoušku do jiného divadla.Ani orchestr nezahálí ...

Ani orchestr neměl pauzu - ti mezitím zkoušeli na jevišti, neboť toto divadlo nemá tak velké orchestřiště. V orchestru sedí spousta nových tváří. "Chceme dát šanci mladým talentům" konstatoval Egon Kulhánek. Ota Balage i Marek Kryštof projížděli s orchestrem jednotlivé party a prováděli poslední aranže. Ulla  v podání I. Chýlkové"K dokonalosti to má daleko, ale my to dámy a pánové do premiéry zvládneme", pravil Ota Balage a už se to opakovalo znovu.

Nezbývá, než potichu zavřít dveře a pomalu odejít, abych moc nevyrušoval. Koneckonců, z polotovaru, který jsem viděl, se do premiéry stane klenot nového divadla. Alespoň v to doufám, a tradice Karlínského divadla mi dává určitou záruku.

Fotografie a text Michal Škvor

Komentáře k článku

* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions